Simpele vraag over monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvander
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-10-2012
Beste,

Kom ik een keer onder mijn steen vandaan is CRT bijna alleen in het museum te verkrijgen...
Mijne staat op het punt van overlijden, en kijken en vergelijken is best een klus.

Ik speel af en toe WoW en heb een beperkt budget.

Mijn vraag is als ik deze monitor aanschaf, ik hiermee WoW kan blijven spelen?

Eigenlijk zoek ik een bevestiging na een zoektoch van 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53
Erg vreemde vraag. Wat doet jou laten denken dat er monitoren zijn waarmee je geen WoW zou kunnen spelen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvander
Hoi Hahn,

Ik heb echt geen idee, ik zag dat de review uit 2010 was. Maar ik mag dus concluderen dat ik een beetje normaal WoW kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Natuurlijk werkt dat gewoon, mits je 'm op je computer kunt aansluiten. Maar dat is aan jou om te controleren, aangezien je verder totaal geen informatie hebt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvander
Dat lijkt me wel handig, ik heb een VGA aansluiting, waar nu nog mijn haperende CRT op zit aangesloten.
Gaat gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pvander schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:54:
Dat lijkt me wel handig, ik heb een VGA aansluiting, waar nu nog mijn haperende CRT op zit aangesloten.
Gaat gewoon werken?
De monitor die je hebt uitgekozen heeft een VGA aansluiting dus qua hardware werkt dat allemaal wel maar het kan zijn dat misschien je videodriver zal moeten updaten. Plus dat je je instellingen van je videokaart zal moeten aanpassen omdat een CRT 4 op 3 is en die LCD breedbeeld.

Maar misschien is het verstandig dat je ook eens verder leest op het forum want al dit soort vragen had je ook wel zelf kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Roel1966 op 29-10-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvander
Bedankt voor de reacties, heb de monitor inmiddels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 15:26
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zeggen dat dit een prima monitor is. Het ding is 2,5 jaar oud, heeft een TN-paneel en is niet eens goedkoper dan bijv een Dell S2340L.

Die Dell, of eigenlijk elke monitor met een IPS paneel, geeft gewoon een veel mooier beeld dat veel meer in de buurt komt van een CRT monitor.

In april 2010 was het misschien een prima keuze, maar nu niet meer.

Je hebt een week om dat ding terug te sturen, ik zou het doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Taartvarken op 31-10-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
WiertOmta schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:35:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zeggen dat dit een prima monitor is.
Waar zegt iemand dat dan? In dit topic heb ik niemand dat zien zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 15:26
Ok toegegeven dat is door niemand letterlijk gezegd, maar dat neemt niet weg dat dit een minder goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat kan en prima dat je dat aangeeft (weliswaar iets aan de late kant voor de topicstarter, maar beter laat dan nooit :+). Maar de vraag was enkel of hij deze monitor zou kunnen gebruiken, en dat kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 21:13
Alsnog is de Asus geen verkeerde keuze. Het scherm ververst zijn beeld sneller en is toch weer goedkoper. Daanaast is het gewoon een ontzettend mooi beeldscherm aan de buitenkant.

Het is waar je prioriteiten liggen en persoonlijk vind ik dat IPS een beetje wordt overschat voor desktop monitoren. Vooral als je wilt gaan gamen is de reactietijd van 7ms misschien wat te traag t.o.v. 2ms van de Asus. Zelf heb ik nooit echt het verschil ervaren tussen een 5ms en een 2ms, maar schijnbaar dat veel mensen dat wel doen. Zelf zit ik ook gewoon op een TN paneel en de reden daarvoor was dat ik een keer schermen ben gaan vergelijken in een winkel en de budget IPS panelen niet echt veel mooier waren dan de TN panelen. Dit is toch al weer 2 jaar geleden, maar hiermee geef ik aan dat het niet mooier hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De IPS panelen hebben gewoon betere kijkhoeken en hoger contrast maar daarentegen betaal je ook voor een groter IPS paneel. In mijn geval wilde ik een 27 inch monitor echter voor een IPS scherm was ik zeker het dubbele kwijt en dat voor betere kijkhoeken en hoger contrast.
Pagina: 1