HTPC geeft geen beeld meer AMD A6

Pagina: 1
Acties:

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Beste mede-tweaker,

Ik ben onlangs begonnen met het ombouwen van mijn mediacenter van een case naar een andere ivm het niet passen van de vorige case in een tv-meubel. Sindsdien had ik wat problemen waarbij het beeld soms niet goed door kwam op de tv (gewoon zwart bleef, maar wel kennelijk een signaal).
Ik heb er een tijdje niks mee gedaan, maar nu heb ik besloten eens te formateren, windows opnieuw erover en klaar.
Gisteren en vanochtend kon ik in mijn windows installatie komen met beeld op de tv en was er niets bijzonders aan de hand. Vanavond echter wilde ik het beestje opnieuw laten booten met een mooie nieuwe USB-stick met win7 software en ik krijg geen enkel beeld meer.

Geprobeerd:
- HDMI via versterker naar TV werkt niet
- HDMI direct op andere HDMI poort tv werkt niet
- andere HDMI uit kabelontvanger getrokken (deze gaf beeld!) en via versterker naar tv werkt ook niet
- deze andere HDMI rechtstreeks in weer een andere HDMI-poort tv werkt nog steeds niet.
- 3de HDMI kabel maar eens op een monitor gezet met reboot is nog steeds niets
- DVI kabel gepakt en deze eens geprobeerd op 2 verschillende monitoren en nog geen resultaat.
- Alle kabels van de voeding eens aangedrukt en laten booten maar nog niets.
- MemOK button eens geprobeerd op het moederbord.
- Boot geprobeerd zonder HDDs aangekoppeld.

Ik ga nog proberen de CMOS te clearen v/h moederbord, al moet ik die eerst eens zien te vinden (locatie v/d jumpers vind ik niet in de gebrekkige ASUS documentatie). Verder kan ik nog even een andere voeding proberen, maar daarna heb ik niet echt andere opties in de zin van.. even hardware wisselen. Ik heb immers maar 1 FM1 CPU en mobo.

Nog mensen met andere ideëen?

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Missch is het geen jumper maar het staat echt wel in de gebruiksaanwijzing.
Ik zeg stekker eruit cmos batterij eruit 1 minuut wachten
batterij erin stekker erin klaar.

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb mijn vriendin eens met de jumper laten klooien, omdat ik daar zelf te dikke worstevingers voor heb. Ik heb nu wel weer beeld na een complete biosreset, maar wat kan hier de oorzaak van zijn geweest? Mobo-probleem?