R . I . P TB 1,33 ???

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
gisteren heb ik mijn nieuwe koeler (swiftech 370) op mijn TB 1,33 geplaatst. zilverprut op de proc, spacer ertussen, clips achter de haakjes, schroefjes losdraaien, koeler erop en draaien maar. boot, eerste biosmelding, piep (????) computer slaat uit, vreemde lucht :'( alles weer eraf, koeler geen goed contact gemaakt, halve afdruk van prut op koeler, bruine vlek op proc, dondervogel overleden ??? :'( :'( :'(
als ik mijn computer nu opstart gaan wel alle ventilatoren lopen maar ik krijg geen beeld. heb ik nu een hele dure sleutelhanger?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

denk ut wel ;(

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ik vrees van wel, die spacer weglaten was beter geweest. Heb je nog de temp. kunnen zien?

De vos loopt door het bos.

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
ik heb de temperatuur niet meer kunnen zien nee. klopt het dat een doorgefikte proc een hele vreemde lucht geeft? ik kan de geur niet ergens mee vergelijken, beetje misselijke geur. weet je wat ik vreemd vond:
toen ik de sink bevestigd had kon ik hem nog vrij gemakkelijk draaien en op en neer bewegen. Heeft er iemand ervaring met een swiftech 370, dit om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
die vreemde lucht is inderdaad van je processor. Heb ik namelijk ook 2 keer gehad ik bracht ze terug waar ik ze had gekocht(alternate)en kreeg gewoon zonder gezeur nieuwe . na de tweede keer terug brengen wilde ze me weer een nieuwe geven maar ik heb dat ff in de wacht gezet dat doe ik wel over een paar weken als ze weer nieuwe binnen hebben. Volgens mij doen ze makkelijk hierover omdat er veel zonder reden doorbranden denk ik.

Verwijderd

hihi goed bezig aja heb je toch weer een mooie sleutel hanger van 700 piek erby :)

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
inderdaad goed bezig ja, die 700 piek boeit nie zo (natuurlijk wel zonde van het geld) maar ik ben bang dat het weer opnieuw gebeurd, kunnen jullie een beetje helpen. is die koeler wel goed, dat moet toch heel vast zitten? niemand ervaring met een swiftech 370?
weet iemand of Graficall (proc gekocht) heel moeilijk doet over doorgefikte procs?

Verwijderd

anders laat hem er gewoon in de winkel op zettem ben je van het gezeik af

Verwijderd

Hoe kan een cpu nou stuk gaan aan een te hoge temperatuur alsie net 2 seconden aanstaat? Worden die AMD's zo snel warm :?

Marc

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 09:21 schreef Foddex het volgende:
Hoe kan een cpu nou stuk gaan aan een te hoge temperatuur alsie net 2 seconden aanstaat? Worden die AMD's zo snel warm :?

Marc
ik dacht het wel ja :r

Verwijderd

Dat is toch niet normaal meer |:(

Verwijderd

Ik weet niet waar je de spacer vandaan hebt,
maar de betere sites zeggen altijd dat je moet controleren dat alles goed past.
Zoiets dus :

(1) Eerst de 'pas' van de spacer op de CPU met het oog goed checken. Dat ding kan er acht verschillende manieren op, en één is er maar goed.

(2) Controleer dat de koeler alleen goed werkt. Dus een heel klein drupje koelpasta (witte is daar goed voor) op de core doen en checken dat als je met de hand de koeler voorzichtig plaatst, en er weer afhaalt, dat de koelprut netjes verdeeld is over de core. En dat wat teveel is naar de zijkant is geduwd.

(3) Maak koelblok en CPU weer schoon, plaats de spacer, koelprut op de core, plaats de koeler en controleer weer net als bij (2) dat de pasta goed wordt verdeeld.

(4) Koeler en cpu weer schoonmaken, nu pas je Arctic silver op de core aanbrengen , (spacer laten zitten) koelblok weer erop . Vastzetten op de clips van de socket.

(5) NU PAS de computer aanzetten en meteen in de BIOS de temperatuur een tijdje in de gaten houden. Dus niet meteen eigenwijs naar Windows.. houdt de boel effe in de BIOS in de gaten.

Ondertussen is het wel balen dat je die CPU hebt opgeblazen... :'(

Verwijderd

Na het monteren de koeler er weer ff afhalen om de afdruk te checken.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 09:21 schreef Foddex het volgende:

Marc
Die TB1333 verbruikt iets van 75 Watt.
Probeer maar eens een 75 Watt gloeilamp aan te zetten en twee seconden je vinger er tegen aan te houden....

