Er zitten opeens fouten in de Pricewatch. Diverse Netgear NASsen staan als 'netwerkschijf' en niet meer als NAS ingedeeld. Bijv. de Ultra serie en ook die zonder ingebouwde HD verkocht worden.
Wij delen een NAS met een (of meerdere) meegeleverde harde schijven in in de categorie Netwerkschijven. Lege NAS-behuizingen staan dus wel in de NAS categorie. Dit is een situatie welke geërfd is van de vorige indeling. Wij zijn er zelf ook niet blij mee en we gaan kijken of we hier een goede oplossing voor kunnen verzinnen, hierbij kan je denken aan het op 1 hoop gooien van alle externe harde schijven (dus ook niet-netwerk verbonden), of alleen de NAS en netwerkschijven in elkaar breien.
We hopen zeer binnenkort de laatste pijnpunten in de categorisering en (voornamelijk ook) verouderde of onlogische specificaties op te pakken, hier gaat echter wat tijd in zitten, dus dat kan nog eventjes duren voor we daarmee aan de slag gaan. Dit punt nemen we daarin natuurlijk gelijk mee
We hopen zeer binnenkort de laatste pijnpunten in de categorisering en (voornamelijk ook) verouderde of onlogische specificaties op te pakken, hier gaat echter wat tijd in zitten, dus dat kan nog eventjes duren voor we daarmee aan de slag gaan. Dit punt nemen we daarin natuurlijk gelijk mee
Verklaring klopt niet geheel.
In dit specifieke geval (Netgear Readynas Ultra 2) staat het product dus foutief onder 'Netwerkschijf" i.p.v. 'NAS' waar het duidelijk thuishoort. Voor de nieuwe layout was dit probleem er niet. Ik weet zeker dat deze toen gewoon netjes onder NAS stond vermeld.
Zie: http://imageshack.us/photo/my-images/33/tweakers.jpg/
Overigens onderken ik het probleem "Wanneer is iets een NAS en wanneer een Netwerkschijf?". M.i. is dit simpel op te lossen:
Al die apparaten die _uitsluitend_ ingebouwde HD)'s) worden verkocht ---> Netwerkschijf.
Alles wat zonder kan worden gekocht ---> NAS.
Of gooi de 2 groepen in 1 grote hoop en maak een filter "Met of Zonder meegeleverde HD".
In dit specifieke geval (Netgear Readynas Ultra 2) staat het product dus foutief onder 'Netwerkschijf" i.p.v. 'NAS' waar het duidelijk thuishoort. Voor de nieuwe layout was dit probleem er niet. Ik weet zeker dat deze toen gewoon netjes onder NAS stond vermeld.
Zie: http://imageshack.us/photo/my-images/33/tweakers.jpg/
Overigens onderken ik het probleem "Wanneer is iets een NAS en wanneer een Netwerkschijf?". M.i. is dit simpel op te lossen:
Al die apparaten die _uitsluitend_ ingebouwde HD)'s) worden verkocht ---> Netwerkschijf.
Alles wat zonder kan worden gekocht ---> NAS.
Of gooi de 2 groepen in 1 grote hoop en maak een filter "Met of Zonder meegeleverde HD".
In het geval van de ReadyNas kan het kloppen, deze is een product met uitvoeringen geworden. Voorheen stonden de verschillende uitvoeringen ingedeeld over de verschillende categorieën, maar omdat een product (met uitvoeringen) maar in 1 categorie kan komen te staan, zijn tijdens de migratie wat uitvoeringen verplaatst. In dit geval klopt het niet en dat is ook een van de redenen waarom we deze categorieën nog wat nazorg willen geven. Komt allemaal goed
Komt alleen goed wanneer je netwerkschijven gewoon als type onder de categorie NAS behuizingen laat vallen. Scheelt sowieso een berg in de 'nazorg'.
