[HTPC] Afwegingen bij configuratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkies
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 02:31
waar kom ik vandaan ?
ik ben voor een goede kennis een HTPC aan het bouwen. ik heb al een aantal onderdelen klaar liggen
zelf ben ik fanatiek spotnet gebruiker en XBMC. dit via mijn gewone desktop die dmv een extra HDMI kabel naar mijn tv aan de andere kant van de kamer loopt.

anders dus bij de kennis. hier heb ik niet de ruimte om een dikke gamer videokaart te gebruiken of een I7.

wat heb ik al staan.
ik heb al liggen
een antec 430 black inclusief 430 watt voeding.(ruimte voor 2x 3.5 slot)
Seagate 2TB harddisk (deze kan nog retour worden gebracht. kom ik later op terug)
-sata dvd r
- een directe netwerk aansluiting (dus geen wifi nodig)
- Windows 8

wat was ik van plan?
2x 2TB op raid 0,via SATA III
om snel te kunnen repareren en uitpakken en misschien een beetje de bootsnelheid verhogen
OF
1x een kleine SSD met 1x 3 TB harddisk. snelle boot en genoeg opslag voor voorlopig

CPU + moederbord ??
geen idee wat ik daar nu het beste moet kiezen. een AMD. of een I3, I5 ?
logitech harmony 300i? (werkt dit?)
goedkoop toetsenbord met trackball

een htpc met de volgende mogelijkheden
Windows 8 (inv met bootsnelheid. uiteraard met de oude startknop)

XBMC. voor mij de beste speler.
- met advance launcher om zo de gemist websites te openen.
( http://youtu.be/SXsq4YqAiY0 zie hier voor hoe ik het wil gaan doen denk dan alleen de RTL gemist website erbij)

een 2e virtueel scherm die via splashtop en/of VNC te benaderen is via de laptop. hier een standaard desktop waar spotnet / newsleecher kan draaien. en de pc ook te gebruiken is als echte PC voor een beetje te browsen bijv via de ipad of een andere langzame laptop

zoals je kunt zien heb ik al een aantal vragen.
- welke hardware zou het beste zijn ?
- SSD+ hdd of 2x raid 0 ?
- logitech harmony 300i werkt net als de harmony one ook via MCE extender?
- is een 2e virtueel scherm mogelijk ? zo ja, in hoe ver zijn ze tegelijk te gebruiken ?
- wat heb ik nog over het hoofd gezien ?
- nog meer tips ?

ik hoop dat er misschien meer ervaren mensen zijn die mij hiermee verder kunnen helpen. uiteraard zoek ik een zo laag mogelijke prijs.
en ja ik weet het. mijn verhaal zal vast vol met rare zinnen zijn en spelfouten. maar ik ben nu onderhand 22 uur wakker en ga dit draadje not wel later even oppimpen.

bij voorhand bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Waarom RTL-gemist via webpagina? Dat kan gewoon via XBMC. Installeer XOT-UZGv3 en je hebt alle uitzending gemist-dingen *O* Alleen bij RTL heb je een aantal streams die via DRM zijn, en daar kan XBMC (nog) niet mee omgaan.
Voor remote kan je inderdaad een harmony nemen, zolang je maar een IR-receiver hebt. Je kan ook een aparte remote kiezen, of bediening via CEC (Adapter van PulseEight gebruiken en vervolgens de remote van je tv voor bediening van de HTPC).

Is harddisk-space in de speler een must? Of is centrale storage een optie danwel al aanwezig? In het laatste geval kan je met een 128GB SSD af, en na parren/unrarren laten verplaatsen naar de centrale storage-locatie. Anders zou ik geen SSD nemen, maar een knappe SATA-disk. Geen raid, want liever zo min mogelijk schijven, en qua performance schiet je in deze configuratie er ook weer niet zoveel mee op dat het de hogere geluids-overlast rechtvaardigd.
Een AMD A6-5400 zou hier ruim voldoende moeten zijn icm met 4GB. Gegeven de prijs per GB op het moment is 8GB ook een prima keuze imho.
Het verhaal van dat 2e scherm begrijp ik niet heel erg... Bedoel je RDP-toegang?? Waarom zou je dat willen? Je kan ipv Spotnet ook Spotweb kiezen (is veel sneller en imho beter), icm SABNZBD, CouchPotato, Sickbeard en Headphones. Alles webbased te benaderen, dus wat moet je dan nog met een 2e scherm? Je kan in XBMC plugins voor Sickbeard en SABNZBD installeren zodat je ook nog de status kan monitoren...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkies
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 02:31
2e scherm is zodat er als het ware een multifunctionele computer is. als hij niet gebruikt word als mediaspeler. is er gewoon ook nog een snellere computer in huis. sabnzbd en etc zijn niet voor deze mensen weggelegt. het zijn echte computer leken. bovendien vind ik sabnzbd geen fijn programma zelf. en nieuwsleecher zijn ze al aan gewent

En je sata / ssd verhaal. bedoel je hiermee. downloaden op ssd, en na het uitpakken en repareren overzetten naar de sata disk. klinkt goed.
mits ik het goed uitgelegd krijg dat er naar de map waar gedownload word goed gekeken word en leeggehaald.

UIZ plugin ken ik maar al te goed. mee gewerkt ik vind het bagger. daar bovenop verandert de website weer ? dan kun je weer van voor af aan beginnen

bedankt voor je input weer een stuk voorruit

[ Voor 10% gewijzigd door okkies op 30-10-2012 21:16 ]