( Nee, ik neem geen verantwoording voor blaren en 1e graads brandwonden. Ik vertrouw op jouw natuurlijke schrikreactie ... ;) )

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
bedankt voor je tips Hooi, maar ik denk dat de veertjes waar je die swiftech mee vast zet niet goed werken. Hoe vast moet een koeler zitten? ik kon hem vrij gemakkelijk draaien en op en neer bewegen vond ik. dat is toch niet goed? stom dat ik hem toen toch aangezet heb. ik vind de constructie van de swiftech 370 eigenlijk best gammel,

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Als je cooler niet strak op de CPU zat na het monteren, ging er toen al niet een lichtje branden ?
Om goed te werken moet een cooler met grote kracht op de CPU geklemd zitten.

Gecondoleerd met je TB 1,33 :'( Ik voel met je mee

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 09:30 schreef Hooi het volgende:

[..]

Die TB1333 verbruikt iets van 75 Watt.
Probeer maar eens een 75 Watt gloeilamp aan te zetten en twee seconden je vinger er tegen aan te houden....

( Nee, ik neem geen verantwoording voor blaren en 1e graads brandwonden. Ik vertrouw op jouw natuurlijke schrikreactie ... ;) )
Ehm, volgens mij kan ik mijn dual P3-750@855 zonder koeling echt wel 2 seconden hebben draaien! :P

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
De processoren van Intel zijn koeler dan die van AMD. Da's algemeen bekend

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
bedankt voor de steunbetuigingen maar is er niemand die ervaring heeft met die swiftech 370?

Verwijderd

nixNut>
effe iets anders, ben je toevallig Frank Zappa fan? (gezien je sig ;))

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 23:04
om even terug te komen op die intels, hebben die niet een doorbrand beveiliging? (net als athlon 4)

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Ik ben geen zappa fan foddex, hoezo?

ik heb mijn cpu bij graficall in leiden gekocht, daar staat dat cpu's die na twee weken na aankoop binnenkomen, doorgestuurd worden naar de fabrikant. dan maak ik natuurlijk geen kans. zij hebben de eerste keer mijn orb op de cpu gezet maar die is er verschillende keren op en af geweest en schoongemaakt dus ze kunnen zien dat ik er zelf mee heb lopen klooien. kan de leverancier zien waar mijn cpu aan gestorven is?

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 09:38 schreef niXnut het volgende:
bedankt voor de steunbetuigingen maar is er niemand die ervaring heeft met die swiftech 370?
Intel P4's gebruiken nog meer stroom dan aan AMD K7. Ze schakelen alleen in klok frekwentie terug als ze warm worden......

Maar ik heb geen idee met die MC370. k'Heb een geheel andere...

Ik zal es effe snuffelen op http://www.swiftnets.com

Verwijderd

Nee helaas, ik niet, maar veel succes.

P.S. Ik zou inderdaad na monteren ff checken of hij goed zit, dit kan je het beste doen door hem er na montering eerst eraf te halen en kijken hoe de silver prut op ze cpu en cooler zit. Als het meeste om de randen is weggedrukt, is het goed, opnieuw monteren en dan pas testen.

edit:

Ja in de meeste gevallen kunnen ze dat wel zien ja

En gewoon die CPU terug sturen, en een nieuwe vragen. Meestal lukt het.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 09:45 schreef niXnut het volgende:
Ik ben geen zappa fan foddex, hoezo?
Hmm je sig lijkt uit een nummer van hem te komen

"Watch out where the huskeys go, and don't you eat that yellow snow" - bis bis bis :)

Marc

Verwijderd

Heb jij deze contructie ? Dat is ongeveer wat die grotere van mij ook heeft, behalve dan dat die veertjes en boutjes niet op de socket zitten maar op het mobo. Die beugeltjes zijn bij mij niet nodig...

Dan moet je inderdaad eerst alles goed controleren. Ik zou het mobo maar uitbouwen als je dit gaat monteren, zodat je goed kunt zien dat alles goed zit.

Wat ik in dit verhaal alleen nog niet kan vatten is of je de schroeven nu vast of los moet draaien.. hummhh... Los draaien zo te zien, zodat de veren het koelblok naar beneden trekken en tegen de cpu de cpu aan houden. Klopt dat ?
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/spring_mounting_public.jpg

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 09:55 schreef Hooi het volgende:
Heb jij deze contructie ? Dat is ongeveer wat die grotere van mij ook heeft, behalve dan dat die veertjes en boutjes niet op de socket zitten maar op het mobo. Die beugeltjes zijn bij mij niet nodig...

