Hallo allemaal,
Voor een vriend stelde ik de volgende PC samen. Hij zal de PC voornamelijk gebruiken voor office/mail, internet/youtube, en statistiekprogramma's.
Zijn wensen:
Vragen die we nu nog hebben zijn:
Voor een vriend stelde ik de volgende PC samen. Hij zal de PC voornamelijk gebruiken voor office/mail, internet/youtube, en statistiekprogramma's.
Zijn wensen:
- PC moet erg stil zijn
- Budget cpu + gpu + ram (hij speelt geen games)
- Een snelle SSD (hij heeft weinig schijfruimte nodig en gebruikt externe HDD)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-3850 Boxed | € 82,- | € 82,- |
1 | Asrock A75M-HVS | € 40,95 | € 40,95 |
1 | Antec New Solution NSK3480-EC | € 88,60 | € 88,60 |
1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart | € 189,- | € 189,- |
1 | Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9 | € 17,45 | € 17,45 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,88 | € 16,88 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 89,90 | € 89,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 524,78 |
Vragen die we nu nog hebben zijn:
- Is deze cpu/gpu combinatie voldoende om vloeiend 1080p video's af te spelen (youtube bijvoorbeeld)?
- Welke custom koeler zouden we het beste op de Cpu/gpu kunnen schroeven? Ik keek uiteraard naar de Scythe Mugens maar die zijn vrij prijzig (50 euro), is er een betaalbare andere optie? Aan de andere kant zou deze pc wellicht met die Scythe fanless kunnen draaien?
- Profiteert deze kast nog van custom case fans, zoals Scythe Slipstreams? Zal wel he?
- Leent dit moederbord zich nog voor het installeren van een draadloze netwerkadapter? Ik kwam er niet helemaal uit met dit bord.. heeft het nou een PCI of een PCI-e aansluiting of allebei? Welke betrouwbare budget-adapter kunnen jullie suggereren?
- Zou een upgrade naar 8gb ram zin hebben voor zijn doeleinden? Veel tabs open is wel wat hij gaat doen.
- Is deze SSD inderdaad een normale, snelle SSD?
- Is dit inderdaad een fatsoenlijke kast die zich leent voor het bouwen van een stille PC?
- Zou hij eventueel goed doen aan een intel-variant? Een of andere goedkope i3, met betere prestaties, maar niet veel prijsstijging? Maakt dat merkbaar uit als je veel tabs open hebt en veel berekeningen maakt met SPSS (statistiekprogramma)?
- De monitor staat vast.
- Het formaat van de SSD ook, hij wil bezuinigen en gebruikt zeer weinig schijfruimte. Werkt veel met externe hdd.