Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Na jaren af en toe gezocht hebben geef ik het op en stel ik het hier maar als vraag..

Ik heb een groot aantal stopcontact en autoladers met een USB poort die 1 of meer ampere kan leveren, waarbij ik drie soorten USB kabels kan aansluiten die alle 3 een verschillend effect hebben:

Type 1:
Ik neem een doodnormale micro usb kabel en begin een telefoon te laden, mijn telefoon ziet 'USB' en vraagt vervolgens maar 500ma en laad dus traag.

Type 2:
Ik neem een usb kabel waarbij de data pinnen kortgesloten zijn en de telefoon ziet 'AC' en vervolgens laad deze met 1a dubbel zo snel. Deze kabel laad alleen en zal niet werkzaam zijn voor data.

Type 3:
Ik neem bijv een originele HTC kabel (welk merk toestel ik er ook mee ga laden) en toestel ziet AC, laad snel, EN de kabel werkt gewoon WEL als data kabel.

Hoe zit dit nou precies, en waar koop ik tegen een zachte prijs die type 2 en 3 kabels? (evt coiled ook voor in de auto)

Het enige dat ik na al die tijd heb kunnen vinden waren originele kabels en de volgende:
http://shop.brando.com/Br...able_p04161c0012d002.html

(alhoewel ik bij deze kabel niet zeker ben of als je die in charge modus switched of dat dan ook met 1a gaat want het kan ook gewoon zijn dat de datapinnen onderbroken worden in plaats van kortgesloten puur om de data optie van de kabel uit te schakelen voor gevallen waarbij dat wenselijk is.)

• TWeaKLeGeND
Het kicken van je topic binnen 24 uur is niet nodig en ook niet toegestaan, zie ook Het algemeen beleid.

[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 30-10-2012 15:31 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 19:14
Ik dacht dat de HTC kabels gewone (type 1) kabels zijn en dat je met 1A laadt omdat de 12v adapter geen verbinding heeft met de datapinnen. Ik kan namelijk met 1A laden met de HTC autolader icm een normale micro-USB kabel en maar met 500mA met dezelfde kabel in een andere autolader.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 10:12
HTC kabel is een gewone kabel, dus type 1.
Er bestaan geen type 2 en 3 kabels, of iemand heeft zitten hobbyen.

De 'kortsluiting' daar heb je helemaal gelijk in, maar deze zit IN de lader. Volgens mij officieel geen kortsluiting maar een hele lage weerstand waarde.

Toestel werkt als volgt: ziet hij deze kortsluiting, dan gaat hij 1A pakken (en dus 'AC' in je menu), is deze kortsluiting er niet dan gaat hij 500mA pakken (de USB standaard).

Ik heb zelf een keer een autolader gemod zodat de HTC deze als 1A ziet, zie bv.
ThinkPadd in "Accessoires voor de HTC Desire"

• TWeaKLeGeND
Ok nu voel ik me dom ;-)

Wat een simpele verklaring.

Ik heb het even getest, en inderdaad, een GOEDE lader die aangeeft meer dan 500ma te leveren doet dat doormiddel van intern shorten van de datapinnen, ongeacht de kabel. (vond dit zelf al een veel elegantere en meer logische oplossing, maar stond er niet bij stil dat het zo kon zijn dat dit dan ook daadwerkelijk zo gedaan word)

Dan is een type 2 kabel (ofwel charging only) dus enkel nog handig voor laden aan je pc (waarbij je usb poort wel 1a moet ondersteunen) en deze charging only kabels worden in principe vrijwel alleen zelf gemod.

Helemaal duidelijk! Bedankt!

Heeft iemand dan misschien nog enig idee hoe dat zit met autoladers die een speciale 'apple poort' hebben en een non apple poort? Wat doet apple precies met het laden dat daar verschillende poorten voor gebruikt worden?

[ Voor 137% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-10-2012 19:50 ]

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 10:12
Ik heb zo'n dual poort autolader, niet-officiele via ebay.
Bij de ene poort staat iphone, bij de andere ipad. Zoals ik het begrijp levert de poort waar ipad bij staat 2,1A en de poort waar iphone bij staat max 1A.
Maar beide poorten heb ik gewoon gebruikt voor 2 toestellen tegelijk (HTC Desire en Samsung Galaxy Ace), werkte goed, beide werden in het toestel gezien als 'AC'. Denk dat je alleen een probleem hebt als je een ipad/galaxy tab op de 1A poort doet, dan zal hij te weinig krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door elpino.rv op 31-10-2012 07:49 ]

Pagina: 1