Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• JKorsten
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.

Wat ik ermee moet kunnen:
- Programmeren (Visual Studio draaien, Eclipse etc.)
- Foto's bewerken (Adobe Photoshop, Paint Shop Pro etc)
- Films afspelen
- Af en toe wat gamen, maar wel met goeie performance.
- 17 inch vind ik een mooie maat

Wat dus belangrijk is is de videokaart en de processor.

Mijn budget is tot 1500 euro, maar rond de 1000 euro vind ik een betere prijs.

Ik heb al op BTO gekeken, denk hier wel een systeem te gaan bestellen lijkt met geen verkeerd bedrijf, maar ben zelf niet goed in het samenstellen van zo'n systeem.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb de MSI GE70 net besteld!

Notebook MSI GE70 0NC-090NL
- 17.3i Non-Glare FHD
- Intel Core i7-3630QM
- 8GB 750GB-7200
- W7HP
- GT650M-2GB
- DVD-RW
- BT
- SteelSeries KBO Black
- 6 cell Battery

1100€

Koop daarbij nog een leuke 256GB SSD en je hebt een leuke monster

[ Voor 13% gewijzigd door Xtr3me4me op 30-10-2012 09:02 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• JKorsten
Ziet er niet verkeerd uit, maar ik heb ook gehoord dat de GT650M wat tegenvalt
De 660 zou een stuk beter moeten zijn.

Verwijderd

JKorsten schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:58:
Ik heb al op BTO gekeken, denk hier wel een systeem te gaan bestellen lijkt met geen verkeerd bedrijf, maar ben zelf niet goed in het samenstellen van zo'n systeem.
Niet doen. BTO verkoopt voornamelijk barebones van clevo. Clevo heeft aldus de reviewsites nog nooit een fatsoenlijke laptop geproduceerd. Slechtere toetsenborden en touchpads dan bij clevo ga je over het algemeen niet vinden.
Xtr3me4me schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:01:
Ik heb de MSI GE70 net besteld!

Notebook MSI GE70 0NC-090NL
- 17.3i Non-Glare FHD
- Intel Core i7-3630QM
- 8GB 750GB-7200
- W7HP
- GT650M-2GB
- DVD-RW
- BT
- SteelSeries KBO Black
- 6 cell Battery

1100€

Koop daarbij nog een leuke 256GB SSD en je hebt een leuke monster
En waarom niet de inspiron 17R SE? Dan bespaar je een paar honderd euro met dezelfde specs, en aldus http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.76785.0.html is de bouwkwaliteit van de MSI erg slecht.

• JKorsten
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:24:
[...]

Niet doen. BTO verkoopt voornamelijk barebones van clevo. Clevo heeft aldus de reviewsite nog nooit een fatsoenlijke laptop geproduceerd. Slechtere toetsenborden en touchpads dan bij clevo ga je over het algemeen niet vinden.

[...]

En waarom niet de inspiron 17R SE? Dan bespaar je een paar honderd euro met dezelfde specs, en aldus http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.76785.0.html is de bouwkwaliteit van de MSI erg slecht.
Oh dat van BTO wist ik niet. Wel jammer want prijs is niet verkeerd.
Maar de dell. wat ik zo zie is dat ze alleen maar 6GB hebben en ook de 650 video kaart.

Ben denk ik toch ook opzoek naar minimaal 8GB

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:54
Voor een paar tientjes is het makkelijk te upgraden hoor.

• JKorsten
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 650 en 660 videokaart?

Verwijderd

JKorsten schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:03:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 650 en 660 videokaart?
De kloksnelheid.

Maar de clevo modellen met GTX 660m (en GT650m, en alles daaronder ook) hebben last van een terugklokkende CPU als je de GPU gebruikt. De GTX 660m in de clevo/bto's is ongeveer gelijk aan de GT 650m die dell aanbied. Let wel op, want asus bied weer een tragere kaart aan onder de naam GT 650m.

• JKorsten
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:51:
[...]

De kloksnelheid.

