Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josua
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06-2023
Afgelopen vrijdag 26 oktober heb ik mijn Sony Vaio VPC F22S1E een upgrade gegeven van Windows 7 Ultimate naar Windows 8 Pro. Mijn laptop werkt perfect met Windows 8 en is nog erg snel.
Het enige probleem is dat sinds de upgrade naar Windows 8 mijn ventilator van de laptop enorm veel lawaai maakt, ook als de laptop gewoon aanstaat en geen applicaties heb openstaan.
Ik heb ook een mail gestuurd naar Sony zelf maar tot op heden nog geen antwoordt van hun.
Mijn vraag is of iemand een oplossing weet voor dit probleem.
Alle tips zijn welkom

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Mij is dit ook opgevallen. Onder Windows 8 lijkt de fan wel meer rpm's te draaien en eerder aan te slaan.
Heb zelf een VPCZ21L9E, als ik morgen tijd heb zal ik ook meteen even een mail sturen naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josua
Dit is de mail die ik net kreeg van Sony.

Allereerst danken we u om contact op te nemen met Sony Support.

Helaas wordt het upgraden naar Windows 8 bij deze VAIO niet ondersteund. Dit houdt in dat wij u helaas niet verder kunnen ondersteunen bij eventuele problemen die ontstaan na het uitvoeren van de upgrade.

Zie ook de webpagina met informatie over het uitvoeren van een Windows 8 Upgrade:
http://www.sony.nl/suppor...ng/windows_upgrade_offer/

Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u deze email beantwoorden of telefonisch contact opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nature
  • Laatst online: 06-06 20:50
Ik heb hier zelf nooit last mee gehad, maar misschien kun je een programma zoals speedfan gebruiken om handmatig de fans aan te sturen? Al heb ik geen idee of dat werkt onder win8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josua
Bedankt voor je reactie.
Ik ga dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josua
Heb speedfan geprobeerd helaas heeft niet gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 18:17
Ik had mijn notebook (VPCF13M1E_H) ook een upgrade gegeven naar Windows 8, maar ben er toch weer op terug gekomen, mijn quicklaunch buttons werkten niet meer, evenals de fn+f1 tot f12 toetsen voor diverse functies als licht, geluid extern scherm enz. Ik had geen last dat mijn fan meer lawaai maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josua
Ooo das balen dat sommige knoppen niet werken.
Ik heb daar geen last van, alles werkt gewoon.
Alleen dat lawaai van die fan irriteert me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden:

Het hard draaien van de fan is bij mij veroorzaakt door het installeren van bepaalde drivers,
Ik heb een clean install windows 8 op de laptop gezet en vervolgens 1 voor 1 de drivers geïnstalleerd en telkens een herstel punt gemaakt als de laptop het naar behoren bleef doen. Volgens mij ligt het probleem in 1 van de nieuwe LAN drivers, als ik deze installeer word de laptop warm en gaat hij blazen.

Mocht je een clean install doen en de FN toetsen werken niet meer volg dan deze guide (werkt 100% bij de Z2 series):

Download and install the Win7 drivers from Sony

Download each from: http://esupport.sony.com/...Z21CGX&LOC=3#/downloadTab (select Windows 7 from the filter) and extract each with Uniextract (Google it).

1. SODFEP-00224384-0042 (Sony Firmware Extension Parser Device Driver). Load Device Manager, find Unknown Device, search for driver and set it to search in this folder. It will install the firmware driver needed for the function keys

2. SOASSL-00249674-0042 WIN7 (Sony Shared Library). I ran the EXE with Windows 7 compatibility mode and it seems to have installed fine - not sure if this was needed but no harm anyway. Reboot.

3. SOAOTH-55900000-0042 WIN7 (Sony Notebook Utilities). Run the EXE in the VES2 folder in Windows 7 compatibility mode to install the software for the additional Fn keys (brightness control, Web and VAIO keys etc). Reboot after. Do not run the EXEs in any of the other folders.

Lees de beschrijving goed en pak alles uit met Uniextract en zorg ervoor dat de compatibiliteitsmodus in windows 7 staat bij eigenschappen! De rest van de windows 8 drivers zoals bluetooth etc. kun je op de sony website vinden, deze zijn ongeveer een week geleden toegevoegd. Installeer deze gewoon zoals je altijd doet, dus niet onder windows 7 compatibiliteitsmodus maar gewoon de .exe installeren als altijd. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josua
Nice ga het proberen thanx.

Hoop dat ik mijn Nvidia GT540 ook weer kan updaten op de Nvidia site, dat kon ook niet meer sinds de upgrade naar Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

Precies hetzelfde verhaal hier, alleen heb ik een windows 7 her install gedaan ipv 8. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josua
Ik heb een paar drivers van Sony geïnstalleerd het geluid is iets minder geworden van de fan.

Kreeg problemen met DirectX toen ik Black Ops II ging installeren.
Ik heb toen alle Nvida drivers eraf gehaald en geprobeer deze driver te installeren (Version 306.97 - WHQL)
Dat ging helaas niet, kreeg een foutmelding.
Nu heb deze driver geïnstalleerd (GeForce 310.54 Driver Beta) en Black Ops II draait als een zonnetje!
Pagina: 1