Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 08:40
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben dus verplaats maar indien nodig.

Ik heb een Marantz SR7005 icm de volgende HTPC:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 635 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI 760GM-E51€ 54,-€ 54,-
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 166,98€ 166,98
1Antec Fusion Remote Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,-€ 32,-
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,45€ 5,45
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 15,91€ 15,91
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 60,89€ 60,89
1Nexus Value 430€ 49,10€ 49,10
1Corsair Nova V64 64GB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 485,28

Ik merk de laatste tijd bij sommige 720p web dl releases dat mijn beeld soms een milliseconde tot seconde sneller gaat om dan weer gewoon af te spelen. Verder heb ik ook soms het gevoel dat het beeld "te zuiver" is, alsof er een soort filter ontbreekt. Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik zie dit gedrag ook wanneer ik naar Belgacom TV kijk. Ik heb hier ooit wat over gelezen maar ik kan het probleem niet deftig genoeg omschrijven om er op google naar te zoeken. Iemand hiervoor een verklaring. Of is mijn HTPC klaar om een upgrade te krijgen?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Een X4 965 met HD5770 is meer dan genoeg om alle content (misschien 3D daar gelaten, maar heeft eerder met de videokaart dan de processor te maken) te bekijken.
Boot eens met een XBMC Live-cd en probeer het dan nog eens; dan weet je zeker of het software of hardware-gerelateerd is.

Meestal dat dit soort problemen voort komen uit traag benaderbare storage. Staat de content lokaal? Of op het netwerk?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Content staat op mijn NAS maar dat vormde in het verleden geen probleem.

Heb je enige idee hoe het komt dat het beeld in mijn ogen te zuiver is en soms te snel gaat? Ik meende ij te herinneren dat dit een gekend probleem is maar ik kan de definitie niet vinden.

Welk verschil zit er eigenlijk tss die XBMC live cd en de gewone installatie?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
De XBMC Live CD heeft een eigen OS (in dit geval linux) waar je mee boot, dus je geinstalleerde OS (windows, linux of wat je dan ook gebruikt) zal dan nooit de oorzaak van de problemen kunnen zijn, aangezien het niet geladen wordt.

Kan je eens een (groot) bestand vanaf je NAS naar je lokale machine copieren en kijken met welke snelheid dat gaat? just to be sure...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik haal gemiddeld 13MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dat moet zat zijn om fullHD goed te kunnen weergeven. De storage lijkt daarmee niet het issue te zijn. Dan toch eens met CD / USB booten om te zien of het aan je OS ligt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik ga het straks eens proberen met een Live CD. Ik boot gewoon mijn pc via de CD zonder iets aan mijn Windows configuratie te veranderen veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
CK3v1N schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:15:
Ik ga het straks eens proberen met een Live CD. Ik boot gewoon mijn pc via de CD zonder iets aan mijn Windows configuratie te veranderen veronderstel ik?
Jup.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 20:44
Het eerste wat in mij opkomt is de Trumotion/Motionflow/Intelligent Frame Creation instelling op je TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik merk dat deze respectievelijk door lg, sony en panasonic gebruikt worden. Hoe noemt dit bij Samsung?

EDIT: Blijkbaar heet dit ook TruMotion. Alleszins, dit is wel het gedrag waarover ik het heb. Soms lijkt het beeld wel "live". Eens kijken of ik dit kan uitschakelen.

EDIT 2/ De kans is groot dat dit mijn probleem is. Ik kan echter nergens in mijn menu Auto Motion Plus vinden. Ik heb een Samsung UE46D5700.

[ Voor 65% gewijzigd door CK3v1N op 31-10-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 20:44
Ik zou zo ook niet weten waar die zit op jouw TV... Bij mijn Sony EX500 zet ik deze alleen aan bij sport :)

Overigens helpt het ook om de refresh rate aan te passen aan de framerate van de videofile in je monitorinstellingen... Daarvoor heb je die 24p mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 13:04
Toch nog even, to be sure. Je hebt geen bespaarstanden aan staan? Soort van terugklokken, trottle-achtige instellingen? Ik merk ook dat wanneer mijn HTPC in bespaarstand staat, het soms even hakkelt. Terwijl het met gemak 1080p moet kunnen afspelen. De pc voorspelt het simpelweg verkeerd en levert op dat moment even net niet genoeg power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Neen alle instellingen zijn exact hetzelfde gebleven als toen het wel nog werkte. Ik ben er achter gekomen dat dit gedrag ook het soap opera effect genoemd wordt. Maar opgelost krijg ik het niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
CK3v1N schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:25:
Neen alle instellingen zijn exact hetzelfde gebleven als toen het wel nog werkte. Ik ben er achter gekomen dat dit gedrag ook het soap opera effect genoemd wordt. Maar opgelost krijg ik het niet :-)
Afgrijselijk, mooi dat dat de term is, die wist ik nog niet. Ik noem het altijd "amateur opname effect", komt min of meer op hetzelfde neer (gezien die hier ook altijd op hogere framerates opnemen). Ik ben er ook wel heel erg gevoelig en zie het vrijwel altijd direct als ik bij iemand TV kijk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ik begin nu wel erg benieuwd te worden naar de oorzaak...
Draai eens wat benchmarks op je machine om te zien of je ergens een bottleneck hebt zitten... Mischien dat we dan wat verder komen.
Heb je ook de mogelijkheid om een andere TV te gebruiken, zodat we kunnen uitsluiten dat het aan het beeld ligt en niet aan de PC? Misschien (maar dat lijkt me helemaal onwaarschijnlijk) dat je ook nog een andere HDMI-kabel kan gebruiken, of eventueel een receiver oid er tussen uit kan halen... Zodoende kun je het probleem isoleren tot 1 bepaald component en valt er iets gerichter te zoeken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Als hij werkelijk last heeft van een of andere post-processing techniek zoals Trumotion, ligt het natuurlijk niet aan de PC. Hij heeft het ook wanneer hij TV kijkt, dus mij lijkt het toch echt aan Trumotion te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
Alles symptomen die je noemt wijzen op image post-processing van de televisie. Check toch eens wat er allemaal aan staat. Want de regel is eigenlijk dat alles wat post-processing betreft, dat het meer kwaad dan goed doet, dus uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Op het eerste zicht staat alles wat met post processing te maken heeft uitgeschakeld. Mss moet ik ook de instellingen van mijn GPU eens nakijken?

Ivm die benchmarks. Ik wil die gerust even draaien als jullie mij uitleggen hoe ik dat doe. Ik ben hiervoor niet computertechnisch genoeg maar ik leer wel snel.

Pagina: 1