[DELL] HD failure predicted, Global Hotspare wacht af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
[Situatie]
Dell server met 2 connectors met elk ruimte voor 4 hd's;
hd 0:0:0 en hd 0:0:1 is virtuele disk 1 (raid1)
hd 0:0:2 en hd 0:0:3 is virtuele disk 2 (raid1)

Op de tweede controller zijn twee hotspare's beschikbaar in slots 1:0:0 en 1:0:1
Beide zijn assigned als Global Hotspare.

hd 0:0:1 heeft status "failure predicted"

Alles is hot-plug

[vraag]
De wens is eigenlijk dat de global hotspare het nu overneemt. Kan ik dit remote forceren? Moet ik op locatie hd 0:0:1 fysiek ontkoppelen?

Wanneer een hd op failure predicted staat kan het nog wel 6 maanden duren voordat deze faalt, hier wachten we binnen de organisatie liever niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Cai schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:21:
[Situatie]

[vraag]
De wens is eigenlijk dat de global hotspare het nu overneemt. Kan ik dit remote forceren? Moet ik op locatie hd 0:0:1 fysiek ontkoppelen?
Dit lijkt me iets dat je in de handleiding van je server moet kunnen vinden. Of bij Dell kan navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 10:53
heb je geen raid manager? daar kan je dit soort zaken regelen.... dan kan je uit voorzorg de hot spare activeren en na een rebuild de "bijna" defecte schijf laten omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan online (via open manage en/of drac) de defecte disk offline zetten. De spare moet je dan wel handmatig verwijderen uit de spare pool en toewijzen als rebuild disk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gewoon bellen naar Dell Tech Support, aangeven wat er aan de hand is, je tag doorgeven en je krijgt een nieuwe schijf op gestuurd, als je er support op hebt om er een te krijgen (is vaak dus wel zo, standaard 3 jaar, tenzij die nu verlopen is). Je krijgt dan ook te horen hoe je die hot-spare moet aanspreken, en die zou overigens al in gebruik moeten zijn als een schijf naar predictive failure gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Hero Of Time schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:57:
Gewoon bellen naar Dell Tech Support, aangeven wat er aan de hand is, je tag doorgeven en je krijgt een nieuwe schijf op gestuurd, als je er support op hebt om er een te krijgen (is vaak dus wel zo, standaard 3 jaar, tenzij die nu verlopen is). Je krijgt dan ook te horen hoe je die hot-spare moet aanspreken, en die zou overigens al in gebruik moeten zijn als een schijf naar predictive failure gaat.
Bovenstaande is al gebeurd, met uitzondering Tech support bellen. Zal het doen en de procedure plaatsen.
Pagina: 1