CPU koeler voor Fractal Design R4 + extra fans?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353543

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een R4 als behuizing en een i5 3470 als processor.
Nu wil ik de standaard koeler vervangen voor een stiller exemplaar.

Welke kan ik dan het beste nemen? Ik zoek er eentje die stil is en goed koelt. Ik heb er maximaal 35 euro voor over, deze moet wel te bestellen zijn bij Afuture omdat de pc daarvandaan komt.

Ik dacht zelf aan de Cooler Master 212 EVO, maar misschien hebben jullie een betere optie?

Btw: in de R4 zitten standaard 2 fans, is het nog nodig om fans bij te plaatsen?

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 08:35
Sorry, maar hij is zeventig cent te duur:
pricewatch: Scythe Mugen 3 Rev. B

Goedkope broertje ervan de ook mooi zijn werk doet:
pricewatch: Scythe Katana 4

Stille koeler, maar dan moet je ervoor zorgen dat er genoeg airflow in de kast is:
pricewatch: Thermalright IFX-14 Inferno Fire Extinguisher

De koeler die je hebt aangegeven zou voor mij teveel geluid genereren en ik zou het persoonlijk onder de 30dB houden. Al zit hij er maar 1dB overheen. Maar je moet even afvragen wat je precies wilt. Je wilt een stille en die goed koelt, dan zou ik persoonlijk voor de de eerste gaan die ik opnoemde als je die 70 cent meer kunt missen. Voor een krapper budget zou ik de Katana 4 pakken.

Fans bij de kast erin zetten is eigenlijk nooit verkeerd. Kijk even welke maten je moet hebben en zoek gewoon stille. Zelf pak ik altijd casefans die (ruim) onder de 20dB zitten en dan gewoon de grootst mogelijke en dan maar wat langzaam draaiende koelers. Wel moet je dan rekening houden met de lucht verplaatsing. Echter zijn fatsoenlijke case fans al snel €10,- per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
70 cent te duur kan ik hebben haha :P
Ik ga er zeker even naar kijken!

Is deze dan ook een optie: pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
Aangezien deze maar op 800rpm draait hoor je hem niet, ik ga even opzoek naar een review!

Fans stel ik nog maar even uit, ga eerst kijken of dit goed genoeg is want het is een duur grapje geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
Ja, dat is een nog betere koeler voor op je PC, maar dan ook weer een stukje duurder. €2,30 boven het budget. Het probleem bij hardware is dat alle paar euro het verschil al kan maken. Al zul je gewoon een biertje in de stad minder moeten pakken om het verschil terug te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Persoonlijk vind ik die dual fan versie meer dan het prijsverschil waard.
Heb zelf de Mugen 2 waar ik later zelf de standaard 1600 rpm fan van heb vervangen door de twee 800 rpm exemplaren (dezelfde die ook bij de Mugen 3 PCGE worden geleverd). Temps gingen ~4-5 gr omlaag en ik hoor ze in het geheel niet meer :)

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van 2,30 meer kan ik niet wakker liggen :) Ik drink ook geen bier dus dan heb ik het wel weer snel terug verdiend lol.

Als je tussen die 3 moet kiezen, welke zou je dan nemen?
- Cooler Master 212 EVO
- Scythe Mugen 3 Rev. B
- Scythe Mugen PCGH Edition

Edit: Ik kwam ook goede reviews tegen over de PCGH koeler, ik zit nu met die stock koeler erop dus dat zal dan wel een wereld van verschil zijn, wat maakt dat ding een rotherrie! Kan ik dan het beste gaan voor de 3de optie, wil gewoon een superstille omdat deze naast me op het bureau staat dus geluid is zeer irritant!

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 353543 op 31-10-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Zonder overclock gaan ze toch wel alle drie wel stil zijn (stiller dan stock iig). Maar de derde is wel de stilste ja :)

Trouwens... Misschien is deze ook nog een optie:
pricewatch: DeepCool GammaXX 300

Geen persoonlijke ervaringen mee zelf maar de reviews zijn er erg positief over qua geluid (paar Tweakers hier ook). Koelt niet zo keihard als die andere drie (wel beter dan stock) maar als je niet overclockt is dat niet zo'n issue.

[ Voor 79% gewijzigd door Oraijon op 31-10-2012 11:09 ]

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gelukkig maar, want die stock koeler maakt echt een herrie als je er zo naast zit.
Heb toch gekozen voor de 3de optie :)

Had eerst al een verkeerde behuizing gekozen, dus kies dan liever voor de stilste. Dan krijg ik niet weer spijt...
Hopelijk kan ik hem deze week nog ophalen :)

Bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hoezo de verkeerde behuizing gekozen? Ik vind het een prachtige kast hij is goed afgewerkt en goede lak/ coating en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedoel je de R4? Ja die heb ik nu genomen vanwege al die positieve reviews dus ben daar erg benieuwd naar!

Ik had eerst de In Win Dragon Slayer gekocht, en dat is een miskoop geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
Nu ben ik eigenlijk weer nieuwsgierig. Zelf heb ik de In-Win Dragon Slayer onlangs gekocht en ik ben er toch erg tevreden over. Behalve dan dat hij iets minder diep had kunnen zijn, maar niet ontprettig en ben toch ook te spreken over de bouwkwaliteit ervan.

Maar wat is jouw ervaring met die kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had de kast op mijn bureau staan, dus ik zit er iets van 20-30cm vanaf, en vond de kast nogal veel geluid doorlaten... Dat was het grootste minpunt, ik houd van stilte aangezien deze in mijn kamer staat en het daar ook stil is. Vandaar nu de keuze voor de R4 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:27
Je kan ook nog gaan voor een pricewatch: Thermalright True Spirit 140
Zelfs met 1 fan heerlijke performance, en lekker stil.

Je zou alleen even moeten kijken of het qua hoogte te doen is.

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Anoniem: 353543 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:06:
Bedoel je de R4? Ja die heb ik nu genomen vanwege al die positieve reviews dus ben daar erg benieuwd naar!

Ik had eerst de In Win Dragon Slayer gekocht, en dat is een miskoop geweest...
Oh oke, ik dacht al dat je de R4 met tegenzin had gekocht. Ik zelf vind het een prachtige kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, die ziet er erg mooi uit dus ben benieuwd hoe die bevalt :)
Kan hem denk ik maandag ophalen dus dat wordt nog een weekendje in spanning zitten haha.

Thanks voor de tip, maar heb de Mugen PCHG versie al besteld :)

edit: zojuist bericht, pc is klaar. Dat wordt een ritje naar Veenendaal!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 353543 op 02-11-2012 10:31 ]

Pagina: 1