Toon posts:

Dual athlon mobo inkoop actie

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
En WEG was alles!!!!!!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
:( , ik ga nu van 120 posts naar 56...

Verwijderd

Topicstarter
Deze draad zat al op 200 ofzo GVD! Ik had dit van een professionele site als tweakers echt niet verwacht!

[edit: typo]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, what de hell. Even n update: we gaan met z'n zessen (tot nu toe) een tyan thunder K7 uit de states laten komen. Kost ~1500 piek. Wie mee wil doen moet zn email adres achterlaten. Definitieve prijs volgt maandag, levering in de week erna.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er toevallig gekken die deze draad gecached heeft ofzo? Ga ik dus mooi wel doen als ik weer eens een draad opzet. Tweede vraag: hoe doe je dat??

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Euh.. alo, wachten we de reviews van de critici ook even af, of gaan we dat mobo'tje blind aan kopen, dacht het niet wel, eerst ff kijken wat het algemene oordeel van de critici is, of niet?¿
btw. als tweakers eruit ligt weet je pas hoe erg het is...althans, dat heb ik wel gemerkt, standaard, als ik online ga, dan eerst tweakers, daarna misschien wat anders, groot gemis de afgelopen dagen...maar goed, we zijn er weer:P

Verwijderd

Topicstarter
ja je kan t er niet meer op nalezen, maar dat is inderdaad al tien keer bevestigd in de nu gestorven draad: we wachten tot de eerste reviews, en gaan vrijdag a.s. bestellen. Staat als het goed is ook in een email naar jou, als je die niet ontvangen hebt is er iets goed mis, en zou ik als ik jou was m'n email adres even snel posten, want dan sta je blijkbaar nog niet op de lijst.

Verwijderd

Persoonlijk lijkt het mij ook niet zo'n goed plan om ongezien een dergelijk mainbord aan te schaffen zonder eerst reviews af te wachten.(hoe zit het met overklokken/multiplier/fsb verhogen?)
Dual Athlon bordjes van andere fabrikanten(asus/abit/msi) zullen niet al te lang meer op zich laten wachten. Die zullen waarschijnlijk ook wat goedkoper zijn dan dit Tyan bord.

Voor de gemiddelde tweaker zitten er op dit high-end server/workstation bord gewoon iets te kostbare/overbodige features. Zo zitten er 2 netwerkkaarten in geintegreerd, dual 160SCSI, geintegreerde ATI rage XL vid.kaart, en 32/64 bit PCI sloten.

Een hoop van deze features hebben normale mensen niet nodig.

Ik wil ook graag een dual Athlon bordje, maar ik vind deze iets te prijzig.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
eh ik heb hier weinig mee te maken maar las net dit. wellicht hebben jullie er wat aan.

http://www.viahardware.com/ (frontpage)

MSI K7D Master information
Well I am back in Taiwan after three days in China. I have some more information on MSI's dual AMD board. I saw the board again today and actually have a spec sheet on it. The boards name will be K7D Master and will feature four memory slots, one AGP Pro, one CNR, two PCI 64, three PCI 32, and onboard LAN. The board is supposedly going to cost much less then the Tyan board, probably in the $200 range.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Lijkt me niet echt een handig plan, voor een reepje geheugen wil ik nog wel eens de gok wagen.
Maar hoe ga je om met garantie als je bordje van Fl.1500,- kapoet is?
Dan wacht wel even tot het bordje hier verkrijgbaar is.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Mee eens voor een gewoon board van asus ofzo, bij een beetje dealer ligt die op de plank en kan je m dan gewoon omruilen. Doet trouwens ook lang niet iedereen meer tegenwoordig Alleen bij een Tyan ligt het anders: die moet de dealer opsturen naar duitsland. En dat doe je met deze ook, er zit gewoon drie jaar garantie op. Maar boeien, een Tyan gaat niet kapot :) althans dat kan BIJNA niet, want die dingen zijn 100.000x getest voor ze de doos in gaan. Daarom betaal je je er ook helemaal scheel aan.....

Verwijderd

Topicstarter
bordje is hier trouwens al verkrijgbaar voor bijna 2000 piek bij www.hardware.nl

Verwijderd

• Sundead
Alles leuk en aardig, maar hoe zit het nu met de voeding, ik heb wel gezien dat enermax ook dergelijke voedingen verkopen met een extra aansluiting voor de dual/high end moederborden.....als hier nou wat concreet's uit voort kan komen zou mooi zijn, anders bestel ik gewoon die voeding van enermax.......