Dan kun je als gebruiker gewoon filteren, wat veel logischer, overzichtelijker en dus duidelijker is. Zo kun je dan ook zien dat er meer uitvoeringen van een produkt bestaan. (Kan handig zijn in de overweging om een 'gevulde' of een lege NAS te kopen.)
Misschien een sub-subcategorie ervan maken? Net zoals bij geheugenmodules, SDRam, DDR x etc... Gewoon een filtertje, dat is clean and efficient.
Desnoods laat je zelf NAS behuizingen onder externe harde schijven vallen. Kun je dat als 'favoriet' in de PW naar voren halen, scheelt weer twee muisklikken.
Ik wordt toch al gek van al dat extra geklik voordat je in een categorie beland ben (wat voorheen 2 klikken vergde, kost nu 4 of meer klikken).
Om eerlijk te zijn vind ik Twekers.net en met name de PW een stuk slechter geworden. Vroeger hooverde je over een prijs en kreeg je meteen de eerste 3 prijzen te zien. Nu moet je ook weer extra klikken om te weten of het een 'bogus'-prijs is.
Dan kun je als gebruiker gewoon filteren, wat veel logischer, overzichtelijker en dus duidelijker is. Zo kun je dan ook zien dat er meer uitvoeringen van een produkt bestaan. (Kan handig zijn in de overweging om een 'gevulde' of een lege NAS te kopen.)
Misschien een sub-subcategorie ervan maken? Net zoals bij geheugenmodules, SDRam, DDR x etc... Gewoon een filtertje, dat is clean and efficient.
Desnoods laat je zelf NAS behuizingen onder externe harde schijven vallen. Kun je dat als 'favoriet' in de PW naar voren halen, scheelt weer twee muisklikken.
Ik wordt toch al gek van al dat extra geklik voordat je in een categorie beland ben (wat voorheen 2 klikken vergde, kost nu 4 of meer klikken).
Om eerlijk te zijn vind ik Twekers.net en met name de PW een stuk slechter geworden. Vroeger hooverde je over een prijs en kreeg je meteen de eerste 3 prijzen te zien. Nu moet je ook weer extra klikken om te weten of het een 'bogus'-prijs is.
prompt $p $g
Ik kan het met slb eens zijn. Overigens vind ik het jammer dat ik in de PW niet meer met 'Back' terug kan naar de vorige pagina maar gelijk naar het begin wordt teruggeworpen.
Sub-sub-categorieën gaan niet meer terugkomen, het zullen bij deze 3 niveau's blijven. Wat op zich prima werkbaar is, maar vergeet niet dat we jarenlang wel zo'n diepe categorisering hebben gehad. Op sommige punten moeten we opnieuw de logica opbouwen en uitdenken hoe we het beste kunnen werken. Dit is een pijnpunt, hiervan zijn we ons bewust en we gaan het ook zeker aanpassen. We hebben ideeën hoe het het beste gaan worden, deze ideeën moeten we nog op tafel gooien en kijken wat de beste oplossing is.
Hoe vervelend ook, ik vraag jullie nog even geduld
Hoe vervelend ook, ik vraag jullie nog even geduld
Och ja, geduld heb ik wel.
Maar het laten vervallen van sub sub (sub) categorieën is erg jammer, want het was erg efficient omdat je in één oogopslag kon vergelijken.
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een NAS, maar nu kan ik niet op één pagina de diverse modellen vergelijken\ (gevuld/niet gevuld), omdat het devteam het logischer vindt aparte categorieën in te voeren.
Niet elke verandering is een verbetering. Zoals je al zei, zijn er nogal wat pijnpuntjes. Maar had het dan niet verstandiger geweest om TN7 nog niet live te gooien en de oude frontend (TN6) beschikbaar te houden?
Maar het laten vervallen van sub sub (sub) categorieën is erg jammer, want het was erg efficient omdat je in één oogopslag kon vergelijken.
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een NAS, maar nu kan ik niet op één pagina de diverse modellen vergelijken\ (gevuld/niet gevuld), omdat het devteam het logischer vindt aparte categorieën in te voeren.
