Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Apps - button toevoegen MX records werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Dit topic hoort niet in Programming, maar hij valt onder geen enkele categorie. En in de Devschuur zitten de mensen waarvan ik het snelst verwacht dat ze een oplossing hebben.

Ik wil Google Apps (met name Gmail) installeren. Een deel van de installatie is het toevoegen van de MX-records naar de mailservers van Google.

Dat gaat in deze stappen:
Stap 1:
Gmail configureren voor [domein]

Als u Gmail wilt gebruiken, moet u de e-mailstroom van uw domein doorsturen naar Google Apps. In bijna alle gevallen moet u dit via Google-servers doen. Let op: dit heeft geen gevolgen voor de website, de e-mailstroom of de services van [domein].
Hoe wilt u uw mail doorsturen?
[X] Google-servers Aanbevolen
[ ] Andere server Zelden gebruikt
Hier kies ik voor Google-servers

Stap 2:
Informatie over MX records.
Ik klik op Volgende

Stap 3:
Meer informatie over MX records, ik voeg ze toe op mijn server. De records die ik nu heb toegevoegd zijn correct. (Want ondertussen ontvang ik al testmails op het account.)

Ik klik Volgende

Stap 4:
Heeft u uw MX-records gewijzigd?

Als u de vorige stappen heeft voltooid om de MX-records van [domein] om te leiden zodat deze naar Google wijzen, kiest u Ja om het ons te laten weten. Op deze manier kunnen we bijhouden wanneer de wijzigingen van kracht gaan en u laten weten wanneer u Gmail kunt gebruiken.
Als u deze stappen nog niet heeft voltooid, kiest u Nee om door te gaan met het configureren van andere apps. Onthoud dat u geen mail in uw postvak IN van Gmail ontvangt totdat u hier terugkomt en de configuratie voltooit.

Heeft u uw MX-records gewijzigd?
Ja, ik heb de MX-records van vastgoed-costa-blanca.com gewijzigd om mail door te sturen naar Google
Nee, ik kom later terug om dit te doen
Ik kies "Ja" en klik op Volgende.

Er verschijnt een Loading... melding. Deze verdwijnt. En de pagina staat nog steeds op de keuze tussen ja en nee. Anders gezegd, de Volgende-button hier werkt niet. 8)7

Heeft iemand dit gehad en is er een workaround?

Google's fora, documentatie en google search leveren niets op..

Het werken van de Volgende button is essentieel om Google te vertellen dat de MX-records gereed zijn...

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:31
Dat gaat niet. Je moet wachten totdat de MX records ook echt om zijn op de server van Google. Dit kan een tijdje duren (tot 24 uur) voordat de DNS gegevens overal ter wereld gesynchroniseerd zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik dit ook erg onhandig vind en vooral ook niet logisch, want het voelt als een bug (is het misschien ook wel), maar ik heb dat ook bij alle accounts die ik aanmaak..

Maar je ontvangt al wel emails toch op je Google Apps? Dan is het niet echt een probleem toch? (Gewoon morgen even nog eens proberen)

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Bedankt voor je reactie!

Het voelt inderdaad als bug, nu is het een button zonder respons. Laat ze dan een melding geven dat de records nog niet door zijn.

Ontvangen werkt wel, versturen nog niet. (Ook vreemd want daar is volgens mij geen MX voor nodig.)

Edit: Versturen werkt inmiddels wel. Dan is er inderdaad geen probleem, ik probeer het morgen weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomzh op 30-10-2012 12:16 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 23:04
Die melding is inderdaad wat verwarrend, idem bij verificatie via txt of cname. Maar is idd een cache issue. Je had de tijd kunnen verkorten door een tijd van te voren de TTL te verkleinen. (staat ook in de handleiding)