Hi Tweakers,
Ik heb voor thuis wat onderdelen besteld voor een nieuw servertje. Hier komt VMWare ESXi op te draaien en nu zit ik met een brandende vraag.
De VM's die er op komen zijn voor nu :
- Load Balancer / Reverse Proxy Nginx
- Exchange 2013
- Webserver
Nu lijkt het me duidelijk dat ik met de reverse proxy dingen kan proxy passen naar verschillende servers/poorten aan de hand van hostnames (dienst1.server.nl & dienst.server.nl). Probleem waar ik wel tegen aan loop is dit :
Stel ik heb straks 2 servers met SSH op poort 22. Is er een manier om aan de hand van een hostname ook complete poorten te proxy'en binnen een omgeving?
Dus :
SSH naar dienst1.dennusb.nl komt uit intern op 192.168.2.4
SSH naar dienst2.dennusb.nl komt uit intern op 192.168.2.5
Terwijl ik extern dezelfde poort en IP gebruik.
Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen met deze vraag
Ik heb voor thuis wat onderdelen besteld voor een nieuw servertje. Hier komt VMWare ESXi op te draaien en nu zit ik met een brandende vraag.
De VM's die er op komen zijn voor nu :
- Load Balancer / Reverse Proxy Nginx
- Exchange 2013
- Webserver
Nu lijkt het me duidelijk dat ik met de reverse proxy dingen kan proxy passen naar verschillende servers/poorten aan de hand van hostnames (dienst1.server.nl & dienst.server.nl). Probleem waar ik wel tegen aan loop is dit :
Stel ik heb straks 2 servers met SSH op poort 22. Is er een manier om aan de hand van een hostname ook complete poorten te proxy'en binnen een omgeving?
Dus :
SSH naar dienst1.dennusb.nl komt uit intern op 192.168.2.4
SSH naar dienst2.dennusb.nl komt uit intern op 192.168.2.5
Terwijl ik extern dezelfde poort en IP gebruik.
Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen met deze vraag
Owner of DBIT Consultancy