Wifi ontvangst op bungalowpark

Pagina: 1
Acties:

• jorrit126
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 19:12
Beste tweakers,

Ik zit met de volgende situatie. Ik woon op een bungalowpark waar een onbeveiligd draadloos netwerk is voor alle bewoners. Nu kan ik dit wifi signaal niet ontvangen omdat ik +/- 200 meter van de router afzit.

Met welke opstelling kan ik zo goedkoop en goed mogelijk signaal binnenkrijgen? (woon er maar voor een half jaar).

Red ik dit met enkel een repeater? of heb ik een buitenantenne o.i.d. nodig.
Ik zag bv zoiets, is dit geschikt?:
http://www.q24u.nl/usb-wifi-adapter-54-mbps-2500-mw.-dual-antenne/

Bvd,
Jorrit

Verwijderd

Op ebay kan je een USB wireless modem kopen met een HELE sterke antenne erin.

Ik heb er eentje hier liggen (nieuw in doos).

Laat maar weten als je hem wilt hebben. Voor € 50 mag je hem hebben. Mail maar: haik@xs4all.nl

Voor handelen hebben we Vraag & Aanbod

[ Voor 12% gewijzigd door FatalError op 30-10-2012 18:50 ]

• jorrit126
You've got mail,

Ik kan btw niets aan de router van het park veranderen. (geen instellingen/antenne's etc).

• jorrit126
Is het trouwens nodig om wel iets ontvangst te hebben in de bungalow? Want ik moet eerst 30 meter lopen ( wifi op iphone) voordat ik signaal ontvang..
Weetniet of een repeater dit signaal wel kan ontvangen?
Bvd

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is de zender wel sterk genoeg?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

jorrit126 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:30:
Is het trouwens nodig om wel iets ontvangst te hebben in de bungalow?
die dish die bij dat pakket zit is wellicht voldoende als richtantenne. daarmee heb je waarschijnlijk wel ontvangst als hij op het apparaat als ontvangst station kan worden ingesteld. En anders moet je dat apparaat bij de buren neerzetten, die wel nog net ontvangst hebben.

2500mw zal alleen maar storen denk ik... 100mW is wat de zender stuurt en wat jij dus ook voldoende aan zult hebben met een richtantenne.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jorrit126
@ Gravit0n : waarschijnlijk niet, ben er gister achter gekomen dat ik op een bepaald punt in mijn bungalow NET het netwerk kan detecteren maar te weinig signaal om verbinding te kunnen maken. (getest met iphone)

@ leuk_he: Ja daar was ik ook bang voor, maar 100mW ontvangers kan ik bijna niet vinden of het zijn van die usb stickjes met ingebouwde antenne waar ik waarschijnlijk ook geen verbinding mee zal krijgen.

Een repeater halveert de snelheid weer dus dat valt waarschijnlijk af?
Is een AP met goede (buiten) antenne een beter alternatief? Want ik wil ook graag online kunnen gamen op mijn ps3, en met alleen een ontvanger voor mijn pc lukt dat dus niet.
Mijn budget hiervoor ligt vanwege tijdelijke oplossing rond de 50 euro (desnoods 2e hands).

Bvd,
jorrit

[ Voor 8% gewijzigd door jorrit126 op 02-11-2012 10:38 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Repeater halveert de snelheid, maar echt betrouwbaar gaat een open wifi die je deelt op de rand van het bereik toch nooit worden. Dus daar zou ik me niet druk over maken,

Accesspoint bridge met goede antennte (en je kunt ook een richtantenne zelf improviseren, zoek maar op "pringle") die het signaal van wireless weer op kabel kan zetten zou een goede oplossing zijn. Echter geen idee welke apparaten dat kunnen zonder aan de zenderkant iets in te stellen.

Zoektermen: range extender, bridge. (range extender + ethernetpoort is meestal bridge)

Als er maar een externe antenne op zit, zodat je die kunt omsleuten tot richtantenne om nog een beetje bereik te hebben. (meer vermogen is niet de truuk, omdat de zender in jouw geval niet meer vermogen heeft)

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 02-11-2012 11:16 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• jorrit126
Bedankt voor je reactie. Pringlebus antenne heb ik ooit eens geprobeert was niet echt een succes (kan het verkeerd gedaan hebben natuurlijk). Zelf net even zitten zoeken en kwam uit op het volgende:
TP-Link TL-WA730RE bridge

Icm deze antenne:
TP-Link TL-ant2409a

Volgens mij moet dat wel werken en voor een redelijke prijs..

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:21
Ik heb ook goede ervaringen met dit product.

Het probleem dat jij beschrijft heb ik ook eens gehad. Daarbij had ik op mijn laptop zodanig slecht bereik dat er geen verbinding kon worden gemaakt. Het Engenius apparaat aan mijn laptop gekoppeld en ik had toen wel voldoende signaal om goed verbinding te kunnen maken.

• jorrit126
Kan misschien ook een linksys wrt54g krijgen firmware updaten naar dd-wrt, configureren als AP, evt met andere (buiten) antenne?
Weet niet of dat qua stabiliteit nog uitmaakt..

• jorrit126
@ nextware:
Ik kwam hem tegen op internet ja, vond hem alleen aardig prijzig. De producten van engenius zijn goed maar zou ik met een externe buitenantenne niet meer signaal ontvangen?

Btw ik wil het signaal graag opnieuw uitzenden/versterken in mijn huis zodat mn tv en ps3 ook verbinding krijgen dus dat wordt m niet..

[ Voor 27% gewijzigd door jorrit126 op 02-11-2012 14:47 ]

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

WLAN outdoor USB-adapter (Conrad Electronic) Speciaal voor buiten netwerken... geen ervaring mee verder, zag hem eens voorbij komen in de nieuwsbrief van Conrad.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

jorrit126 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:39:
Kan misschien ook een linksys wrt54g krijgen firmware updaten naar dd-wrt, configureren als AP, evt met andere (buiten) antenne?
Weet niet of dat qua stabiliteit nog uitmaakt..
Die kun je idd ook instellen als bridge.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged

Zondermeer als het zwakke signaal niet meer door een muur hoeft en het signaal door zo min mogelijk bomen.buren hoeft lijkt me al een voordeel.

• jorrit126
Heb inmiddels het setje van TP link besteld met 3 meter antenne kabel erbij. Antenne zo hoog mogelijk plaatsen en hopen op een goede verbinding:)
Zal zodra het werkt een update doen in dit topic. Bedankt voor de hulp mannen

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
Jorrit, als resultaten?
Zit in een soortgelijke situatie en ben benieuwd hoe het werkt.
Pagina: 1