Home button werkt slecht iPad 3

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Beste tweakers,

Sinds ios6 werkt mijn homebutton slecht op de iPad 3. Soms is hij traag, werkt helemaal niet en soms gewoon normaal. Ik heb het idee dat het softwarematig is want bij 5.1 had ik nergens last van. Ook op verschillende andere fora lees ik over problemen met de homebutton.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Klopt het dat als je hem indrukt en dan los laat, dat er dan pas na 2 seconde iets gebeurd? Dan ligt het sowieso aan de software.

Of blijf je hem indrukken (of meerdere keren indrukken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
keel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 03:06:
[...]

Klopt het dat als je hem indrukt en dan los laat, dat er dan pas na 2 seconde iets gebeurd? Dan ligt het sowieso aan de software.

Of blijf je hem indrukken (of meerdere keren indrukken)?
Ja dat kan idd, soms gebeurt er ook helemaal niets en soms als ik nog een keer druk doet hij het gelijk. Heel verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn iPad 3 hier afgelopen vrijdag voor laten ophalen door de UPS. Inmiddels staat er bij de reperatiestatus dat ik een vervangend exemplaar ga ontvangen.

Bij mij werkte de button dus ook slecht, maar ik had het gevoel dat het hardwarematig was. Als ik bijvoorbeeld rechtsbovenin op de knop drukte registreerde hij de aanrakingen niet. Linksonderin registreerde hij de aanrakingen wel altijd. Na een paar dagen werd dit steeds erger. Totdat de knop bijna helemaal niet meer reageerde.

Ook een herkalibratie van de homebutton werkte in eerste instantie even, maar daarna ook niet meer.

Je zal zelf moeten beoordelen of het gedrag van mijn iPad overeenkomt met het gedrag wat de jouwe vertoont.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
Ja de her kalibratie werkt idd heel even. Ja is een lastig geval idd. Op de apple forums lees ik meer mensen met deze problemen sinds ios6. Heb je toevallig nog gedowngrade naar 5.1 om te kijken of het 'probleem' weg was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Nee, geen downgrade gedaan. Ik verwacht wel dat de vervangende iPad iOS 5 draait. Ik wacht wel even met de upgrade.

Heb je een linkje naar het topic op het appleforum?

[ Voor 19% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-10-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb vorige week een vervangende iPad ontvangen en mijn probleem is opgelost. Er stond direct iOS 6 op en ik heb vervolgens de iCloud backup teruggezet. Sindsdien geen problemen meer met de knop gehad.

De vervanging was overigens zeer snel geregeld via de Applesite. Vrijdag opgehaald en dinsdag een vervangend exemplaar ontvangen.

Mijn gevoel zegt nog steeds dat het een hardwaredefect is. Misschien is een omruiling voor jou ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domstad-Rudie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 14:22
Mijn Home-knop was ergerlijk traag. "Opnieuw kalibreren" hielp niks. Maar na uitschakelen van Spotlight (instellingen | Algemeen | Zoeken met Spotlight | alles uitschakelen) reageerde de Home-knop weer top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedankt voor de tip, maar daar had je geen 4 jaar oud topic voor hoeven kicken :) Deze gaat dus op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.