PIII-EB op een BE-6. Ervaringen??

Pagina: 1
Acties:

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er mensen die een PIII-EB (133mhz) stabiel op een Abit BE-6 hebben lopen?
Ik wil mijn Celly2 het liefst door een EB versie vervangen aangezien die goedkoper zijn dan de PIII-E maar de BX-chipset ondersteunt deze snelheid officieel niet.
Heb 256 Dane-ELec 133 geheugen en een Asus V7700 GTS kaart die het dus wel aan kunnen.

• Richard_
  • Laatst online: 04-06-2024
abit be6-2 met p3-533[4x133]+diamond viper 770 loopt al anderhalf jaar en stabiel zonder enig probleem

• rdluca
  • Niet online
Ik heb de BE6 en jij hebt de BE6-2. Ik weet niet of dat veel uitmaakt?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil jij een celleron 800+ met 100 mhz bus op je be-6je, nou -dat- kan, ik heb mijn celly 800 nu op 992 draaien met een fsb van 124 mhz.

Ik ben nog steeds zeer blij met het al verouderende bordje.

• rdluca
  • Niet online
Nee, ik wil een Pentium 1000-EB erop. Deze loopt op 133 FSB en de BX-chipset ondersteunt off. max. 100 MHZ FSB

Verwijderd

Waarschijnlijk zal het wel werken, mijn celly heb ik ook al op 133 fsb gehad maar toen werdie iets te instabiel.

Is er niet iemand waar je zo'n p3'tje even van kan lenen ?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Zal wel werken.

BE6&BE6-II& mijn BX133-RAID hebben allemaal een BX chipset.

Mijn BX chipset draait nu op 150FSB (MET STANDAARD INTEL koeler op de PIII!!! en zodra ik beter geheugen heb ga ik nog verder.

Mijn BX-6 hat wel problemen met coppermine CPU's omdat hij dat voltage niet aankon. Ik weet niet of je daar na hebt gekeken. Dat probleem is op te lossen door een SLOCKET met een voltage regulator er op te kopen en daar een socket370 PIII op te zetten. Dan is de sky the limit. :)

Verwijderd

jaaaa, de slotket, dat is echt een fijn ding, officiel converterding van abit, ik heb voor de slotket wel 3 andere converters gehad maar die zogen allemaal.

• rdluca
  • Niet online
Ik ben voldoende overtuigd en ga hem maar kopen met een slotket. Heb al laatste bios-upd. dus voltage moet geen prbleem zijn.

'Bedankt!!
Pagina: 1