Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wensen voor nieuwe Mediaplayer niet te vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Na 2x een WDTV gehad te hebben (gen 1 en gen 2) ben ik nu op zoek naar wat nieuws, maar het valt niet mee

wensen lijst
  • ingebouwde hdd
  • ingebouwde wifi
  • goede download "client" voor o.a. NZB incl. rarren en parren welke dmv phone geupload worden
  • niet al te bizar uiterlijk, redelijk compact en in zwart
Ik heb een voorkeur voor western digital omdat ik hier erg tevreden over ben en de menu's zien er goed uit.
o.k. WD is niet bugfree, maar er zijn veel mediaplayers die te snel op de markt komen. denk aan AC Ryan...

* Waarom ik wifi wil is omdat ik eigenlijk niet in de mogelijkheid ben om een kabel naar player te "trekken"
* Mijn vraag over dat nzb-tje is wat ik ken van NAS, maar bestaat dat ook voor mediaplayers (en hoe heet dat dan) en kan ik via mijn telefoon met bijv. spotplanet app. de nzb naar een map downloaden zodat de mediaplayer "wakker" wordt om te downloaden en uit te pakken.

Ik wil best zelf verder zoeken, maar ik weet niet zo goed op welke term ik moet letten ivm het nzb-gebeuren

Zo zie ik dat Qnap een player heeft die dat wss kan, maar die is volgens mij al een beetje "oud"

www.casarodriguillo.com

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Kijk eens bij popcorn hour, de 300 serie. Al twijfel ik over de wake-on-lan functionaliteit

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06
Waarom neem je niet een fatsoenlijke NAS, en een playback device. Je ziet ze nog wel eens gecombineerd worden, maar ik ben daar geen liefhebber van om eerlijk te zijn. Een NAS is een storage-device, en bevat HDD's en maakt dus geluid. Hoe meer opslag-capaciteit, hoe meer disks je nodig gaat hebben, en hoe meer geluid er gemaakt gaat worden. Juist dat zijn aspecten die je niet in je media-speler wilt. Een goede NAS kan het centrale punt van je netwerk worden. Je slaat er je data op, maar de betere NAS-devices doen meer dan dat. Ze kunnen bijvoorbeeld als download-server worden ingezet. Vaak voorzien van een torrent-client en (danwel de mogelijkheid tot) SABNZBD voor het downloaden mbv nzb's, en daarna kunnen deze ook verwerkt worden. Betere systemen hebben ook mogelijkheid voor oa couchpotato en sickbeard. Kijk eens bij de NAS-devices van QNAP en Synology bijvoorbeeld. Deze bieden hier goede ondersteuning voor.
Je kan dan je huidige media-speler blijven gebruiken, maar je hebt dan wel de functionaliteiten die je wilt mbt downloaden.
of voor de WD's ook een SAB-plugin is om je downloads te monitoren weet ik niet zo; dat zou het af maken. Anders misschien op zoek naar een XBMC-based speler zoals de Pi?

iRacing Profiel

• Pinin

Pinin

Topicstarter
@kroegtijger, ik ben het helemaal met je eens, maar op dit moment leent de infrastructuur in mijn huis zich daar helemaal niet voor.

o.a.

* Mijn router staat boven op een kast -waar ik wel een nas zou kunnen plaatsen, maar daar erg gaat brommen omdat de kast nogal een klankkast is-
* Een mooie plek voor een NAS zou een meterkast kunnen zijn, maar die staat buiten. Ook heb ik geen goede kabelgoot dingen om dit weg te werken.
* Nu heb ik een aantal jaren geleden Coax bekabeling, stroom en speakersnoer aan gelegd onder mijn huis. Helaas is er daar toentertijd te weinig rekening gehouden met ethernet :(

Dus op de plek waar mijn TV staat is eigenlijk enkel coax en een lichtpunt, nu kan je ethernet over lichtnet sturen, maar dan blijft de NAS op zo'n herrieplek staan en zal ik moeten streamen om media vanaf de NAS te halen en ben ik erg afhankelijk van netwerksnelheid. Dusdat is ook niet echt betrouwbaar

www.casarodriguillo.com

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 02:54

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wat voor media speel je af? Als je Full-HD 1080p wil gaan streamen naar een wifi-speler, zal dat problemen opleveren. Dan zou ik kiezen voor een client met ingebouwde dataopslag ipv een NAS met losse speler.

