Windows 8 en externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-06 16:04
Tweakers,

Ik ondervind een vervelend probleem met windows 8. Ik heb een 3tb externe hdd van WD, en als ik die aangekoppeld heb loopt windows 8 vast bij het opstarten. Pas als ik de hdd verwijder en de pc opnieuw opstart doet hij het weer normaal.

Is er iemand die dit ook ondervonden heeft, of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:21
Op welk punt gaat het ongeveer verkeerd? Loopt Windows zelf vast (voor of na je een gebruiker gekozen hebt?) of loopt hij al voor die tijd (in de buurt van de POST bijvoorbeeld) vast?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Kijk in je BIOS even of je die USB schijf niet te vroeg in je boot prio hebt staan, anders gaat je PC daarvan willen booten en dat gaat de soep in dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39

TheVMaster

Moderator WOS
Ibjelot schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:40:
Tweakers,

Ik ondervind een vervelend probleem met windows 8. Ik heb een 3tb externe hdd van WD, en als ik die aangekoppeld heb loopt windows 8 vast bij het opstarten. Pas als ik de hdd verwijder en de pc opnieuw opstart doet hij het weer normaal.

Is er iemand die dit ook ondervonden heeft, of weet iemand een oplossing?
Wat de rest ook zegt, bootvolgorde aanpassen. Hij probeert blijkbaar van je USB disk te booten, bootvolgorde aanpassen en het probleem is opgelost.

Is het trouwens nodig om hier een topic voor aan te maken, dit had je natuurlijk ook heel goed zelf kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-06 16:04
Nee, Bootvolgorde is het niet aangezien windows wel probeert te laden. Ik zal het nog wat duidelijker neerzetten.
Windows laadt wel, komt voorbij het laadscherm maar loopt vast zodra hij de interface gaat laden. Dan reageert de computer op niets.
En als ik dan mijn HDD loskoppel en de pc opnieuw opstart dan gaat hij in 1x door naar de windows interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:05
Ibjelot schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:11:
Nee, Bootvolgorde is het niet aangezien windows wel probeert te laden. Ik zal het nog wat duidelijker neerzetten.
Windows laadt wel, komt voorbij het laadscherm maar loopt vast zodra hij de interface gaat laden. Dan reageert de computer op niets.
En als ik dan mijn HDD loskoppel en de pc opnieuw opstart dan gaat hij in 1x door naar de windows interface.
Usb 3.0? Dan zal je eerst wat drivers moeten updaten. Pakt ie je hdd wel als ie eenmaal is opgestart?
Pagina: 1