Maar de clevo modellen met GTX 660m (en GT650m, en alles daaronder ook) hebben last van een terugklokkende CPU als je de GPU gebruikt. De GTX 660m in de clevo/bto's is ongeveer gelijk aan de GT 650m die dell aanbied. Let wel op, want asus bied weer een tragere kaart aan onder de naam GT 650m.
Viel me in andere posts ook al op dat jij erg fan bent van de dell, maar het is ook een mooi systeem.
Zou ik mogen vragen of jij eens een systeem voor mij zou kunnen samenstellen waarvan jij denkt dat dat wel aan mijn eisen zou voldoen. Of is dat iets teveel gevraagd?

Verwijderd

Gewoon Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 erbij pakken en kijken welke het meest in de buurt komt van wat je wilt. Daarna zelf meer RAM en desnoods een SSD toevoegen.

Meer RAM kan je beter niet bij dell zelf kopen. Daar zit bijna 1000% marge op.

• JKorsten
Ik zou dan op deze uitkomen:

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

wat denken jullie daarvan?

Inbegrepen bij uw systeem:
KLEUREN SWITCH van Design Studio, Aluminium bewerken
PROCESSOR 3rd generation Intel® Core™ i7-3630QM processor (up to 3.40 GHz,, 6M cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Windows 8 64bit , Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service & 90 dagen Premium Software Phone Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken
MICROSOFT-TOEPASSINGSSOFTWARE Proefversie van Microsoft® Office bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP Geen DataSafe online back-up van 2 GB (Direct) bewerken
SYSTEEMHERSTEL Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
TOETSENBORD Internal US/International Qwerty Chiclet Keyboard with Multi - touch Touchpad bewerken
Accessoires
Ook meegeleverd bij uw systeem
Digital Photography Adobe Photoshop Elements 10 & Adobe Premiere Elements 10

Een snelle internetverbinding is aanbevolen voor laptop- en desktopgebruikers die deze software met digitale levering aanschaffen.Meer informatie
Base Inspiron 7720 Base
Grafische kaart 2 GB nVidia GeForce GT 650M 130W
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)
Niet-Microsoft toepassingssoftware Resource DVD : Inspiron 7720 Diagnostics and Drivers Win 8
Harde schijf 2 x 1TB 5400rpm
Detailhandel - Markering Detailhandel - Markering
Detailhandel - Financiële markering Detailhandel - Financiële markering niet inbegrepen
Detailhandel – ‘Drop in Box’-folder Detailhandel – ‘Drop in Box’-folder niet inbegrepen
Registratie detailhandel Registratie detailhandel niet inbegrepen
Retail Information niet inbegrepen
Detailhandel – Technische specificaties Detailhandel – Technische specificaties niet inbegrepen
Optische stations 8X DVD+/-RW station
Optische software Cyberlink
LCD-scherm 44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating
Geheugen 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Cables Stroomkabel van een meter — Europees
Doosverpakking Verpakking: gekleurde verpakking
Draadloos netwerk Intel® Centrino® minikaart-N 2230,(802.11n + BT 4.0)— Europees
Driver Driver : 2230 Wireless Card
Widi Wireless Display Application
Hårddisk niet inbegrepen
Additional Hard Drive niet inbegrepen
FGA Module A7TRBO1305_049/BTO/C5
Documentatie Documentatie niet inbegrepen
Säkerhetskopiering med DataSafe Online Online Back Up Not Included
Bestelgegevens Bestelling voor Inspiron 7720
CFI inbegrepen (slimme keuze) CFI Included
Value Added Services 90 DAGEN Premium Phone Support voor software

Enige nadeel hieraan vind ik dat het 5400 rpm schijven zijn.

Maar zou ongeveer 1050 kosten (met 50€ korting is dus 1000 euro)

[ Voor 93% gewijzigd door JKorsten op 30-10-2012 13:32 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Je kan het ook korter maken hoor, alleen de hoofdpunten zijn belangrijk.

Ik zou de €949,- versie pakken.Goed dit is 1TB ipv 2TB en 6GB ipv 8GB, maar in het tweede slot zou ik een SSD in prikken en eventueel het geheugen zelf uitbreiden wanneer je nodig acht.

