Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466301

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een Dell XPS one 27". Nu heb ik op vrijdag meteen de windows8 erop geinstalleerd. Maar vanaf de installatie al blijft windows crashen en krijg ik "de blue screen". Ik heb gebrobeerd achter de oorzaak van de crash te komen. Ik kwam toen tot de conclusie de pc crasht bij het installeren van windows updates.
Ik heb bij het installeren van w8 alle partities geformateerd.

Nu wil ik weer terug naar mijn w7(fabriekinstellingen) maar ook dat lukt niet meer. Als ik de recovery disk gebruik krijg ik de melding dat de harddisk niet geschikt is.
Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b380/Jigarak/IMG_17541.jpg

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan. Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 466301 op 29-10-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 15:01
Misschien een obvious vraag maar heb je wel nog enige plaats op je HDD of staat deze volledig vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 19:25
misterdoom schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:41:
Misschien een obvious vraag maar heb je wel nog enige plaats op je HDD of staat deze volledig vol?
Hij zegt dat ie zijn schijven heeft geformateerd, dus dat lijkt me niet. Wat wel kan zijn is dat de schijf niet goed herkent wordt, of dat de partities wel geformateerd zijn, maar niet verwijderd en win 7 de installatie op een restore partitie probeert te installeren. Die zijn over het algemeen geen 8Gb.

Je zou de keuze moeten krijgen om een partitie te selecteren waar je Windows 7 op wilt installeren. Neem je dan wel de goede?

[ Voor 5% gewijzigd door Poops_McGhee op 29-10-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466301

Topicstarter
Poops_McGhee schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

Hij zegt dat ie zijn schijven heeft geformateerd, dus dat lijkt me niet. Wat wel kan zijn is dat de schijf niet goed herkent wordt, of dat de partities wel geformateerd zijn, maar niet verwijderd en win 7 de installatie op een restore partitie probeert te installeren. Die zijn over het algemeen geen 8Gb.

Je zou de keuze moeten krijgen om een partitie te selecteren waar je Windows 7 op wilt installeren. Neem je dan wel de goede?
Het probleem is dat ik helemaal geen keuze krijg. Nadat ik ervoor heb gekozen dat ik de fabriekinstellingen terug wil en alles wil wissen, krijg ik deze melding. En dan houdt het op.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 466301 op 29-10-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 19:25
Anoniem: 466301 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:58:
[...]

Het probleem is dat ik helemaal geen keuze krijg. Nadat ik ervoor heb gekozen dat ik de fabriekinstellingen terug wil en alles wil wissen, krijg ik deze melding. En dan houdt het op.
Recovery Dvd's/CD's checken meestal of alle originele hardware er nog in zit, anders installeert ie niet eens.
Maarja, als je hem net 2 weken hebt, dan zou ik Dell inschakelen voor ondersteuning.
Een recovery zou probleemloos moeten verlopen. NTFS geformatteerd? Als het goed is kan je je schijven ook met de recovery van win7 formatteren. Dat is misschien een net iets andere format dan win8 en dan herkent ie je schijf wellicht wel juist.

Overigens, je kunt tijdens de installatie van Windows 8 ook kiezen om de updates niet direct te downloaden. Zo kan je eerst de installatie afmaken en daarna pas de updates laten binnenkomen. Misschien werkt het dan wel goed.

[ Voor 26% gewijzigd door Poops_McGhee op 30-10-2012 00:12 ]