Dan moet je inderdaad eerst alles goed controleren. Ik zou het mobo maar uitbouwen als je dit gaat monteren, zodat je goed kunt zien dat alles goed zit.

Wat ik in dit verhaal alleen nog niet kan vatten is of je de schroeven nu vast of los moet draaien.. hummhh... Los draaien zo te zien, zodat de veren het koelblok naar beneden trekken en tegen de cpu de cpu aan houden. Klopt dat ?
klopt als een zwerende vinger, ik heb precies gedaan wat er staat, maar hij zit gewoon te los!

Verwijderd

Ik heb ook ervaringen met de Swiftech-shitzooiklemmechanieksysteem!!!!!! :(

-schroeven dicht draaien (waarbij de ene schroef veel verder kon dan de ander :?
-schroeven opendraaien zodat ie zou gaan klemmen (dus niet strak genoeg

en tb 1ghz in vlammen op. Overigens heb ik dit bij een vriend ook uitgeprobeerd, maar na het aandoen van de pc werd de heatsink al warm dus meteen stekker eruitgetrokken. De delta-fan die erbijzat was de connector ook al verrot, dus heb ik die maar op de 4pinsvoeding aangesloten.
Antwoord van ocshop luidde van dit verhaal; we zullen een nieuwe connector opsturen :r

voor mij nooit een swiftech meer

foutje

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

we want pics, we want pics! ;) nee erg lullig voor je ;(

iStockphoto

Verwijderd

Wat ik niet snap, is dat niemand eventjes voor sap er op te zetten, de afdruk van de koeler op de core, met de koelpasta dus, controleert.

Als je het goed hebt gedaan, en de spacer past goed, wordt alle koelpasta naar de zijkant gedrukt, en blijft er bijna niets op de core zitten.
Niet alle spacers worden met een even grote nauwkeurigheid gemaakt. Vandaar dat je deze controle MOET uitvoeren.

Die instructie vind je overal terug, er wordt hier op GOT regelmatig naar verwezen, en het is nog logisch ook.

Spacer -> controleer eerst MET koelpasta en GEEN stroom dat de boel goed past en aansluit op de CPU.

Doe je het niet, heb je een zwartgeblakerde CPU.

Die meneer die met een spacer erop zelfs het koelblok loeiheet kreeg, heeft dus waarschijnlijk de spacer contact laten maken met de bruggen op de CPU, door niet goed te kijken hoe de spacer er op moet. Denk ik hoor. Want dat is wat de mensen hier vertellen die het ook fout deden.

Ik vind het vreselijk dat jouw CPU gemold is. Maar wees in het vervolg wat voorzichtiger, offer wat koelprut op, en controleer de montage. Want die was dus niet goed. Helaas ;(

Verwijderd

zou het ook misschien aan de klemmen kunnen liggen? ik heb geen spacer gebruikt, maar het systeem is gewoon ruk

Verwijderd

O,
ik dacht dat je wel een spacer had gebruikt. Toch, wat heb je gedaan om te controleren dat de boel contact maakte, de koeler met de CPU core dus ?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Heeft zo'n swiftech ook 'n handleiding en is die ook door gelezen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 08:54 schreef petervandamned het volgende:
die vreemde lucht is inderdaad van je processor. Heb ik namelijk ook 2 keer gehad ik bracht ze terug waar ik ze had gekocht(alternate)en kreeg gewoon zonder gezeur nieuwe . na de tweede keer terug brengen wilde ze me weer een nieuwe geven maar ik heb dat ff in de wacht gezet dat doe ik wel over een paar weken als ze weer nieuwe binnen hebben. Volgens mij doen ze makkelijk hierover omdat er veel zonder reden doorbranden denk ik.
Jij hent heel erg geluk want mijn Tb 1,2 ghz branden ook naar de hel en nu moet ik 1,5 maand op mijn geld terug wachten omdat ze denken dat het mijn schuld was :( :( :( :( :( :( :( :(

Maar ik heb al een nieuwe... niet bij alternate gekocht dit keer en deze werkt perfect :? :)

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 18:35 schreef SuperG het volgende:
Heeft zo'n swiftech ook 'n handleiding en is die ook door gelezen
Zeker weten dat er een handleiding voor is. Die staat op hun website. http://www.swiftnets.com/MC370_install.htm

Die van mijn MC462 had ik al doorgelezen voor ik hem besloot te kopen... 8-)
Pagina: 1