Bespaar je best wat mee namelijk:
Dell Inspiron 17R SE €949,-
- i7 3630QM
- 6GB DDR3
- GT650M 2GB 90W
- FullHD

Met 5% EPP korting en €50,- korting betaal je aan Dell €854,06.
Als je je registreerd bij shopkorting.nl krijg je door middel van een simpele click naar Dell.nl nog eens (tot 2 November) 10% extra cashback over bedrag excl. BTW. In dit geval is dat € 70,58.

Totaal kost deze notebook jou dus € 783,48. Prop er een 256GB Samsung SSD in en je kan een heel eind vooruit!

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• JKorsten
Quad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:44:
Je kan het ook korter maken hoor, alleen de hoofdpunten zijn belangrijk.

Ik zou de €949,- versie pakken.Goed dit is 1TB ipv 2TB en 6GB ipv 8GB, maar in het tweede slot zou ik een SSD in prikken en eventueel het geheugen zelf uitbreiden wanneer je nodig acht.

Bespaar je best wat mee namelijk:
Dell Inspiron 17R SE €949,-
- i7 3630QM
- 6GB DDR3
- GT650M 2GB 90W
- FullHD

Met 5% EPP korting en €50,- korting betaal je aan Dell €854,06.
Als je je registreerd bij shopkorting.nl krijg je door middel van een simpele click naar Dell.nl nog eens (tot 2 November) 10% extra cashback over bedrag excl. BTW. In dit geval is dat € 70,58.

Totaal kost deze notebook jou dus € 783,48. Prop er een 256GB Samsung SSD in en je kan een heel eind vooruit!
Kijk en dat klinkt dus heel erg interessant.
Ik zou er dan idd een SSD bij willen hebben en ook het geheugen nog een beetje opschroeven (maakt dit niks uit voor de garantie?)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

JKorsten schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

Kijk en dat klinkt dus heel erg interessant.
Ik zou er dan idd een SSD bij willen hebben en ook het geheugen nog een beetje opschroeven (maakt dit niks uit voor de garantie?)
Nope, als je voor een eventuele RMA maar in oorspronkelijke staat terug kan brengen.

nggyu nglyd

• JKorsten
Zit nu op die 850 euro. Die epp zou er later afgaan toch of dat krijg ik terug.

Ik ga hem nu bestellen

[ Voor 72% gewijzigd door JKorsten op 30-10-2012 14:08 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Epp krijg je direct eraf. Aangeven student of Rabobank. Je moet via Shopkorting.nl naar de website gaan om de cash back te krigen. Dus registreren is een vereiste ;).

nggyu nglyd

• JKorsten
Mmmm dan krijg ik die dus niet. Helaas
heb geen student of rabobank aangegeven. Kan ik de bestelling nog ongedaan maken en opnieuw doen?

Dat kan ik nergens vinden. Maarja 100 Euro korting is ook al mooi ;)

Ben iets te snel geweest helaas. :/

Maar toch een leuke laptop _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door JKorsten op 30-10-2012 14:40 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had hem via het bedrijf gekocht en mijn leverancier daar doet geen zaken met Dell zelf.
En na veel reviews gelezen te hebben vond ik hem wel vet!

Komt sowieso een 256GB SSD in van corsair! En de laptop heeft mat scherm wat erg fijn is.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Shopkorting dus wel gedaan? Dan heb je dus maar iets minder, want hoger excl. BTW bedrag waar de shopkorting over gaat.

nggyu nglyd

• JKorsten
Ja heb wel shopkorting gedaan alleen geen rabobank ingevuld

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

JKorsten schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:18:
Ja heb wel shopkorting gedaan alleen geen rabobank ingevuld
Oke, dan heb je dus 899,- betaald aan Dell.
Krijg je van shopkorting straks €74,- terug ;) Die epp scheelt wel bijna €50,- wat je misloopt. Maar ach deze laptop is dan nog de beste prijs/prestatie die er is!

nggyu nglyd

• JKorsten
Oh bij de prijs die ik moest betalen stond toch echt
Totaalprijs: € 854.06

Maar het zou kunnen.
We shall see

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hmm kijk aan, dan heb je wel EPP meegepakt misschien. ;)

nggyu nglyd

• JKorsten
Oh wacht, de epp heb ik wel idd. Maar die van de kortingnogiets.nl niet want heb daar geen rabobank ingevuld.
En mocht het toch zo zijn dan is het toch lekker :D

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

shopkorting is puur op de link klikken.
Op Dell moet je bij bedrijf student of Rabobank invullen.

