keel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:12:
[...]
Heb je al voorgesteld om even langs te komen en samen naar het probleem te kijken?
Als ik je zo lees hier, dan steek je je ongenoegen niet onder stoelen of banken, probeer aan de telefoon vriendelijk te blijven, je kunt het later altijd nog op een brutale manier proberen, maar dat loont niet altijd.
Voor mijn idee, hoeveel heb je afgerekend?
Ik had ze gebeld met de vraag of het mogelijk zou zijn dat ik eerst een nieuwe dynamo op kon halen, die verwisselen met de kapotte (want het is een gigantisch kutwerk bij een Toyota MR2 met het motorblok achterin) en dan de kapotte terugbrengen naar hun. Hier stonden ze niet afwijzend tegenover, dit zou wel mogelijk zijn. Ik dus blij.
Ik erheen met de garantie-bon. De mensen die 'over de dynamo's gaan' waren al naar huis, zou vandaag gebeld worden. Werd ik dus vanochtend gebeld met de melding 'ja nee als ie is doorgebrand valt het niet onder garantie. We willen de dynamo eerst zien en/of voor beoordeling naar de leverancier opsturen'.
Dus nou moet eerst die dynamo gedemonteerd worden, auto ergens stallen, dynamo naar die winkel, gaan ze hem natuurlijk opsturen, duurt 2 weken? 3 weken? Ondertussen staat die auto dus stil, etc, etc.
1 brok ellende dus. Ik wil dus als het even mogelijk is voorkomen dat dat hele ding opgestuurd moet worden.
Vandaar mijn vraag. Een doorgebrande dynamo van minder dan 6 maand oud, is gewoon een ondeugdelijk product wat mijn inziens vervangen dient te worden.
Hij kostte iets onder de 200 euro, ergens in de 190.