Auto schorsen, op openbare weg laten staan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:51
Ik zit met de volgend kwestie. Deze zomer een auto aangeschaft met het idee deze weer te verkopen in september. Echter bleek het een prima wagen te zijn (Peugeot 306) waar niets mis mee is. Keurig onderhouden en op wat kleine elektronische problemen na niks mis mee. Daarom heb ik besloten de wagen niet te verkopen. Als ik over een jaar weer een auto nodig heb zal ik voor hetzelfde bedrag nooit meer zo'n wagen terugvinden in deze staat. Twee keer achter elkaar veel geluk hebben acht ik zeer klein.

Maar aangezien ik nog aan de studie zit en de studiefinanciering is opgehouden lopen mijn inkomsten en uitgaven een beetje uiteen. Schorsen van de auto is dan een goed idee aangezien ik geen brandstof, verzekein en belasting hoef te betalen. Ik heb alleen geen ruimte om de auto niet op de weg te stallen. Ik heb een aantal caravanstallingen in de buurt gevraagd wat die rekenen maar die komen allen op zo'n 50euro per meter uit. Dan zit je boven de 200e stallingkosten wat al vrij veel is. Daarom vroeg ik me af of tweakers andere mogelijkheden weten. En wat is de kans dat je een boete krijgt als je de wagen toch op een parkeerplaats laat staan? Het is geen auto die er totaal vervallen uitziet. Wat voor boete kun je krijgen in dat geval? (geen APK + geen verzekering? )

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Niet een familie lid met een grote schuur of boerderij/wagenloods ofzo?

Schorsen en op de openbare weg (parkeerhaven oid) laten staan kun je inderdaad een boete voor krijgen, volgens mij kan hij zelfs afgesleept worden, waarvan je dan ook weer de kosten moet betalen, maar dit weet ik niet zeker

Ik zou 'm gewoon lekker verkopen. Een jaar lang die auto laten staan wordt die auto alleen maar slechter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 10:03
Afslepen gebeurt alleen als je niet reageert op de boetes... Die krijg je eerst, daarna wordt hij weggesleept en die kosten moet je ook dekken...

Verder ben ik het inderdaad eens met FastFred, een jaar lang de auto niet gebruiken resulteert ook niet in beter worden van de auto. Kan een van je ouders/familieleden de auto niet tijdelijk gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 10:22

Baggeraar

Wat een gebagger..

Wat als de auto wordt aangereden langs de kant van de weg? Tja...
Gewoon niet doen, tenzij je 'm ergens veilig kan binnenplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
Helaas gaan familie of dergelijke waar ik hem kan stallen. Wel grote parkeervlakken voor de studentenflat. Aangereden zal hij niet worden, waar ik me meer afvraag is de kans op controles van de politie. Doen ze dat uberhaupt of is dat altijd op initiatief van de gemeente?

Verkopen is inderdaad een mogelijkheid maar ik heb de auto voor 1200 euro gekocht. Ondertussen wat onderhoud aan gedaan en ik zou er nooit een redelijke prijs voor terugkrijgen. Aangezien een 2e hands auto voro iemand altijd een gok is.

Juist door de studie is het nu even lastig om voldoende centen te hebben maar over een half jaar moet dat lek weer te boven zijn. En dan is het met het zoeken van een baan juist erg handig om over een auto te kunnen beschikken. Vandaar dat ik het er wel voor over heb om hem eventjes te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:27
De boete voor geen apk verzekering is 396 euro :)

[ Voor 25% gewijzigd door Peenutzz op 31-10-2012 14:33 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je gecontroleerd wordt:

Mrb belasting betalen + 100% boete
Apk boete
Verzekerings boete

Dus, zoek een eigen terrein, of schuur.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 10:03
Controle komt (hier tenminste) regelmatig voor, vaak door melding van andere buurtbewoners dat een auto al heel lang stil staat op dezelfde plek... Die kans is dus reeel...

Mocht je de auto ook daadwerkelijk niet willen verplaatsen in dat jaar, dan is dit zelfs heel slecht te noemen voor de auto... Denk aan platte kanten aan je banden, roest in de tank e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Met ^

vierkante banden, droge banden, droge alles (ophang rubbers, stofhoezen etc.).

Een jaar die auto langs de straat laten staan, grote kans dat je de aankoopprijs nog eens kwijt bent aan het vervangen van uitgedroogde rubbers, stofhoezen, banden, vloeistoffen (ivm condens) en meer van dat soort kleine dingetjes.

Beter is om het ding te verkopen, en als de tijd en het geld daar is: gewoon weer een auto kopen, zo moeilijk is het niet om een betrouwbare auto voor weinig te kopen, zolang je er iemand naar laat kijken die er verstand van heeft voordat je 'm koopt

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 30-10-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
Dat is waar, ik ga toch maar eens kijken wat dat ding in de verkoop gaat opleveren. Bespaart me natuurlijk ook de stalling + schorsingskosten. Bedant voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Die stalling is een 200 euro op jaarbasis. Dat lijkt me ook nog wel te overzien.
Auto wegzetten met een volle tank (gaat roesten tegen) en de banden verder op spanning dan normaal het geval is en je zal je daar niet zo snel een buil aan vallen.

(alle oldtimers die in de winter niet buiten komen, worden ook niet elk jaar op bokken gezet zodat de wieltjes van de vloer komen).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Harry schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:37:
Die stalling is een 200 euro op jaarbasis. Dat lijkt me ook nog wel te overzien.
Auto wegzetten met een volle tank (gaat roesten tegen) en de banden verder op spanning dan normaal het geval is en je zal je daar niet zo snel een buil aan vallen.