Hou shopkorting komende dagen in de gaten of het geregistreerd is ;).
Maar goed, niet offtopic gaan nu :p

nggyu nglyd

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Zéker gewoon een BTO kopen!

Daar is absoluut niets mis mee! Ik heb zelf de BTO X•BOOK 17CL48-GTX660 en dat is écht een goede laptop, ook de iets goedkopere BTO P•BOOK 17CL45-GT650 heb ik in mijn handen gehad en is gewoon een erg goede keuze.
Helaas is er altijd iemand die daar graag alles van afkraakt maar ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat het een goede en degelijke laptop is.

• JKorsten
Laptop is besteld.
Maar welke SSD zou ik er dan nog bij kunnen doen?
Ik lees de samsung SSD en ook eentje van Corsair?

pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB
is 128 maar is opzich ook wel goed.
of zou ik dan toch deze pakken
pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB

en als eventueel extra geheugen?

Verwijderd

Corsair? Wie raad er tegenwoordig nog corsair aan. Het moet een jaar geleden zijn dat ik dat merk voor het laatst heb gezien in SSD land. Gewoon voor een samsung of crucial gaan :)
Blackbird024 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 03:25:
Daar is absoluut niets mis mee! Ik heb zelf de BTO X•BOOK 17CL48-GTX660 en dat is écht een goede laptop,
en goede laptop/ Behalve dat hij terugklokt onder, ehh, geen load en er niets bekend is over de bouwkwaliteit. in tegenstelling tot zijn voorganger:
ook de iets goedkopere BTO P•BOOK 17CL45-GT650 heb ik in mijn handen gehad en is gewoon een erg goede keuze.
Helaas is er altijd iemand die daar graag alles van afkraakt maar ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat het een goede en degelijke laptop is.
Welke de grootste miskoop ooit is. In de 3 jaar dat ik hier rondloop heb ik precies 4x mensen hun eigen laptop een miskoop horen noemen. En dat was 3x dit momel (en 1x een N53, waar ik het niet mee eens was, maar vooruit).

En de inspiron met dezelfde prestaties is 300 euro goedkoper...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 09:39 ]

Verwijderd

Grappig dat je dat zegt. (was ook wel te verwachten als anti BTO man)

Maar zoals in mijn andere reactie, ik zit mijn te orienteren in de laptop markt en zo kwam ook de 17CL48 langs... Maar hij clokt helemaal niet terug?
Heb je het me je eigen ogen al gezien? Wat ik wel heb gelezen was dat de turbo mode uit ging onder 3D belasting maar ook dat is nu opgelost. Users hebben dit bevestigd.

En over de 17CL45, dat model is nog maar net uit volgensmij dus dat is knap.
Ik heb het BTO ervaringen topic eens zitten lezen en ik denk dat je een 17CL35 bedoelt en als ik zie hoeveel er daar van zijn gekocht zal er altijd wel iemand niet te vreden zijn. Zelfs je heilige Dell (heb nu een Dell met enorm veel problemen, daarom zoek ik nu een nieuwe BETROUWBARE laptop) heeft wel eens klachten.

Dus wat jij kan kan ik ook, hier op het werk hebben we iedere week wel een defecte Dell.
(Vertel er alleen niet bij hoeveel Dell's we hier hebben ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 11:10 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:08:
Grappig dat je dat zegt. (was ook wel te verwachten als anti BTO man)

Maar zoals in mijn andere reactie, ik zit mijn te orienteren in de laptop markt en zo kwam ook de 17CL48 langs... Maar hij clokt helemaal niet terug?
Heb je het me je eigen ogen al gezien? Wat ik wel heb gelezen was dat de turbo mode uit ging onder 3D belasting maar ook dat is nu opgelost. Users hebben dit bevestigd.

