Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online ip zomaar veranderen??

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 09:57
Beste tweakers,

Mag Online de slechtse internet provider ooit zomaar mijn ip veranderen??

ik had eerst 83.119.66.*** en nu is het 85.150.40.**.

Kan ik hier een schade vergoeding op aanvragen??

ik heb geen een mail ofzo gehad van Offline.
Ik vraag het maar eerst hier voor dat ze via de telefoon geen antwoord geven en ik dan een dure telefoonrekening kan krijgen van hun.

de volgende keer als ik kan wisselen van provider wordt het ;w byebye ;w Online.

Mvg, een ontevreden klant van Online oftewel Arjan Bongers

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja dat mag.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47
Ja, dat mag. Waarom is dat zo verschrikkelijk dat je er zelfs aan denkt om schadevergoeding te vragen?

The devil is in the details.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke schade heb je hier eigenlijk van ?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

Op papier zul je hoogstwaarschijnlijk een dynamisch IP hebben. Dus ja dat mag.

Maar heb je je modem lang uit gehad of zo? Dan kan dat namelijk gebeuren. 'Jouw' IP komt dan weer in de pool en kan worden ingenomen door een andere klant.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Het IP adres is niet van jou maar van je provider. Als eindgebruiker hoef je normaal gesproken geen vast IP adres te hebben. Dat hoef je alleen als je services aanbiedt of gebruikt die via een hostnaam moeten kunnen worden benaderd. De meeste eindgebruikers doen dat niet. Wil je dat wel? Dan moet je bij een provider zijn die een vast IP adres garandeert.

Maar een schadevergoeding lijkt mij redelijk belachelijk. Zelfs als in je contract staat dat je een vast IP adres krijgt, moet je eerst nog maar eens aantonen welke schade je hebt geleden, en dat dat niet ligt aan een gebrek aan kennis of onkunde aan jouw zijde.

Er zijn namelijk ook services als dyndns.org die al sinds mensenheugenis werken.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PilatuS schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:18:
Welke schade heb je hier eigenlijk van ?
Dat vraag ik me ook af.

Als TS echt een vast IP had gewild, moet je maar een zakelijk abo nemen. Er is namelijk geen enkele consumentenprovider die je een vast IP-adres garandeert.
arjan445 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:22:
ik heb inderdaag een server draaiend en ja die was 5 dagen offline.
Als je daar pas na vijf dagen achterkomt zal het nooit erg belangrijk zijn geweest.

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 30-10-2012 19:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• arjan445

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[google=server monitoring]
Daar zijn ook voldoende gratis online diensten voor te vinden.

En als je server echt belangrijk is, dien je die onder te brengen bij een hoster. Lijkt me sowieso dat je Online-abonnementje niet voldoende is voor een degelijke hosting (qua bandbreedte) ;)

Dus echt je business zal je er niet op draaien.... Toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 30-10-2012 19:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• arjan445
ik wil wel ff mededelen dat ik maar 12 ben,

maar dat zegt niet dat ik weinig van computers afweet draai ubuntu server op mijn dell pe server

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
dyndns nemen.

En je kan wel een andere provider nemen maar daar kan je ook elk moment een ander IP adres krijgen. Wanneer je toch vast wil hebben moet je meer denken aan een business abonnement.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
arjan445 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:28:

maar dat zegt niet dat ik weinig van computers afweet draai ubuntu server op mijn dell pe server
Als het zo belangrijk is en je weet er zoveel vanaf, waarom duurde het dan 5 dagen dat je server offline was? ;)
een DNS wijziging kost max 24 uur.

[ Voor 32% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2012 19:30 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:09
Als je het na 5 dagen pas hebt gemerkt zal die server ook wel niet van levensbelang zijn :z

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

Dat beweert ook niemand.

The devil is in the details.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voordat dit uitdraait op een flamewar gaat er een slot op.

@Topicstarter: Helaas, maar vrijwel elke cosumentenlijn heeft een dynamisch IP adres. OFtewel, je kan zomaar een ander IP adres krijgen als de provider met zijn IP ranges aan het spelen is.

Als je je daar tegen wilt wapenen, dan zijn er meerdere oplossingen.
Een abbonement nemen waarbij je een vast IP adres krijgt, of een dyndns oplossing. De meeste modems /routers kunnen tegenwoordig automatisch een dynamic DNS entry aanpassen. zo ben je altijd bereikbaar onder een vaste naam met een dynamisch IP. Zelfs sommige registars accepteren een dynamisch IP door middel van een tooltje op je PC.

Een schadevergoeding zal je niet gaan krijgen. Je hebt er geen recht op, en bovendien zal je zelf ook geen echte schade geleden hebben. MOcht je nu toch schade geleden hebben door je onbeschikbaarheid, dan is dat meteen een goed les. Maar goed, dat is even beside the point. :)

Nogmaals, dit topi gaat op slot. Het heeft geen discussiewaarde, en er is genoeg te vinden over vaste IP adressen op GoT.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Dit bedoel ik niet slecht, maar dan zal er zeker geen business omgevallen zijn. En als je echt schade geleden hebt, ben je er vroeg bij :+

Je bent in ieder geval goed bezig! d:)b

Zie het dan als een leermoment dat je daar dus wel rekening mee dient te houden. Check inderdaad een dienst als DynDNS, of script zelf iets in elkaar dat eens in de zoveel tijd checkt wat je externe IP-adres is.

IBTL \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 30-10-2012 20:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Crap, mijn sneltoetsen lijken overhoop te liggen. Nu alsnog een slotje :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.