Ik ben voor mijn binnenkort te starten eenmanszaak (webdesign / -development / -content / -marketing) op zoek naar een degelijke, vlotte laptop die zowel in mijn thuiskantoor als bij klantafpraken gebruikt zal gaan worden. Ik zit daarbij te denken aan de volgende eigenschappen:
Asus R500VD-SX093V
Asus K55 Series K55VD-SX019V
Toshiba Satellite L855-124
Lenovo IdeaPad Z580-M81DFMH
Toshiba Satellite L850-150
Lenovo Thinkpad Edge E530
Of hier in de vergelijker. Zitten allemaal heel dicht bij elkaar qua specs, maar ik heb weinig kennis van laptopmerken en kwaliteit, dus kan wel wat wederhoor gebruiken. Als ik belangrijke zaken vergeten ben of als ik onzin uitkraam, dan hoor ik het ook graag
- Budget maximaal 1000 euro totaal, liefst 800-900.
- 15,6" lijkt me een goed midden tussen mobiliteit en schermruimte. Het scherm gebruik ik waarschijnlijk alleen tijdens afspraken; thuis ben ik van plan via een KVM-switch mijn 23" monitor te gebruiken. Schermresolutie minimaal 1366 x 768, maar 1600 x 900 zou nog beter zijn.
- Laptop zal gebruikt worden voor grafisch ontwerp (Photoshop, Illustrator, meerdere grote bestanden en gebruik van GPU + CPU) en webdevelopment (code editor, WAMP). Verder wat office-achtige taken.
- Zit te denken om er een losse SSD (Samsung 830 256Gb, ~160 euro nieuw) in te plaatsen en de standaardschijf direct te verkopen. Tijdens werk stoor ik me vrij snel aan wachttijd bij opstarten programma's / openen van bestanden. Schijfruimte zal niet zo'n probleem zijn (Google Drive, Git, evt externe schijf). De SSD zou binnen het budget van 800 tot max 1000 euro moeten vallen.
- Met het oog op de snelheid ook minimaal 4Gb geheugen en een vlotte processor (liefst een vrij nieuwe i5 / i7).
- Zal in principe niet mee gegamed worden.
- Degelijke bouwkwaliteit en schermkwaliteit zijn van belang.
Asus R500VD-SX093V
Asus K55 Series K55VD-SX019V
Toshiba Satellite L855-124
Lenovo IdeaPad Z580-M81DFMH
Toshiba Satellite L850-150
Lenovo Thinkpad Edge E530
Of hier in de vergelijker. Zitten allemaal heel dicht bij elkaar qua specs, maar ik heb weinig kennis van laptopmerken en kwaliteit, dus kan wel wat wederhoor gebruiken. Als ik belangrijke zaken vergeten ben of als ik onzin uitkraam, dan hoor ik het ook graag