En over de 17CL45, dat model is nog maar net uit volgensmij dus dat is knap.
Ik heb het BTO ervaringen topic eens zitten lezen en ik denk dat je een 17CL35 bedoelt en als ik zie hoeveel er daar van zijn gekocht zal er altijd wel iemand niet te vreden zijn. Zelfs je heilige Dell (heb nu een Dell met enorm veel problemen, daarom zoek ik nu een nieuwe BETROUWBARE laptop) heeft wel eens klachten.

Dus wat jij kan kan ik ook, hier op het werk hebben we iedere week wel een defecte Dell.
(Vertel er alleen niet bij hoeveel Dell's we hier hebben ;))
Bij ons op werk zitten we met de Dell E4320/30 E5520/30 en de E6520/30 opgescheept, en hier gaat er echt zelden eentje van kapot.

Wat voor een Dell heb jij als deze zoveel problemen hebt? De Dell Inspiron 17R SE/15R SE zijn prima notebooks, natuurlijk is er een mogelijkheid dat er een defect gaat, maar daar heb je garantie toch voor? Clevo barebones zijn ruk geweest, en als je ziet dat BTO xNotebooks etc diezelfde barebones gebruiken kan het niet anders zijn dat er iets niet goed gaat. Ze beloven veel, maar ingame is het echt jammer dat je ze niet maximaal kan benutten.

@Alpha_Delta, maak dan eens een topic aan met wat voldoet aan het LAA beleid en zet je eisen er eens bij. Misschien dat het dan snel duidelijk wordt voor je wat aan je voldoet.
Ik kan binnen een uur voor mij een nieuwe laptop gevonden hebben, ik snap niet dat het allemaal zo lang moet duren :> .

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 31-10-2012 11:52 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Ik heb nu een C2D model Dell (prive) en op het werk hebben we wat nieuwere modellen (onder andere de Latitude E6520 en E5520). De zakelijke lijn is best goed maar het consumentenprul is gewoon minder in mijn persoonlijke mening. Zeker die 1 jaar garantie die je krijgt. Hoewel we ook giga problemen met de M6400/6500's hebben gehad (3Dkaart) maar dat is een oude serie.

Maar wil ik daarmee zeggen dat Dell perse slecht is? Nee hoor, zit hier ook achter van die mooie 30inch Dell schermen te werken en paar maanden geleden problemen met eentje, was zo opgelost.

Maar het argument, daar heb je toch garantie voor slaat nergens op. Dan zou je bij alles wel het argument kunnen gebruiken. BTO slecht? Ach, als het stuk gaat weet je in iedergeval het wordt gemaakt.
Toch? En we lezen niets negatiefs over de service.

Dus hoe bedoel je ingame niet echt kunnen benutten? Als ik nu een 17CL45 GT650m koop dan is hij toch net zo snel als een Asus met een GT 650m?

Alleen ja, ik doe graag goede research voor ik iets koop. Heb geen giga haast er mee dus kijk mooi even de kat uit de boom :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 11:59 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hmm, de betreffende laptops hebben wij ook op het werk :). M6600 gaat wat dat betreft wel weer een betere kant op. Maar dat terzijde :p.

Ik ben wel van mening dat Dell de beste GT650m verkoopt itt Asus die toch langzamer is. Heb geen reviews gezocht van de BTO maar ga daar vanuit dat ze gelijk of minder zijn als Dell.

nggyu nglyd

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:56:
Ik heb nu een C2D model Dell (prive) en op het werk hebben we wat nieuwere modellen (onder andere de Latitude E6520 en E5520). De zakelijke lijn is best goed maar het consumentenprul is gewoon minder in mijn persoonlijke mening. Zeker die 1 jaar garantie die je krijgt. Hoewel we ook giga problemen met de M6400/6500's hebben gehad (3Dkaart) maar dat is een oude serie.
De nieuwe presicions zijn eigenlijk ook vrij slecht imo. Femme heeft er ook een, en ook op engadget komen regelmatig verhalen langs die je niet verwacht met zo'n dure notebook. Thinkpad en latitude is het enige waar ik niets slechts over hoort
Maar het argument, daar heb je toch garantie voor slaat nergens op. Dan zou je bij alles wel het argument kunnen gebruiken. BTO slecht? Ach, als het stuk gaat weet je in iedergeval het wordt gemaakt.
Toch? En we lezen niets negatiefs over de service.
Als je wist wat ik wist dan zou je dat niet zeggen. Het gros (niet pet se allemaal) van de clevo dealers trekken zich nog minder aan van de consumentenrechten dan sony.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:06:

Als je wist wat ik wist dan zou je dat niet zeggen. Het gros (niet pet se allemaal) van de clevo dealers trekken zich nog minder aan van de consumentenrechten dan sony.
En in case you didnt know yet: Sony service = gebakken poep

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:06:
[...]

