Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onzichtbare tags in muziek

Pagina: 1
Acties:

• MariekeG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 08:36
Ik heb de tags van mijn muziek bijgewerkt mbt Tagscanner. Ik speel af met een Squeezebox.
Bij sommige nummers heb ik in Logica Media Server echter andere tags staan dan ik terug kan vinden.
Zo heb ik bv. een album van B.B. King. Ik laat bij de artiestennaam alle extra's aan komma's en punten weg en dus heb ik met Tagscanner de naam B.B. King veranderd in BB King. In Logica Media Server staat echter nog steeds B.B. King en ook als ik in Tagscanner zoek op "B.B." komen alle nummers te voorschijn.
Ik heb alle tags bekeken, maar kan niet vinden waar "B.B." staat. Er zijn dus onzichtbare tags. Hoe maak ik deze zichtbaar?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ken tagscanner niet echt, maar ik weet wel dat je zomaar te maken kunt hebben met tags als "performing artist", "album artist", "writer" en nog zo wat die allemaal gezien zouden kunnen worden door je Squeezebox als zijnde niet aangepast.
Controleer daar eens op.
Verder zou je een keer in je mediaspeler (of een alternatieve, foobar, bijvoorbeeld) de properties van het bestand kunnen laten weergeven. Mogelijk dat je dan een mooi overzicht van alle gebruikte tags (en inhoud) in beeld krijgt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MariekeG
Ja, dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb alle kolommen zichtbaar gemaakt (zowel in Tagscanner als in de verkenner) en gezocht op "B.B." maar zie het niet staan. Het is dus ergens wel aanwezig, maar ik kan het niet vinden.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik denk dat je meerdere id3-tag versies in je bestanden hebt staan. Zo kan Windows verkenner slechts omgaan met 1 versie(weet niet zo uit m'n hoofd welke). Als TagScanner de tags in een andere versie wegschrijft(en dus niet de huidige tag overschrijft) dan kan Windows daar niets mee. Nu ken ik TagScanner niet, maar kijk eens of je daar bepaalde tag versies kunt verwijderen. Ik weet uit ervaring dat MP3Tag dat wel kan.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• MariekeG
Ik geloof dat ik wat gevonden heb. In MP3Tag zag ik dat er 2 tags worden bijgehouden voor albumartiest. De ene heet "Album artist" en de andere heet "Albumartist" (zonder spatie). Ik denk dat het daar in zit. Nu nog uitvinden hoe ik dit kan wijzigen :)

• MariekeG
Gelukt om te wijzigen, nu opnieuw Logitech Media Server laten scannen en dan kijken of het is opgelost (verwacht van wel).

• MariekeG
Inderdaad opgelost. Vraag blijft natuurlijk hoe het komt dat bij sommige nummers extra tags worden vastgehouden.
Pagina: 1