Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:51
Op dit moment heb ik een HTC Desire, het wordt tijd voor een nieuw toestel.
Dit wordt 100% zeker een Android toestel, echter baal ik van mijn huidige film camera opnames, voornamelijk de audio kwaliteit dan.

Ik ga regelmatig naar dance feestjes en neem wel eens een filmpje op, maar de laatste tijd ben ik daar maar mee gestopt. De volgende dag is het namelijk niet meer om aan te horen. Je kunt gewoon amper het nummer herkennen omdat de mic helemaal overstuurd wordt.

Zou mooi zijn als mijn volgend toestel hier veel beter in is.
Er zijn natuurlijk mooie reviews waarin de camera wordt bekeken, maar deze gaat nooit in op de prestaties bij hard geluid. Concert, dance feest oid, zeg maar 110+ dB.

Ik doe de laatste tijd 2 a 2,5jaar met een toestel, dus het mag best wat kosten (mag zelfs de hoofdprijs hebben) en het moet een relatief nieuw toestel zijn. Ik wil met dit toestel natuurlijk weer 2 jaar vooruit. Voorkeur is een bekend type ivm tweaken/problemen oplossen etc.

Graag hoor ik dus de ervaringen van jullie mbt dit onderwerp. Ik heb zelf snel de Galaxy S3 bekeken, maar las veel problemen over de audio kwaliteit bij camera opnames op dit moment. Gaat wel opgelost worden waarschijnlijk, maar wanneer en hoe is volgens mij nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:18

Zorian

What the fox?

One X al bekeken? Pracht van een camera daarin met 2 mics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Xereon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:04:
One X al bekeken? Pracht van een camera daarin met 2 mics.
Ik heb snel wat zoek acties gestart, maar volgens mij is het hier ook niet goed:
http://www.htconex.org/ca...tc-one-x-tijdens-concert/
quote voorbeeld: 'De audiokwaliteit van deze video is niet erg goed, maar dit komt waarschijnlijk ook omdat de muziek erg hard stond'
en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1593510
quote voorbeeld: 'either way i don't think the mic on one x can handle concert audio, nokia pureview 808 should be ok. even sony nex series can't handle concert audio very well. but panasonic gf2 is very good in concert recording, no cracking and muffled sound.'
en
http://androidforums.com/...audio-when-recording.html
quote voorbeeld: 'I apologise but it is not possible to disable Automatic Gain Control whilst shooting videos in a loud environment. Unfortunately the HTC One X has not been designed to produce high quality video and sound when recording in loud environments.'

heb jij er wel goede ervaringen mee dan?

[ Voor 18% gewijzigd door elpino.rv op 29-10-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:18

Zorian

What the fox?

Ik gebruik de camera nooit voor video's, laat staan dat ik ooit bij een concert ben geweest. :p Maar ik heb de camera wel eens getest voor video's (op Jelly Bean) en de kwaliteit was (naar mijn mening) verbluffend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
thnx voor het meedenken, maar ik wil echt de kwaliteit weten van de audio bij 110+ dB. Heb gisteren nog een zoektocht gehouden maar het is gewoon heel lastig om alle toestellen te gaan bekijken, daarom graag ervaringen van jullie hier.. Las nog wel een verhaal van iemand die zei dat het een Android probleem was en dat dus geen een Android toestel goed hierin is.
Ik neem wel aan dat er verschil zit tussen de toestellen.

Het hoeft echt geen fantastisch zuiver geluid te zijn, maar op dit moment kan ik het nummer amper herkennen op m'n filmpjes.