De nieuwe presicions zijn eigenlijk ook vrij slecht imo. Femme heeft er ook een, en ook op engadget komen regelmatig verhalen langs die je niet verwacht met zo'n dure notebook. Thinkpad en latitude is het enige waar ik niets slechts over hoort

[...]

Over ThinkPads niets slechts nee! Wou dat ze die hier op de zaak hebben!

Maar wat je nu zegt over Clevo (ik heb al ervaring met hun systemen van jaren terug) vind ik wel vreemd.
Er zijn internationaal best wat Clevo dealers maar we hadden het toch over degelijkheid? En nu is opeens de service niet goed? Begrijp me goed ik ben zoekende consument dus wil graag dingen weten maar ik zie online als ik google op clevo & service weinig slechte dingen, ze zijn wel eens wat traag met de drivers maar als dat het is?

En consumentrecht lijkt mij een lokaal iets, als ik dan kijk naar de partijen die in NL actief zijn lees ik daar toch weinig slechte dingen over. En wet = wet dus als men zich daar niet aan zal houden heeft wie dan ook een groot probleem met mij! (reken daar maar op! ;))

Over Sony kan ik niet oordelen, weet wel van 5+ jaar terug dat je je creditcard bij de hand moest houden als je support belde, dat was altijd wel leuk (speelde een bandje af)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 21:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:41:
[...]

Over ThinkPads niets slechts nee! Wou dat ze die hier op de zaak hebben!

Maar wat je nu zegt over Clevo (ik heb al ervaring met hun systemen van jaren terug) vind ik wel vreemd.
Er zijn internationaal best wat Clevo dealers maar we hadden het toch over degelijkheid? En nu is opeens de service niet goed? Begrijp me goed ik ben zoekende consument dus wil graag dingen weten maar ik zie online als ik google op clevo & service weinig slechte dingen, ze zijn wel eens wat traag met de drivers maar als dat het is?
Clevo an sich is dan ook een slechte zoekterm. En google an sich ook, maar je kan moeilijk duizenden posts doorlezen hier op het forum..

Bekend is dat onder andere notebooktotaal zich niet houd aan de wet koop op afstand: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops". Er zitten meer bronnen in mijn DM box, maar dit is de enige die ik vrij kan aanhalen.

Even ter indicatie. er staat een paar dingen in de AV van alle clevo dealers in nederland. Je garantie vervalt als het bios updaten verkeerd gaat, je hebt geen recht op de koop op afstand, en nog wat dingen. Er is meermalen bevestigd dat ze inderdaad fout zitten. Maar de AV corrigeren, ik heb er nog niets van gezien. Volgens mij heb ik ze daar inmiddels al 3 keer op gewezen. Als je je als bedrijf profileert op de forums alszijnde goede service dan maak je daarmee geen goede indruk op mij. Geen idee hoe dat in de andere landen zit overigens. Al heb ik anandtech wel eens horen klagen over het gebrek aan bios updates.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dan baart met name dit zorgen:
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:51:
Tsja dat roep ik dus al een jaar of 2..

Tip: wet kopen op afstand. Je hebt het recht om de laptop kosteloos terug te sturen. Je betaalt slechts de verzendkosten terug. Je hebt daarvoor 7 werkdagen beginnend na de dag van ontvangt voor (of 14 dagen als je in belgie woont).
undercover. schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:33:
[...]

Jammergenoeg geld deze niet voor producten op maat van de klant..
Betaal je €1000,-- tot €2500 voor een laptop, kan je niet eens retourneren als de kwaliteit ruk is. Nee bedankt, kies ik liever voor een optie waar dat wél mogelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 31-10-2012 22:09 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:02:
[...]
Clevo an sich is dan ook een slechte zoekterm. En google an sich ook, maar je kan moeilijk duizenden posts doorlezen hier op het forum..

