Toon posts:

Dual boot Win7 en Win8 op SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb Windows 8 online aangeschaft via Microsoft zelf. Nu dacht ik heel slim te zijn om Win8 op een aparte HDD van 320 gb te installeren, echter word er niet automatsich een dual boot gegenereerd door windows.

Na een aantal youtube filmpjes te hebben bekeken en aan gezien ik geen bootloader heb kunnen vinden wil ik een dual boot maken op mijn primaire SSD. Deze is 180 gb groot.
Huidige vrije ruimte is p dit moment 98 gb. Meer dan genoeg zou denken.

Nu wil ik via de Schijfbeheer van win7 een aparte partetitie maken voor win 8. Echter blijft windows maar aangeven dat ik niet meer dan 4 gb kan verkleinen.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken zodat ik mijn overige 98 gb van m'n SSD kan benutten?

Mvg

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Als ik heb goed begrijp het je het via Disk Management geprobeerd en dan via "Shrink Volume "?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Verwijderd

Topicstarter
Xaph schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:02:
Als ik heb goed begrijp het je het via Disk Management geprobeerd en dan via "Shrink Volume "?
Ja klopt, en dat piktie niet. Heb dat wel vaker gebruikt aangezien ik begin dit jaar een Hackintosch pc gemaakt had. Echter was dat op een normale HDD en geen SSD

Mvg

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Je zou het via een 3th party applicatie kunnen proberen, of als je nog een LiveCD van linux hebt liggen met Gparted. Een andere is Partition Wizard, deze iso even op een cd branden, booten vanaf cd en dan volume groote aanpassen, dan weer terug naar Disk Management en kijken of het gelukt is

http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Edit: Ik zie dat je de nieuwste versie niet meer hoeft te branden naar een cd, je kan het gewoon op je pc installeren. (denk ik)

Succes ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Xaph op 30-10-2012 14:13 ]

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]