Wat is beste software voor optimaal geluid,

Pagina: 1
Acties:

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Hallo,

Ik heb al een tijdje een JBL 5.1 surroun set, met Mijn Harman Kardon Receiver..

Nu wil ik graag het beste geluid uit mijn pc halen en via de receiver (en JBL set afspelen) ik heb het geluid nu lopen via 6 Channel.. maar ik heb het gevoel dat dit niet optimaal is, ik gebruik Realtek HD audio,

zouden jullie nog enkele tips kunnen geven over Misscien eventueel een beter audio programma, of via een andere bekabeling.?

alvast bedankt en als jullie nog enkele gegevens willen weten, hoor ik het graag :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

heb je een optische uitgang op je kaart? Zo niet dan is de investering in een kaartje die dat wel heeft plus de bijbehorende kabel misschien een interessante. Voor muziek is 2.0/2.1 meestal de 'beste' manier, maar multi-channel stereo kan indrukwekkender klinken.

Een goede mediaspeler is bijvoorbeeld Foobar, maar de standaard Windows speler op vol volume (en windows zelf ook voluit, dus volume regelen met de HK) zou ook gewoon goed moeten zijn.
Als het geluid niet bevalt zou ik dat eerder in de speakers zoeken overigens.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:24
ik vraag me gelijk af hij de computer aangesloten is op je setje,via analoge bekabeling of optisch??

En om wat voor JBL set gaat het??

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 30-10-2012 09:19 ]

• steef125
hallo.. ik heb het lopen via 6 channel.. en het is de JBL SCS 200.5 en de Harman Kardon AVR 141

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Analoog dus. Digitaal kan verbetering geven: kijk of je een optische uitgang hebt.

De speakers komen overeen wat ik als JBL set in gedachten had, dus dat blijft: wil je het echt verbeteren dan denk ik dat je naar andere (voor) speakers moet kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door mr.paaJ op 30-10-2012 18:07 ]

• steef125
oke, bedankt. en ik heb inderdaad een optiche ingang op mijn moederboard, dus dat is geen probleem, en mij is ook verteld dat dat beterklinkt, echter wil ik graag uit al mijn 5 boxjes geluid horen, via optich is dit een probleempje. zouden jullie weten of daar een programma voor is of moet ik gewoon op zoek naar nieuwe voor boxen?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 16:58
De beste software voor muziek is natuurlijk geprogrammeerd door elfen bij maanlicht.

Maar even serieus, echt goed geluid ga je natuurlijk nooit uit zo'n set halen, in ieder geval niet in die mate dat je je druk moet maken om de ideale software en verbinding.

[ Voor 22% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 30-10-2012 20:57 ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Geluid uit je vijf speakers kan prima ook via optisch, dat stel je dan in op je Harman Kardon. Een (kort) kabeltje kost iets van een tientje ofzo, dus baat het niet dan is de schade in ieder geval beperkt.

• steef125
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:56:
De beste software voor muziek is natuurlijk geprogrammeerd door elfen bij maanlicht.

Maar even serieus, echt goed geluid ga je natuurlijk nooit uit zo'n set halen, in ieder geval niet in die mate dat je je druk moet maken om de ideale software en verbinding.
Hmmm... ik moet ook niet zeuren, maar even over die elfen bij maanlich, is dat duur ;)
Pagina: 1