Bekend is dat onder andere notebooktotaal zich niet houd aan de wet koop op afstand: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops". Er zitten meer bronnen in mijn DM box, maar dit is de enige die ik vrij kan aanhalen.

Even ter indicatie. er staat een paar dingen in de AV van alle clevo dealers in nederland. Je garantie vervalt als het bios updaten verkeerd gaat, je hebt geen recht op de koop op afstand, en nog wat dingen. Er is meermalen bevestigd dat ze inderdaad fout zitten. Maar de AV corrigeren, ik heb er nog niets van gezien. Volgens mij heb ik ze daar inmiddels al 3 keer op gewezen. Als je je als bedrijf profileert op de forums alszijnde goede service dan maak je daarmee geen goede indruk op mij. Geen idee hoe dat in de andere landen zit overigens. Al heb ik anandtech wel eens horen klagen over het gebrek aan bios updates.
Nou, ik heb eens even dat verhaal gelezen wat je aanhaalt maar ik zie geen compleet verhaal. Later is er blijkbaar contact geweest over iets.
Alleen jij die er keihard op inhakt dat ze zich niet aan de wet houden. Ik lees louter positieve dingen over notebooktotaal dus als dat zo was ... en schermen met dingen in je inbox is onzin. Dat is zeggen: Ik weet iets maar ga het lekker niet zeggen! (en dus laten voordoen of iets erger is)

Ook wel leuk vind ik het dat in het artikel wat je zelf aanhaalt die advocaat twijfelt. Sterker nog, grote twijfels heeft of maatwerk er wel onder valt. En zo blijkbaar nog paar users op dit forum zag ik.

Verder zijn volgensmij op alle overeenkomsten het Nederlandse recht van toepassing dus de 14 dagen die jij zegt klopt gewoon niet.

Ja ik zie het al weer, de anti BTO (en blijkbaar ook notebooktotaal) man is weer bezig.
Maar ik zeg je een ding: Waar ik ook koop, aan de wet zullen ze zich houden. Als ze dat niet doen laat ik jou dat als eerste horen!

Verder waar staat bij al die dealers het dan in hun AV? Heb nu geen zin om ze allemaal te lezen maar staat dat daar expliciteit? En wat als het fout gaat? Stel ik chiptune mijn auto en dat gaat fout. Dag dag garantie ;)

Dat lijkt mij heel redelijk. Maargoed, genoeg hierover, het gaat om ervaringen met laptops.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 22:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:15:
en schermen met dingen in je inbox is onzin. Dat is zeggen: Ik weet iets maar ga het lekker niet zeggen! (en dus laten voordoen of iets erger is)
Dat is zeker waar. Ik kan nier zomaar dingen gaan quoten uit mijn modperiode. Maar weet dat dit niet het enige verhaal is waar ik mijn mening op baseer.
Ook wel leuk vind ik het dat in het artikel wat je zelf aanhaalt die advocaat twijfelt. Sterker nog, grote twijfels heeft of maatwerk er wel onder valt. En zo blijkbaar nog paar users op dit forum zag ik.
Daar valt over te discussieren. Vandaar ook de lijn richting sony. Er is hier bijna niemand die erover twijfelt dat de service van sony ruk is. En wat dacht je dan apple, of zelfs dell? Geen van die merken doen moeilijk over de wet koop op afstand.

