DMZ en tweede router

Pagina: 1
Acties:

• AXUtberg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-03-2020
Goedemiddag,

Sinds eind mei zitten we hier op het kpnglasvezel net met de bijbehorende experiabox v8. Zoals de meeste mensen wel weten zit dit ding helemaal dichtgetimmerd door kpn wat zorgt voor problemen zoals netwerk timeouts. Aangezien poorten openen op de experia geen optie is (je kunt ze wel openen in de interface maar ze blijven in werkelijkheid gesloten als je ze benadert) wilde ik mijn oude router in de DMZ van de V8 gooien en vanaf de tweede router, die nog goed ingesteld is qua poorten en nat instellingen,en dan de firewall van de tweede router wel aan laten. Zou dat dan voldoende bescherming blijven bieden of is mijn pc dan nogsteeds gewoon in de DMZ?

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 11:18
Mits de V8 op de NAT poort komt van de 2de router... dan ja.
De 2de router zit dan in het DMZ, maar gezien die NAT doet komt het verkeer sowieso niet tot je PC (mits je poorten open staan).

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ben je in het bezit van een VLAN capable switch?

Dan kun je deze tussen je NTU en Experiabox plaatsen, en vlans opspitsen (IPTV + Voice naar de Experiabox, en Internet naar je eigen router):

Afbeeldingslocatie: http://pix.kwertie.nl/glas.gif

Afbeelding gepikt van Pogostokje.

[ Voor 10% gewijzigd door Gravit0n op 30-10-2012 13:57 ]

• AXUtberg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-03-2020
ja die optie van Gravit0n kwam ik eerder tegen op het internet en wil ik wel eens proberen, ik denk dat ik daar maar even achteraan ga, alvast bedankt.

P.S. Wat is een betaalbare geschikte switch? Ik bedoeld dus dat ik geen 24 poorten bak nodig heb voor dit lijkt mij.

[ Voor 29% gewijzigd door AXUtberg op 30-10-2012 14:50 ]

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou iets simpels pakken, deze bijvoorbeeld.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

AXUtberg schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:22:
Goedemiddag,
mijn oude router in de DMZ van de V8
Als dat WEL werkt dan is dat een goede oplossing. Je pc is dan "beschermd" door je oude router.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1