(alle oldtimers die in de winter niet buiten komen, worden ook niet elk jaar op bokken gezet zodat de wieltjes van de vloer komen).
Jawel. Hier wel tenminste.

Op bokken. Volle brandstoftank, aan de druppellader, rubbers ingevet etc etc. Gewoon zoals je een klassieker hoort te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
De uitzondering bevestigd de regel 911GT2 ... zo blijkt maar weer :)

Maar meestal volstaat een iets hogere bandenspanning ook wel. Accu loshalen (en aan de druppellader desgewenst)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-04 10:31
Als je de auto op bokken zet worden de schokdempers helemaal uitgetrokken, dit is niet bevorderlijk voor ze. Gewoon op de wielen laten staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:13
Peenutzz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:17:
De boete voor geen apk is 396 euro :)
En die krijg je sinds vorig jaar (dacht ik) automatisch binnen van het RWD.
Als is je APK maar één dag vervallen, het is een automatisch proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

Boete voor geen geldige apk is, 90 euro.

geen idee waar die 396 vandaan komt, maargoed.

het lijkt me toch een goed plan 200 euro te investeren in stalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Stalling kan, maar om te voorkomen dat ie helemaal verwaarloost, rij er af en toe kleine stukjes mee, of laat in ieder geval de motor even een kwartiertje lopen en rij een rondje door die stalling/om de schuur heen.

Een jaar lang stil staan, al worden er nog zoveel maatregelen genomen, is nooit helemaal fijn voor een auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:46

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je kunt de auto schorsen en ergens (niet openbare weg) stallen. Een auto die geschorst is en op de openbare weg staat/parkeerplaats kan rekenen op een boete. Je kunt ook kijken of je betrouwbare autobedrijf (als je die hebt) hem wil vrijwaren en dat hij daar op het terrein mag staan. Dat is veruit de goedkoopste optie.

Let wel op dat het een betrouwbare zaak is, bij het vrijwaren draag je officieel het eigendom over. Gaan ze failliet dan ben je hem ook kwijt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Laatst online: 01:27
Anoniem: 218213 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:20:

Klopt, mijn fout, 396 euro is niet voor de apk, maar voor de verzekering. Krijg je ook automatisch thuis en niet perse tegelijk met die van de apk :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 21:46
@ TS, studeer je in Delft? Welk complex woon je?

Weet uit ervaring dat bijvoorbeeld op JvB een geschorste auto wel een half jaartje kan staan. Kan natuurlijk ook zijn dat wij/diegene er uiteindelijk geluk mee gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:13
Anoniem: 218213 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:20:

Volgens het OM €120:
Verkeer op de weg
Auto
Eisen aan voertuig
APK keuring
Geen geldig keuringsbewijs

Het boetebedrag wordt:
€120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 12:20

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat ook nog zou kunnen is de auto in een gratis parkeergarage te stallen. Ik weet alleen niet of die er zijn (meestal zijn alleen de eerste paar uur gratis)..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:31
Misschien ben ik de moraalridder hierzo maar ik vind buiten het feit of het wel of niet mag het knap asociaal om een geschorste auto aan de openbare weg te zetten. Ik bekijk het nu vanuit mijn oude situatie in de Randstad en daar is parkeerplek schaars. (wellicht niet in Friesland dus daar oordeel ik dan ook niet over). Persoonlijk zou ik ook bellen om te vragen wat er aan de hand is als ik mijn auto ergens anders moet zetten omdat iemand niet van plan is 6 maanden zijn auto te verplaatsen (en zelfs geen MRB wilt betalen al weet alleen de politie dat). En het is dan ook meer dan terecht dat er zulke boetes opzitten.

Gelukkig is dit voor de TS geen issue want deze geeft zelf al aan de wagen te willen stallen en eventueel zelfs te verkopen. Ik sluit me aan bij de adviezen om hem te verkopen. Schorsen, stallen en wellicht de kosten om de auto te conserrveren en de-conserveren zullen ook niet al te laag zijn. Zeker als de waarde 1200 euro is zal dit al snel een significant percentage van de waarde zijn.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
krijn1985 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:32:
@ TS, studeer je in Delft? Welk complex woon je?

Weet uit ervaring dat bijvoorbeeld op JvB een geschorste auto wel een half jaartje kan staan. Kan natuurlijk ook zijn dat wij/diegene er uiteindelijk geluk mee gehad hebben.
Gaat om de KvZ, JvB is natuurlijk iets meer afgesloten en bovendien heb je op de KvZ meer "oudere" mensen wonen die zulke dingen niet kunnen waarderen en eerder geneigd zijn de politie te bellen.
peugeot206gt schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:13:
Misschien ben ik de moraalridder hierzo maar ik vind buiten het feit of het wel of niet mag het knap asociaal om een geschorste auto aan de openbare weg te zetten. Ik bekijk het nu vanuit mijn oude situatie in de Randstad en daar is parkeerplek schaars. (wellicht niet in Friesland dus daar oordeel ik dan ook niet over).
Het gaat inderdaad om de randstad maar er is absoluut geen tekort aan plekken. Ik heb in twee jaar tijd nog nooit hoeven zoeken om een parkeerplaats en altijd voldoende ruimte. Er zijn echt grote terreinen daar waar bijna nooit iemand parkeert.

Op dit moment prefereer ik toch nog de optie om goedkoop te stallen (zo'n 300 euro is de max). Alleen het nadeel hiervan is dat wederom de ruimte in de Randstad schaars is en dus ook iets kost. Twee opties tot nu toe: tot april 2013 voor 110e buiten, of een half jaar voor 152. Die laatste maar even naar 8 maanden krijgen.

Pagina: 1