5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Zolang je ze open zet maakt het niks uit.
Maar dicht maakt het ook maar zeer weinig uit, het oppervlakte van die dingen vergeleken met het raamoppervlakte is erg klein. Ik denk dat je makkelijker en goedkoper ergens anders iets kan isoleren.
Maar dicht maakt het ook maar zeer weinig uit, het oppervlakte van die dingen vergeleken met het raamoppervlakte is erg klein. Ik denk dat je makkelijker en goedkoper ergens anders iets kan isoleren.
Da's een goede, ik heb zelf roosters van Duco boven mijn HR++ glas in de woonkamer zitten. Ik zal er eens een foto van maken. En zodra JeroenH met z'n warmtebeeldcamera weer in de buurt is gaan we die ook fotograferen.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Let er op dat er een thermische onderbreking in zit (meestal wel het geval) teneinde een koudebrug te voorkomen. Verder is er denk niet zo veel isolatie te winnen, maar dat is een uit-de-losse-pols-opmerking van mij. Ventilatie en isolatie zijn tenslotte tegenstrijdige zaken, al is ventileren gewoon noodzakelijk.
Maak dan opnames bij zowel de open als dichte stand. Laatste situatie dan als het rooster al een tijdje dicht is en de temperatuur van de ruimte heeft aangenomen.mkleinman schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:19:
Da's een goede, ik heb zelf roosters van Duco boven mijn HR++ glas in de woonkamer zitten. Ik zal er eens een foto van maken. En zodra JeroenH met z'n warmtebeeldcamera weer in de buurt is gaan we die ook fotograferen.
opvallende genoeg is het huidige rooster aan de binnenzijde warmer (ir thermometer) dan de nieuwe HR++ raam Duco's. dus blijkbaar is de stilstaande lucht in de sleuf in het houten kozijn een betere thermische onderbreking dan het dubbele sluitsysteem in het duco rooster...
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Is dat bij gesloten roosters?BarryH schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:41:
opvallende genoeg is het huidige rooster aan de binnenzijde warmer (ir thermometer) dan de nieuwe HR++ raam Duco's. dus blijkbaar is de stilstaande lucht in de sleuf in het houten kozijn een betere thermische onderbreking dan het dubbele sluitsysteem in het duco rooster...
Bij het bestaande rooster is er alleen een fysieke verbinding van de omgezette dunne plaatrandjes via het houten kozijn naar de buitenlucht (als ik mij de situatie goed voorstel) Het Duco-rooster zal aan de buitenzijde veel "koeloppervlak" hebben wat vervolgens (ondanks de thermische onderbreking) naar binnen wordt geleid, èn zal ook nog wel geleiden via de ruit zelf.
@Jan: dat heb je denk ik goed gezien
Ik heb gewoon de 'standaard' Duco roosters in mijn huis zitten:
Open:

Dicht:

Zoals je ziet neemt een open rooster vrijwel de buitentemperatuur aan en is het dichte rooster nauwelijks kouder dan het kozijn
Open:

Dicht:

Zoals je ziet neemt een open rooster vrijwel de buitentemperatuur aan en is het dichte rooster nauwelijks kouder dan het kozijn
Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
Pagina: 1