Toon posts:

Langzaam wordende internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze internetsnelheid thuis is de laatste tijd dramatisch omlaag gegaan. Online gamen op de PS3 was dit vanaf het begin sowieso al moeizaam (NAT type 3), maar de laatste tijd is het helemaal zo goed als onmogelijk geworden. Verder valt tijdens het surfen op het internet met enige regelmaat de verbinding weg (ongeacht het aantal apparaten online of de leeftijd van de apparaten) en is duidelijk via de PC te zien dat het draadloze signaal erg zwak is. Dit was eerst zelfs op de bovenste etage 4 strepen. Ik wil dit graag veranderen, maar wij hebben het internet niet in eigen beheer. Het bedrijf onder onze woning laat ons meesurfen op hun verbinding. Ze hebben vorig jaar een overstap naar een andere internetprovider gemaakt en hebben gekozen voor een pakket met de KPN Experia Box en kregen daar een Thompson-router (vandaar ook de NAT type 3 problemen) bij. Ik wil ze eigenlijk vragen om de verbinding eens te resetten, maar ik weet niet 100% zeker of dit uit zal gaan maken voor onze verbinding. Kan het de internetsnelheid weer doen toenemen? Of zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden? Ik ga ws op korte termijn verhuizen, dus doe liever geen forse investering, maar ik weet in ieder geval wel welk pakket ik in een nieuw huis niet zal nemen. Zouden jullie wellicht willen meedenken? Wie weet zoek ik het in de verkeerde richting.

Ter illustratie nog wat voorbeelden:
- DIRT 3 (vorig jaar na switch): In het begin redelijk wat online races kunnen vinden. Het proces duurde allemaal wat langer dan ik gewend was, maar uiteindelijk kon er geracet worden.
- Call of Duty: MW3 - zombies: eigenlijk redelijk zonder problemen kunnen spelen, zelfs met contactpersonen uit mijn lijst. Dit was wel vorig jaar.
- RAGE: Het lukt me op geen enkele manier om verbinding te krijgen met andere spelers.
- LBP 2 is het mij recent gelukt om online te spelen, maar met vier man online is een groot lagfest, terwijl deze vorig jaar vloeiend liep.
- WRC 3: heel recent 1 race voltooid, waarna ik uit de game geknikkerd werd en vervolgens met geen enkele host meer in verbinding kon komen
- Overige games: niet...

Opstelling: Vanuit centrale router van het bedrijf gaat er een kabel naar onze router boven, waarna de PC's draadloos voorzien worden van een verbinding, terwijl ik PS3 in het kader van ongestoord online gameplezier (zucht...) van een kabel heb voorzien.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Knijpen ze de verbinding naar jouw router niet gewoon?
Heeft dat bedrijf ook klachten?

Verwijderd

Topicstarter
@Gravit0n: Ik zal vandaag navraag doen. Ik edit deze reactie later. Overigens zou het apart zijn wanneer de verbinding geknepen wordt, want de verstandsverhouding is goed...

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:21:
@Gravit0n: Ik zal vandaag navraag doen. Ik edit deze reactie later. Overigens zou het apart zijn wanneer de verbinding geknepen wordt, want de verstandsverhouding is goed...
Wellicht, maar hun hebben wel een bedrijf te runnen.
Zakelijke internetverbindingen zijn over het algemeen erg duur, afhankelijk van de soort natuurlijk.

Beide kan een in mijn ogen gegronde reden zijn om traffic naar jouw router te shapen oid, om het bedrijf er zo min mogelijk last ervan te laten ondervinden.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk is dat zo. Gisteren navraag gedaan. Zelf hebben ze een uitstekende verbinding (geen klachten). De medewerker die de internetverbinding reguleert, zit alleen op dit moment langdurig ziek thuis. Dus ik kon geen vragen kwijt over het resetten van modem/router.

Ik vind het niet erg als ze de verbinding in hun voordeel bijstellen, maar onze internetverbinding moet dan nog wel normaal functioneren en dat doet het op dit moment niet.