waar kom ik vandaan ?
ik ben voor een goede kennis een HTPC aan het bouwen. ik heb al een aantal onderdelen klaar liggen
zelf ben ik fanatiek spotnet gebruiker en XBMC. dit via mijn gewone desktop die dmv een extra HDMI kabel naar mijn tv aan de andere kant van de kamer loopt.
anders dus bij de kennis. hier heb ik niet de ruimte om een dikke gamer videokaart te gebruiken of een I7.
wat heb ik al staan.
ik heb al liggen
een antec 430 black inclusief 430 watt voeding.(ruimte voor 2x 3.5 slot)
Seagate 2TB harddisk (deze kan nog retour worden gebracht. kom ik later op terug)
-sata dvd r
- een directe netwerk aansluiting (dus geen wifi nodig)
- Windows 8
wat was ik van plan?
2x 2TB op raid 0,via SATA III
om snel te kunnen repareren en uitpakken en misschien een beetje de bootsnelheid verhogen
OF
1x een kleine SSD met 1x 3 TB harddisk. snelle boot en genoeg opslag voor voorlopig
CPU + moederbord ??
geen idee wat ik daar nu het beste moet kiezen. een AMD. of een I3, I5 ?
logitech harmony 300i? (werkt dit?)
goedkoop toetsenbord met trackball
een htpc met de volgende mogelijkheden
Windows 8 (inv met bootsnelheid. uiteraard met de oude startknop)
XBMC. voor mij de beste speler.
- met advance launcher om zo de gemist websites te openen.
( http://youtu.be/SXsq4YqAiY0 zie hier voor hoe ik het wil gaan doen denk dan alleen de RTL gemist website erbij)
een 2e virtueel scherm die via splashtop en/of VNC te benaderen is via de laptop. hier een standaard desktop waar spotnet / newsleecher kan draaien. en de pc ook te gebruiken is als echte PC voor een beetje te browsen bijv via de ipad of een andere langzame laptop
zoals je kunt zien heb ik al een aantal vragen.
- welke hardware zou het beste zijn ?
- SSD+ hdd of 2x raid 0 ?
- logitech harmony 300i werkt net als de harmony one ook via MCE extender?
- is een 2e virtueel scherm mogelijk ? zo ja, in hoe ver zijn ze tegelijk te gebruiken ?
- wat heb ik nog over het hoofd gezien ?
- nog meer tips ?
ik hoop dat er misschien meer ervaren mensen zijn die mij hiermee verder kunnen helpen. uiteraard zoek ik een zo laag mogelijke prijs.
en ja ik weet het. mijn verhaal zal vast vol met rare zinnen zijn en spelfouten. maar ik ben nu onderhand 22 uur wakker en ga dit draadje not wel later even oppimpen.
bij voorhand bedankt !
ik ben voor een goede kennis een HTPC aan het bouwen. ik heb al een aantal onderdelen klaar liggen
zelf ben ik fanatiek spotnet gebruiker en XBMC. dit via mijn gewone desktop die dmv een extra HDMI kabel naar mijn tv aan de andere kant van de kamer loopt.
anders dus bij de kennis. hier heb ik niet de ruimte om een dikke gamer videokaart te gebruiken of een I7.
wat heb ik al staan.
ik heb al liggen
een antec 430 black inclusief 430 watt voeding.(ruimte voor 2x 3.5 slot)
Seagate 2TB harddisk (deze kan nog retour worden gebracht. kom ik later op terug)
-sata dvd r
- een directe netwerk aansluiting (dus geen wifi nodig)
- Windows 8
wat was ik van plan?
2x 2TB op raid 0,via SATA III
om snel te kunnen repareren en uitpakken en misschien een beetje de bootsnelheid verhogen
OF
1x een kleine SSD met 1x 3 TB harddisk. snelle boot en genoeg opslag voor voorlopig
CPU + moederbord ??
geen idee wat ik daar nu het beste moet kiezen. een AMD. of een I3, I5 ?
logitech harmony 300i? (werkt dit?)
goedkoop toetsenbord met trackball
een htpc met de volgende mogelijkheden
Windows 8 (inv met bootsnelheid. uiteraard met de oude startknop)
XBMC. voor mij de beste speler.
- met advance launcher om zo de gemist websites te openen.
( http://youtu.be/SXsq4YqAiY0 zie hier voor hoe ik het wil gaan doen denk dan alleen de RTL gemist website erbij)
een 2e virtueel scherm die via splashtop en/of VNC te benaderen is via de laptop. hier een standaard desktop waar spotnet / newsleecher kan draaien. en de pc ook te gebruiken is als echte PC voor een beetje te browsen bijv via de ipad of een andere langzame laptop
zoals je kunt zien heb ik al een aantal vragen.
- welke hardware zou het beste zijn ?
- SSD+ hdd of 2x raid 0 ?
- logitech harmony 300i werkt net als de harmony one ook via MCE extender?
- is een 2e virtueel scherm mogelijk ? zo ja, in hoe ver zijn ze tegelijk te gebruiken ?
- wat heb ik nog over het hoofd gezien ?
- nog meer tips ?
ik hoop dat er misschien meer ervaren mensen zijn die mij hiermee verder kunnen helpen. uiteraard zoek ik een zo laag mogelijke prijs.
en ja ik weet het. mijn verhaal zal vast vol met rare zinnen zijn en spelfouten. maar ik ben nu onderhand 22 uur wakker en ga dit draadje not wel later even oppimpen.
bij voorhand bedankt !