Je kan ipv een kant en klaar systeem ook zelf een HTPC in elkaar zetten om te gebruiken als player, downloader en opslag. Heb vorig jaar mijn Xtreamer aan de kant gezet voor een eigenbouw HTPC en deze is nagenoeg stil. Het enige dat ik nog hoor is 1 van de externe schijven die ik al had.

De kosten voor een custom HTPC is wel hoger dan een mediaplayer, maar je krijgt er ook heel veel voor terug. XBMC is erg prettig in gebruik. Daarnaast heb je gewoon beschikking over een machine waarmee je fatsoenlijk kan downloaden. nzb's doorsturen met je phone zou dan ook moeten kunnen, of je maakt gebruik van Sickbeard en/of Couchpotato. Voor uitzending gemist pak je of plugins voor XBMC of je gaat naar de bewuste site van die omroep en kijkt via je browser.

Met de nodige onderzoek kan je een heerlijk werkend systeem opbouwen, waar je jaren mee verder kan. Met XMBC heb je geen geklooi met allerlei codecs, met je juiste build en hardware kan je gebruik maken van HD-audio.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ja, ik speel 720 en 1080p af, dus vandaar dat streamen niet altijd betrouwbaar is.

Het lijkt er dus op dat mijn gewenste player niet bestaat, wel als HTPC te maken, maar dat is ook weer iets wat ff niet out of the box werkt, en met tijdgebrek (of gewoon niet genoeg tijd voor over) wil ik dat liever niet.

Misschien moet ik eens kijken wat XMBC inhoud, ik heb daar nooit van gehoord

www.casarodriguillo.com

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

Convoy

g44p

[HTPC] Zotac ZBOX

dit misschien iets voor je?

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:10

Neus

www.zenaconsult.com

Of anders een Acer Revo 3600; kosten 2e hands niet veel (rond de 125 euro) en de ION chipset doet 1080p zonder problemen (met XBMC). Heeft ook een SATA HD intern, wifi, VESA mount, doet makkelijk SABnzbd / Couchpotato / Sickbeard en via de eSATA en USB poorten kan je hem lekker uitbreiden.
Zijn grote broertje, de 3610 is dual core.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06
Zoals Thunder8 aangaf kan je inderdaad ook voor een HTPC(achtige) oplossing kiezen. Als je de build een klein beetje slim in elkaar zet, kan je later als de mogelijkheid zich wel voordoet de disks er weer uit halen, en in een NAS steken en zodoende weer door kunnen bouwen. Dan heb je wel iets waar je weer even mee vooruit kunt.
Mocht je toch voor een kant-en-klare oplossing kiezen, dan zijn de producten van Dune over het algemeen wel erg goed te noemen. Niet altijd het goedkoopst, maar je krijgt er wel een kwalitatief goed product voor terug.

iRacing Profiel

• thunder8

thunder8

Pinin schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:00:
Ja, ik speel 720 en 1080p af, dus vandaar dat streamen niet altijd betrouwbaar is.

Het lijkt er dus op dat mijn gewenste player niet bestaat, wel als HTPC te maken, maar dat is ook weer iets wat ff niet out of the box werkt, en met tijdgebrek (of gewoon niet genoeg tijd voor over) wil ik dat liever niet.

Misschien moet ik eens kijken wat XMBC inhoud, ik heb daar nooit van gehoord
Als je tijd hebt om TV/Films te kijken, heb je ook tijd een HTPC te bouwen! ;) :9

XBMC is een ontzettend fijne mediaplayer die grafisch de meeste standalone mediaplayers het nakijken geeft.

Als het alleen om afspelen gaat, heb je een HTPC binnen een avond up and running. Convoy haalt een mogelijke optie aan die nog sneller draait. ZBox. Geheugen en SSD erin, USB schijf eraan en na een uurtje heb je windows 7 up and running. XBMC erop, instellen en gaan met die banaan.

Wil je echt een kant en klaar oplossing, dan moet je inderdaad naar een Dune kijken. Niet goedkoop, maar wel makkelijk en goed.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. misschien vind ik het toch wel leuk om iets te doen met zo'n HTPC icm XBMC te doen.
Nu ben ik momenteel een 0,0 aka noob op dit gebied.