Niet elke verandering is een verbetering. Zoals je al zei, zijn er nogal wat pijnpuntjes. Maar had het dan niet verstandiger geweest om TN7 nog niet live te gooien en de oude frontend (TN6) beschikbaar te houden?
[ Voor 29% gewijzigd door slb op 07-11-2012 14:53 . Reden: ooops ]
prompt $p $g
Na een en ander eens rustig te laten bezinken en ik nog steeds 'fouten' constateer, kom ik op het volgende uit:
N.B.: Eventueel zou de benaming van de enkele categorie 'NAS en Netwerkschijven' of 'NAS/Netwerkschijven' kunnen zijn (voor n00bs die nog niet weten wat een NAS is).
- Nog steeds bestaat de scheiding tussen NAS-behuizing en Netwerkschijven. Het is veel logischer om beide in één categorie onder te brengen. Met een filter wel/geen schijven ingebouwd.
- IMHO zou de categorie NAS niet alleen onder Opslag, maar ook onder Netwerk moeten vallen.
N.B.: Eventueel zou de benaming van de enkele categorie 'NAS en Netwerkschijven' of 'NAS/Netwerkschijven' kunnen zijn (voor n00bs die nog niet weten wat een NAS is).
prompt $p $g
De reden dat je de fouten nog steeds ziet is simpel: Er is nog niks gedaan met deze categorieën qua nieuwe indeling etc. Inmiddels ben ik begonnen met het aflopen van alle categorieën om deze weer up to date te maken, ook de (netwerk/nas) harde schijven komen aan bod. Ik kan nu even niet bij mijn planning, ik kan dus geen inschatting geven wanneer dat zal zijn, [insert lame 'het komt volgend jaar' grapje
].
Wat betreft het plaatsen van de nas/netwerk categorieen onder zowel opslag al NAS, het is op dit moment technisch niet mogelijk om een categorie onder meerdere parentcategorieen te plaatsen. We zijn hier echter eerder tegen aangelopen en hebben de wens inmiddels bij ons development team gelegd. Ook hiervan durf ik niet te zeggen of en wanneer dit mogelijk zal zijn
Wat betreft het plaatsen van de nas/netwerk categorieen onder zowel opslag al NAS, het is op dit moment technisch niet mogelijk om een categorie onder meerdere parentcategorieen te plaatsen. We zijn hier echter eerder tegen aangelopen en hebben de wens inmiddels bij ons development team gelegd. Ook hiervan durf ik niet te zeggen of en wanneer dit mogelijk zal zijn
Ik liep tegen dit probleem aan bij de zoektocht naar een NAS/netwerkschijf. Ik heb nog genoeg HDD's liggen, dus een NAS (zonder HDD) concurrent gewoon met een netwerkschijf (indien scherp geprijsd). Het onderscheid tussen NAS/Netwerkschijf is wat mij betreft ook wat gek: veel apparaten zijn zowel met als zonder HDD te koop.
Het onderscheid tussen een Netwerkschijf en een NAS is wellicht wel handig, waarbij de netwerkschijf in mijn ogen een HDD is met een netwerkaansluiting en een NAS veel uitgebreider (uitgebreide instellingen t.b.v. FTP, DLNA, torrent, etc.). Misschien is het onderscheid beter te maken door naar deze features te zijn, in plaats van wel/geen HDD?
Het onderscheid tussen een Netwerkschijf en een NAS is wellicht wel handig, waarbij de netwerkschijf in mijn ogen een HDD is met een netwerkaansluiting en een NAS veel uitgebreider (uitgebreide instellingen t.b.v. FTP, DLNA, torrent, etc.). Misschien is het onderscheid beter te maken door naar deze features te zijn, in plaats van wel/geen HDD?
[ Voor 32% gewijzigd door StephanVierkant op 03-06-2013 12:28 ]
Pagina: 1