Kpn telefonie / adsl en Ziggo tv / internet op 1 adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480573

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn onderbuurman heeft kpn telefonie/adsl, maar geen tv. Op mijn zolderkamer heb ik niets. Alle lijnen komen bij hem in de meterkast binnen. Aangezien hij ontzettend langzaam internet heeft (1mb/1mb) en ik snel internet moet hebben heeft hij liever dat we het apart contracteren en factureren.

Nu is er ook een tussenpersoon, een ICT bedrijfje, die het normaal allemaal regelt voor mijn onderbuurman. Zij bieden een splitsing van de ADSL lijn aan. De snelheid is echter nog gering en de prijzen en alles zijn nogal duur en verdacht. Waarom uberhaupt een tussenpersoon die indirect inkijk geeft in je eigen gegevens?...

Is het een mogelijkheid om voor een andere provider (ziggo) te gaan en het zelf te regelen, zonder dat ik zijn lijn aantast en dat er een splitsing in de kabel moet plaatsvinden oid?

Zo niet: Wat zouden de oplossingen kunnen zijn?

Ik ben nogal een ICT newbie, dus excuses als het een domme vraag is.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Of ziggo mogelijk is? Geen idee doe eens een postcodecheck op de website van ziggo. Ligt er maar net aan of je in het Ziggo gebied woont. Ook moet je onderbuurman dan meewerken om je in de meterkast te laten zodat je het e.e.a. aan kunt sluiten.

Een andere optie is om ADSL aan te vragen op het tweede aderpaar. Genoeg over te vinden hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja natuurlijk. Als er een kabelaansluiting is kun je kabelinternet aanvragen. Dat is compleet onafhankelijk van de telefoonlijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.