ik [url=]http://blog.iusmentis.com/2012/06/21/postcodeloterij-moet-gegarandeerde-prijs-uitbetalen-ondanks-disclaimer/]kop hem in[/]. Bij een betrouwbare partij als notebooktotaal is het natuurlijk te rechtvaardigen dat je geen grote achteruitgang krijgt op de service van de grote partijen. Zeker als je op je website rondgooit met uitstekende klantbeoordelingen.
Verder zijn volgensmij op alle overeenkomsten het Nederlandse recht van toepassing dus de 14 dagen die jij zegt klopt gewoon niet.
Nu ben je mij kwijt. Waar/wanneer?
Verder waar staat bij al die dealers het dan in hun AV? Heb nu geen zin om ze allemaal te lezen maar staat dat daar expliciteit? En wat als het fout gaat? Stel ik chiptune mijn auto en dat gaat fout. Dag dag garantie ;)
http://www.xnotebooks.nl/wie/
13.2 Overeenkomsten kopen op afstand ( Wederpartij- uitsluitend in de hoedanigheid van Consument )
XNotebooks is niet gehouden de door haar geleverde zaken terug te nemen en de verkoopprijs te retourneren, voor zover de wederpartij de Hardware en/of software waarvan (de zegel van) de verpakking geopend en/of verbroken is, danwel het een geconfigureerd produkt betreft.
Het afgeleverde moet 100% verkoopwaardig zijn. Op of aan het afgeleverde mag geen enkele wijziging zijn aangebracht en het afgeleverde dient in ongeschonden staat te zijn; alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending;
5.3 Wijzigingen in invoerrechten, productiekosten als bijv. arbeidslonen, kostprijzen van grondstoffen en materialen, en valutakoerswijzigingen, die betrekking en/of doorwerking hebben op de overeengekomen prestatie geven XNotebooks het recht deze door te berekenen zonder enige verdere opslag. Doorberekening geeft de wederpartij niet het recht de overeenkomst te ontbinden en ontslaat de wederpartij niet van diens verplichtingen.
.....juist ja.

http://www.notebooktotaal.nl/conditions.php

Zelfde punt 2 als bij XNB. Er staat niets concreets over de wet koop op afstand. De reputatie van NBT omtrent wet koop op afstand is bekend.

http://www.bto.eu/html/drivers.asp
Het begint al goed. De voorwaarden staan onder drivers. Even dat je het weet: het is verplicht om de consument duidelijk kennis te geven van de wet koop op afstand. Anders wordt de termijn automatisch 3 maanden (binnenkort zelfs 12 maanden)
7.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht
het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan N4ALL b.v./BTO Notebooks te
retourneren. Wanneer uw product één of meerdere notebooks betreft en deze reeds voor u op
maat is samengesteld, dan brengen wij 10% in mindering als kosten. De restitutie bedraagt
dan 90% van de factuurwaarde.
Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het
product onbeschadigd is, de eventuele verzegeling op de verpakking niet is verbroken, het
product in nieuwe staat verkeerd, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen
voor uw rekening komen.
Nope. 3x mis.

Meelezende dealers: klaag niet, maar los het op. Dat zal tijd worden, ik wacht al 18 maanden sinds er beloofd is dat het gefixt zou worden....

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Een studie genoot heeft ook een clevo gekocht en heeft zich ook laten verleiden om performance koelpasta te kopen :') verder brengt het ding een en al ellende. Dan doet een USB poort het niet meer, dan valt hij random uit of begint the throttelen...
BTO verteld hem altijd mooie verhaaltjes hoe alles cusrom is en handwerk en blabla..
bouwkwaliteit is inderdaad ver onder de maat. Het ding is van een lelijk hard plastic gemaakt dat er heel goedkoop uitziet en zo voelt het ding ook.

Verwijderd

dit verhaal zorgt inderdaad voor veel hilariteit elke keer dat hij langskomt :P.

• JKorsten
Laptop bij dell besteld op 30 oktober en vandaag binnen gekregen.
Dus daarover niks te klagen. Nu wachten tot vanavond voordat ik er iets mee kan gaan doen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

JKorsten schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:06:
Laptop bij dell besteld op 30 oktober en vandaag binnen gekregen.
Dus daarover niks te klagen. Nu wachten tot vanavond voordat ik er iets mee kan gaan doen.
Heel mooi 8), veel plezier er mee!
Ga je nu nog een ssd erin stoppen of later?

nggyu nglyd

• JKorsten
Later, nu eerst even zo mee spelen en dan kan ik later alsnog kijken.
Ik heb de shopkorting nog niet kunnen claimen. Dat wordt nog doorgegeven.
Dus ben benieuwd of ik nog ongeveer 70 euro terug krijg.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Als je via shopkorting naar Dell bent gegaan wordt het wel geregistreerd en akkoord gegeven.

nggyu nglyd

• JKorsten
Ja ben idd nog op het akkoord geven aan het wachten.
Pagina: 1