Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het budget is redelijk vrij, ik wil best meer dan 1000 euro uitgeven als dit duidelijk betere performance geeft voor mijn doeleinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit is mijn oude PC, ik heb ook een 30" philips LED TV die ik gebruik als 2e monitor. Ik wil zoveel mogelijk onderdelen meenemen.
EDIT: Mijn videokaart op het moment is een 5850, die wil ik sowieso vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld. Ik twijfel hier echter sterk over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te hoog geluidsniveau zou leuk zijn omdat de computer op mijn slaapkamer staat.
Bij voorbaad dank!
- Ik speel met name World of Warcraft.
- Ik heb meerdere accounts en run vaak meerdere clients van WoW. Deze accounts speel ik vaak ook op verschillende vmware virtual machines.
- Ik wil kunnen streamen op een hoge kwaliteit (twitch.tv+xsplit broadcaster)
- Als laatste will ik van raid gevechten films maken (xplit/dxtory + sony vegas)
Het budget is redelijk vrij, ik wil best meer dan 1000 euro uitgeven als dit duidelijk betere performance geeft voor mijn doeleinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit is mijn oude PC, ik heb ook een 30" philips LED TV die ik gebruik als 2e monitor. Ik wil zoveel mogelijk onderdelen meenemen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 66,80 | € 66,80 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 91,46 | € 91,46 |
| 1 | Samsung Syncmaster 2433BW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 84,- | € 84,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 535,96 | |
EDIT: Mijn videokaart op het moment is een 5850, die wil ik sowieso vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld. Ik twijfel hier echter sterk over.
- Geeft een I7 processor misschien wel een voordeel geeft bij het streamen of het draaien van meerdere WoW clients/virtual machines?
- Videokaart weet ik ook niet zeker, twijfel behoorlijk tussen de 7950 of 660ti en zou ook nog een duurdere optie willen overwegen als dit duidelijke verbeteringen opleverd.
- Verder weet ik niet of ik mijn oude Scyte Mugen 2 kan hergebruiken ofdat ik beter een nieuwe aan kan schaffen.
- Ik geloof dat ik mijn oude voeding kan hergebruiken
- Verder twijfel ik hoe groot het verschil is tussen die nieuwe Dell IPS monitoren en mijn monitor, als dit verschil gigantisch is wil ik de Dell Ultrasharp U2412M misschien kopen. Ik merk zelf wel dat de kijkhoek van mijn scherm behoorlijk beperkt is, het scherm staat iets hoger dan mijn hoofd en als ik van onderen op het scherm kijk merk ik dat details al redelijk snel 'wegvallen' in het zwart. Vooral bij donkere games. Lost een IPS scherm deze problemen op? Is het de 200+ euro waard voor dezelfde resolutie/schermgrootte?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | MSI GTX 660Ti Power Edition | € 283,02 | € 283,02 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 249,50 | € 249,50 |
| 2 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,- | € 70,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 923,37 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te hoog geluidsniveau zou leuk zijn omdat de computer op mijn slaapkamer staat.
Bij voorbaad dank!