Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
Beste mensen,

Ik ben onlangs bezig geweest met het netwerk en de telefonie op een voetbalvereniging in de uurt, en ik ben vandaag gebeld door de werkgever dat ze tevens recht hebben op gratis Spotify Premium. Op dit moment maken ze gebruik van ALCAS, maar als die €100/maand bespaard kan worden zou dat natuurlijk erg fijn zijn.

Echter twijfel ik of het wel mag, Spotify in een 'openbare' ruimte gebruiken op de stereoset. Ik weet dat BUMA/STEMRA al moeilijk gaat doen wanneer de radio aanstaat op de werkvloer, dus ergens in mijn achterhoofd denk ik dat dat niet anders is voor Spotify.

Aan de andere kant vind ik het vrij verwarrend dat Spotify Premium wel wordt aangeboden bij KPN Zakelijk, wat mij dan toch weer het idee geeft dat het wel mag.

Op internet heb ik wel een antwoord kunnen vinden, maar dat is geplaatst 6 dagen na introductie van Spotify in Nederland, nog voor het hele KPN - Spotify gedoe.

Kan iemand mij antwoord geven op deze vraag? En als dan blijkt dat het niet mag, of enkel onder licensie; wat is goedkoper, ALCAS houden, alsnog Spotify gebruiken met een extra licentie of overstappen naar een andere streamingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Geen slapende honden wakker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Moet je niet sowieso BUMA/Stemra betalen op het moment dat je vanuit je bedrijf/vereniging muziek speelt... Of dat nu radio of een mp3 systeem is.
Als die betaald is lijkt het me dat je gewoon Spotify mag gebruiken.

Daarbij, als er een organisatie/branche traag is met nieuwe technieken is het de muziekindustrie wel, dus het zou me niks verbazen als je die organisaties zou bellen en ze je daar ook niet verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
Klopt, er wordt sowieso een heffing betaald wanneer er muziek op de werkvloer afgespeeld wordt, en de heffing is afhankelijk van het aantal R/TV zenders. Of dit anders ligt voor een openbare ruimte weet ik niet (zal wel hoger liggen). Echter wordt er niks gezegd over Spotify Premium of een eigen muziekcollectie (allerlei gekochte CD's). In mijn optiek wordt m.b.v. Spotify Premium de artiest beloond, en met eigen CD's betaal je auteursrecht voor onbeperkt eigen gebruik. Echter wil een instelling als BUMA daar wel eens anders over denken.

Hoe het ook wend of keert, van BUMA zal ik het antwoord niet krijgen. Maar misschien dat iemand anders uit ervaring iets kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Kan het niet zo zijn dat KPN al een bepaald bedrag afdraagt aan BUMA waardoor ze het dus in feite afkopen? Misschien even informeren bij KPN zelf?