Upgraden van Windows 7 (upgrade van Vista) naar Windows 8

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nergens in het programma van Microsoft lees ik wat ik nu precies aanschaf.

Ik weet bijvoorbeeld dat ik Windows Vista had aangeschaft als OEM. Daarna een upgrade pack van Windows 7 Home Premium. Deze laatste kan ik dus niet installeren zonder eerst Vista te installeren.

Q: Kan ik met de 2GB download van Windows 8 direct (via een USB-stick) booten en Windows 8 installeren, of moet ik eerst Vista, dan Windows 7 en vervolgens Windows 8 installeren? (Zoals ik dus moet als ik Win7 wil installeren.)

Google zoektermen als "vista to windows 7 to windows 8 upgrade" levert me weinig informatie op. Als blijkt dat ik daadwerkelijk geacht wordt om Vista te installeren, daarna Windows 7 en vervolgens Windows 8 dan pas ik voorlopig even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

De machine waar ik nu op 'zit' heb ik gekocht met vista, daarna geupgrade naar 7. Om een of andere reden heb ik vorig jaar ofzo de boel opnieuw geinstalleerd rechtstreeks van de win-7-upgrade cd, clean install, start from scratch ofzo, ik weet niet hoe ze het noemen, inclusief formatteren van de c-schijf.
Ik had op deze website gelezen dat dat kon. O ja... ik had een HDD erbij gekocht, voor herinstallatie schijf E en F, na herinstallatie D en F, master-slave gedoe weet je.
Waarom wil je alles opnieuw installeren als je gaat upgraden?
Kijk gewoon of je van de usb kan booten en dan 'start from scratch' kunt aanvinken.
Ik meen ook gelezen te hebben dat je bepaalde voorzorgmaatregelen dient te nemen als je win8 niet meer wenst te gebruiken, je kunt het niet deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Je user is al sinds het jaar 2000 actief, ruim 5800 berichten op de fora en onderstaande thread lees je niet door of weet je niet te vinden, terwijl die bomvol informatie staat met betrekking tot je vraag..... :?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1512966

[ Voor 5% gewijzigd door Poops_McGhee op 30-10-2012 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 06:33:
Je user is al sinds het jaar 2000 actief, ruim 5800 berichten op de fora en onderstaande thread lees je niet door of weet je niet te vinden, terwijl die bomvol informatie staat met betrekking tot je vraag..... :?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1512966
Ik heb in die topicstart het antwoord niet gevonden, en niet alle 160 pagina's doorgelezen. Het nut van een specifiek topic is dan ook dat anderen hem ook kunnen vinden door te zoeken op een topic-titel. Zo hoeven ze niet, ik noem maar iets, 160 pagina's van een verzameltopic door te spitten waar ontzettend veel off-topic gezeur plaatsvindt.

We zouden in theorie alle topics wel kunnen samenvatten in 1 thread genaamd "Alles", en als antwoord op alle vragen kunnen zeggen: "Heb jij het topic 'Alles' wel eens gelezen?", maar forum categorieën en de afzonderlijke topics daaronder hebben gelukkig nog altijd een meerwaarde, gelukkig.

Inmiddels heb ik 'm gewoon geïnstalleerd vanaf mijn USB stick en heb ik daadwerkelijk een serial key gekregen. Ik verwacht dat ik hem hier ook van in de toekomst opnieuw kan installeren mocht ik dat willen, zonder eerst Windows Vista en/of Windows 7 te moeten installeren zoals dat voorheen wel het geval was. Maar dit weet ik dus nog niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
Blue-eagle schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Ik heb in die topicstart het antwoord niet gevonden, en niet alle 160 pagina's doorgelezen. Het nut van een specifiek topic is dan ook dat anderen hem ook kunnen vinden door te zoeken op een topic-titel. Zo hoeven ze niet, ik noem maar iets, 160 pagina's van een verzameltopic door te spitten waar ontzettend veel off-topic gezeur plaatsvindt.

We zouden in theorie alle topics wel kunnen samenvatten in 1 thread genaamd "Alles", en als antwoord op alle vragen kunnen zeggen: "Heb jij het topic 'Alles' wel eens gelezen?", maar forum categorieën en de afzonderlijke topics daaronder hebben gelukkig nog altijd een meerwaarde, gelukkig.

Inmiddels heb ik 'm gewoon geïnstalleerd vanaf mijn USB stick en heb ik daadwerkelijk een serial key gekregen. Ik verwacht dat ik hem hier ook van in de toekomst opnieuw kan installeren mocht ik dat willen, zonder eerst Windows Vista en/of Windows 7 te moeten installeren zoals dat voorheen wel het geval was. Maar dit weet ik dus nog niet 100% zeker.
Zoals al eerder gezegd is dit al tig keer voorbij gekomen in het [Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3.

Om eerlijk te zijn zul je officieel dus alleen Windows Vista nodig hebben, aangezien je vanaf dit OS ook kunt upgraden naar Windows 8.

Maar eh...als je gewoon ff gezocht had, dan had je dat ook zelf kunnen vinden. Je loopt hier 12 jaar rond, ik mag toch verwachten dat je weet hoe het hier werkt.

Deze gaat dus dicht.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 30-10-2012 14:10 ]

Dit topic is gesloten.