Zeer oude versie website voor sommige bezoekers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Ls.

Sommige gebruikers van mijn website zien soms nog een zeer oude (wel meer dan 6mnd terug) frontpage. Dit terwijl deze pagina dagelijks wordt geupdate. Wanneer zij dan een link volgen krijgen ze een foutmelding. Ook wanneer er direct gelinkt wordt vanuit de browser naar een nieuwe pagina krijgt de bezoeker een error,

ps dit lijkt maar een zeer klein deel van de bezoekers te treffen. Zeg handje vol waar ik het van weet. Maar mogelijk dus meer (bezoekers, die er simpel geen weet van hebben).

Feiten: Ik kan het probleem niet genereren
google indexeerd gewoon goed
Met een proxy server is het probleem opgelost: dit lijkt dus op een ip blockade: maar die hebben we niet, en daarnaast wordt er een oude versie voorgeschoteld: die dus niet meer bestaat.

Het volgende is geprobeerd bij één van deze gebruikers die tegen dit probleem aan lopen.

- Website vertoont de oudere versie via meerdere systemen (Windows 7, Windows XP, Windows Server 2003)
- webbrowser cache verwijderd

- Website vertoont de oudere versie via verschillende IP-adressen

- Website vertoont de oudere versie via verschillende DNS-servers

- Website vertoont de oudere versie via verschillende browsers (Explorer, Chrome, Firefox)

- Website vertoont juiste versie wanneer een proxyserver wordt ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
Dan moet er toch nog ergens files in de cache zitten. Ik zou daar toch opnieuw naar gaan kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2012 19:06 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Zijn het gebruikers die de website bekijken via een bedrijfsnetwerk? Misschien cached de proxy daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
nou dat is het vreemde, zelfs bij installatie van nieuwe browser (chrome) idem. En deze gebruiker ervaart het op 2 plekken, zegt dat hij op beide plekken ooit toegang had, en is ingelogd ( heb gebruikersnaam inmiddels ook gewist)

Heb ook gevraagd naar vpn, maar lijkt niet van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
fortfort schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:13:
nou dat is het vreemde, zelfs bij installatie van nieuwe browser (chrome) idem. En deze gebruiker ervaart het op 2 plekken, zegt dat hij op beide plekken ooit toegang had, en is ingelogd ( heb gebruikersnaam inmiddels ook gewist)

Heb ook gevraagd naar vpn, maar lijkt niet van toepassing
Ook geprobeerd om bij de server de no-cache header te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
niet gedaan, is denk ik ook niet het probleem. Namelijk www.vergelijkmondzorg.nl/blog bestond in die tijd nog niet. Dan krijgt de betreffende bezoeker een foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
wat levert de output in cmd van tracert op bij de gebruiker?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Heb ik gevraagd, wacht ik nog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:00
Die site heeft zowel een IPv4- als een IPv6-adres, afhankelijk van welke je gebruikt krijg je een andere pagina voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
hcQd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:54:
Die site heeft zowel een IPv4- als een IPv6-adres, afhankelijk van welke je gebruikt krijg je een andere pagina voorgeschoteld.
Dan lijkt dat het probleem, kan het zo zijn dat deze naar de oude hoster verwijst? Hoe heb je dit gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:05
fortfort schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:57:
[...]

Dan lijkt dat het probleem, kan het zo zijn dat deze naar de oude hoster verwijst? Hoe heb je dit gevonden?
nslookup is your best friend:
Niet-bindend antwoord:
Naam: www.vergelijkmondzorg.nl
Addresses: 2a03:3c00:a001:93::12
85.17.139.27

tracert -6 www.vergelijkmondzorg.nl komt op ipv6.s93.webhostingserver.nl [2a03:3c00:a001:93::12] uit, tracert -4 www.vergelijkmondzorg.nl komt bij leaseweb uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Mooi bedankt, blijkbaar stond er op Antagonist nog een ipv6 toewijzing (wat leaseweb niet heeft).
Verwijderen doet wonderen voor de Ipv6 gebruikers onder ons.
Pagina: 1