Nieuw giga-byte mobo (met of zonder TH) en volstaat psu nog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Hallo,

Ik wil mijn huidige moederbord (GA-G33M-DS2R (rev. 1.x)) gaan vervangen voor GA-Z77MX-D3H

Ik heb al een cpu en geheugen in gedachten aangezien die niet overgezet kunnen worden. Om de kosten te drukken ben ik heel erg benieuwd of mijn huidige voeding (Corsair HX650) wel geschikt is voor dit moederbord en dan doel ik op de extra cpu voeding die van 4pins naar 8pins gaat bij het nieuwe mobo. Op de pagina van Corsair staat het volgende over compatibiliteit:
Conforms to ATX12V v2.31 and EPS 2.92 standards, and is backward compatible with the ATX12V 2.2 and ATX12V 2.01 standards
Lijkt me dat ik daar iets van moet terugvinden bij het moederbord maar dat doe ik dus niet.

Kan iemand daar misschien een licht op schijnen..

Hello.

Momenteel huist mijn pc de GA-G33M-DS2R (rev. 1.x)

Systeem is uit januari 2008. Tijd voor een upgrade dus. Omdat ik een giga-byte fanboy ben heb ik mijn oog laten vallen op de GA-Z77M-D3H of de GA-Z77M-D3H TH.

Twee vraagjes hierom:

Ik heb zelf nog niet gehoord van Thunderbolt. Weet inmiddels wel wat het is. Heeft het zin om hiervoor te betalen of kan ik beter de versie zonder Thunderbolt kopen. Aangezien ik toch geen nieuw monitor koop lijkt het me een beetje zinloos. Maar goed - weet dus niet zo goed in hoeverre die al veel gebruikt wordt. (Beantwoord zelf hier al een beetje mijn vraag)

Tweede vraag is wat belangrijker. Ik heb bij het samenstellen van mijn systeem uit 2008 een modulaire voeding van corsair er in gezet van ik dacht 650W. Kan die voeding het nieuwe mobo van stroom voorzien?

Hier de mobovergelijk tabel van giga-byte

[ Voor 34% gewijzigd door shades op 31-10-2012 12:32 . Reden: ts onduidelijk; aangepast ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Allereerst vind ik je TS ver beneden de maat, wat wil je nu eigenlijk weten>
Om antwoord te geven op je vragen:

-Als je weet wat thunderbolt is, ben jij de enige die kan bepalen of je dat nodig hebt of niet (hoewel ik vermoed dat je niet precies weet wat thunderbolt is, want je kan er meer mee dan enkel een scherm aansturen ;))
-Een goed werkende 650watt voeding kan het moederbord van stroom voorzien. Een picopsu van 50 watt kan dit echter ook ;) Wil je weten of 650 watt voldoende is voor je SYSTEEM, dan zul je de specs van je systeem moeten benoemen ;)

p.s. Je weet dat je oude moederbord socket 775 is en en de Z77 moederborden zijn socket 1155, je oude processor past dus niet in je nieuwe moederbord.
Ik stel voor dat je je een beetje gaat inlezen zodat je weet wat je nu precies wilt (wil je enkel mobo vervangen of ga je voor een nieuw systeem?) en dat je dan je TS aanpast zodat wij je, met alle plezier, verder kunnen helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 30-10-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-07 18:39
Gaat het hier om alleen om een upgrade van je MoBo?
Aangezien je wilt gaan upgraden naar een nieuw moederbord met een compleet ander socket dan dat je nu hebt. (Socket 775 > Socket 1155). Dan gaat de CPU die je nu hebt natuurlijk niet passen, en dit geldt ook voor het werkgeheugen (DDR2 > DDR3)

Betreft Thunderbolt, ligt eraan wat het prijsverschil is tussen de 2 MoBo's met en zonder Thunderbolt. De keuze is aan jouw of je dat extra geld eraan uit wilt geven, en of je het ook gaat gebruiken.

En de vraag betreft de voeding.
Als je de rest van je systeem niet vermeld kan ik deze vraag onmogelijk beantwoorden.

Zoals eL_Jay zegt, de TS is beneden de maat. Je hebt niet echt veel vooronderzoek gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
lalala

Tuurlijk past de cpu en het geheugen er niet in. 8)7 Dat vraag ik ook helemaal niet :X. Enige wat ik wil weten (want TH ja/nee is niet interessant) of die voeding wel of niet geschikt is voor het mobo en dan doel ik op de extra 4/8 pins aansluiten tbv de cpu.

Wattage is ansich voldoende voor videokaart en 2 hardeschijven.. en ik weet wat thunderbold is.

[ Voor 24% gewijzigd door shades op 30-10-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-07 18:39
Omdat jij dit NIET meld in de TS komen we met deze vragen, en dan kijk jij daar raar van op...?
Aparte denkwijze, en dan verwacht je nog dat je geholpen gaat worden.... Juist.

Tip voor jouw; doe meer vooronderzoek en reageer nooit op deze manier.
Enige wat ik wil weten of die voeding wel of niet geschikt is voor het mobo en dan doel ik op de extra 4/8 pins aansluiten tbv de cpu.
Wat is er op tegen om het MoBo op te zoeken en te kijken welke aansluitingen deze heeft? Is dat nou zo moeilijk? Je hoeft niet te verwachten dat wij dit voor jouw gaan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je kan met thunderbolt bijvoorbeeld ook een externe GPU op een laptop aansluiten (zonder kwaliteitsverlies), dus het is meer dan gigabyte daar schetst.

Ik vind je reactie een beetje respectloos, wij willen je hier helpen, maar daarvoor hebben wij meer informatie nodig. Deze geef je met je laatste reactie, maar gezien de toon van je bericht ga ik je niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
Wat is er mis met de toon? Zeker niet respectloos... Vind alleen dat je te snel ervan uit gaat dat ik geen research heb gedaan.
Anyway - ts aangepast. Hoop dat het zo duidelijker is (was idd wel wat warrig)

Pagina: 1