Wat zijn goede websites/topics om me in te lezen en belangrijker: de juiste keuze maken.
Ik kom natuurlijk een ZBox topic tegen, de XMBC site, maar jullie weten misschien nog wel wat goede sites/topics.

www.casarodriguillo.com

• thunder8

thunder8

Je kan beginnen XBMC op een bestaande PC te zetten en een beetje te experimenteren. Dan raak je een beetje vertrouwd met de interface en de mogelijkheden. Let ook op de skins die je kan installeren, er zitten er een paar hele mooie tussen. Weet niet of je een receiver/HT-set hebt die HD-Audio ondersteunt. Als dat zo is, let dan op dat je een machine bouwt die dat ook kan uitsturen, dan kan je de aangepaste installatiefiles van XBMC gebruiken om het ook te kunnen uitsturen.

Hier op Tweakers vind je ook een XBMC topic waar redelijk veel tips en tweaks in staan. Verder heeft de XMBC site ook een eigen forum waar meer dan genoeg info te vinden is.

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Kan ook van harte een XBMC HTPC aanbevelen! Kun je alles mee, is initieel misschien iets duurder in aanschaf maar je bent verzekerd van een fantastisch product wat ook goed voorzien word van updates...

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. ben nu weer even wat verder.
XBMC op pc geïnstalleerd en ziet er goed uit.
Maar nu komen er natuurlijk weer wat vragen.
1. Ik kom er niet goed achter of sabnzb in een HTPC net zo werkt als bij een nas (die heb ik dus niet) Kan je als je HTPC uitstaat (of in hibernate) een NZB bestand via je smartphone naar de htpc sturen zodat deze dit download?
2. Op mijn PC heb ik een muis, maar beneden voor de TV niet, is het met een AB niet omslachtig "muizen"
3. Als je een HTPC kiest, past dan altijd elke AB erop? en werken die Logitech achtige dingen goed samen (zodat ik ook TV en ziggo encoders kan bedienen)
4. Ik zie door de behuizingen het bos niet meer, ik weet niet hoe ik een HTPC kast moet gaan kiezen. Het enige dat ik weet is dat ik geen DVD slot nodig vind.
5. Ik heb een SSD in mijn PC die wel geupdate mag worden, deze oudere 80GB ssd kan dan toch goed naar de HTPC verhuizen?

www.casarodriguillo.com

• thunder8

thunder8

Antwoorden:

1. Als hij uitstaat zeker niet. Het zou kunnen dat je je PC uit hibernate wakker kan laten worden als je een NZB wil sturen. Echter zal je hiervoor wat werk moeten doen in je router (portforwarding) en dan moet je PC ook redelijk snel wakker worden.
2. Als je een HTPC maakt, zou ik deze in de buurt van de TV plaatsen. Eventueel een klein wireless toetsenbord met touchpad erbij zodat je vanaf de bank ook andere taken kan aansturen buiten XBMC.
3. Als je een infrarood module bij de HTPC hebt, dan moet je een Logitech wel kunnen programmeren voor een aantal taken. Heb zelf een Philips universele ab, maar vind het bedienen via iPad veel makkelijker. Heb dus geen IR module meer aangesloten. Mocht je er 1 zoeken, dan heb ik dus een losse USB HP IR module voor je te koop.
4. Kijk naar de ruimte die je hebt, hoeveel schijven je wil plaatsen en natuurlijk welke formfactor je HTPC is. Ik heb zelf een m-ITX bordje met een Fractal Design Array R2 Mini ITX NAS Case. Geen externe bay openingen voor optische drives, intern ruimte voor 6 3.5" schijven en een 2.5"SSD.
5. 80GB SSD is meer dan genoeg. Heb zelf een C300 64GB SSD erin zitten. Startup time vanaf bios is iets van 10 seconden met Win7 Home Premium.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik gekozen voor een aparte NAS (Synology 212j) en Mediaspeler (Dune HD-TV101). Hiermee heb ik zowel een goede NAS als een goede mediaspeler. Verder heb ik er voor gekozen om een 2e hands router te kopen welke ik heb voorzien van dd-wrt firmware om deze te kunnen gebruiken als bridge. Op deze wijze heb ik de AV-apparatuur bekabeld met elkaar verbonden (voor goede streaming) en voorzien van draadloos internet/netwerk. Je kan natuurlijk ook gewoon een out-of-the box bridge kopen als je niet wil gaan tweaken met dd-wrt.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ok, nog even een update:
Nooit van te voren gedacht dat ik aan een HTPC zou gaan, maar ik heb inmiddels een tof ding met Asus ion330-deluxe mobo en XBMC

en wat is het gaaf zeg, XBMC is echt cool. met die plugins enz.

bedankt voor de adviezen

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1