Verwijderd

Topicstarter
Weet het niet met de voeding. Heb net besteld bij Delta in Engeland, zit ik op safe.

Verwijderd

Topicstarter
En wat ik ook nog wel wil weten: hoe zit t met dat ene 64 bit slot, is dat nou 66 mhz of niet?

• Sundead
Dat 64-bits pci slot is inderdaad 64 bits maar ok downwards compatible voor 32 bits pci sloten

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Het zijn allemaal 64bits sloten waar ook 32bit kaarten in passen. Alleen de onderste/linkse (die in het .pdf document) is een 66MHz slot, en daar krijg je met geen mogelijkheid een gewone 32bit/33Mhz PCI kaart in. Als je goed kijkt past 't fysiek ook niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
dat zag ik ook, maar het rare vind ik dat de specs daar niets over zeggen, over dat 66 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
gotver ik baal nog steeds van die paar honderd posts die gewoon PLEITE zijn, het is toch 2001? Dan gebeurt dat toch niet meer?

Verwijderd

Topicstarter
YESSS, dat wilde ik graag horen: stukken snelle dan dual p3 en "rock stable".

http://www.tweakers.net/nieuws/17114

of direct

http://heroinewarrior.com/athlon.php3

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Fout

Verwijderd

Topicstarter
fout? wat?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
foutje van mij :)

• Wild pigeon
  • Laatst online: 24-08 21:30
Hoe zit het nu eigenlijk met dat registered DDR geheugen.... moet dit er persee in ? of kan je er ook BV gewoon 4X 256MB gewoon no name DDR geheugen in stoppen ?

• Abbadon
Op zondag 03 juni 2001 10:38 schreef Wild pigeon het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met dat registered DDR geheugen.... moet dit er persee in ? of kan je er ook BV gewoon 4X 256MB gewoon no name DDR geheugen in stoppen ?
Er moet registered DDR in. Da's niet zo erg want bij Crucial kun je b.v. 512MB (2*256) incl BTW en verzendkosten voor zo'n 520~530 piek kopen. Wat mij o.a. tegenhoudt is de voeding; deze schijnt qua connectors enigszins af te wijken en is ook nog eens moeilijk te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een Delta voeding halen in Engeland in het weekeind van 28 juni. Niet goedkoop maar wel weer serverkwaliteit. IS de Tyan wel waardig lijkt me.

• Abbadon
Voor de liefhebbers een paar nieuwe benchmarks met dual AthlonMP 1.2GHz

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op vrijdag 01 juni 2001 07:20 schreef alo het volgende:
Deze draad zat al op 200 ofzo GVD! Ik had dit van een professionele site als tweakers echt niet verwacht!

[edit: typo]
stelletje zeikerds :)

als het zo tegenvalt, veel plezier bij andere site dan

http://mrfloris.com

• Muurbestormer
  • Laatst online: 27-08 20:38
Op zondag 03 juni 2001 11:48 schreef xiphoid het volgende:

[..]

whehehe... >:)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 11:48 schreef xiphoid het volgende:

[..]

Thx dat je wat zei, want ik wou bijna wat gemeens gaan zeggen hier ;)

Stelletje *(Y&*^%&*%(*&^()*&^ :(

• Sundead
Tsjonge jonge, wat zijn we weer gauw opgenaaid, enfin, nog 1 dagje, dan zullen wij eens zien of dit de aanschaf van het jaar wordt of dat we liever nog maar even wachten op iets anders.....
Ik heb er iig wel zin in

Verwijderd

Topicstarter
So do I. Lekker blazen met 3.4 ghz onder je kont. Die 1.4 AYHJA cores schijnen het probleemloos op 1.688 te doen namelijk. Goed voor je }:O . Hoe laat gaat die gozer van AMD eigenlijk op de computex lullen? En hoe laat is het hier dan in NL?

• Sundead
Geen flauw benul kerel, ik kijk morgen ochtend gewoon ff, dan komt het vanzelf wel goed, morgen toch vrij, dusse

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik hoorde van een werknemer van Norrod Groningen dat die het bord al leverbaar had gezien voor ongeveer 1500 piekjes... Daar zou ik evt. ook wel even achteraan willen gaan, ipv. zelf uit Amerika bestellen...

Verwijderd

Topicstarter
Maak daar maar 1 GB DDR registered van dan.

• FlipFlap
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

En de NDA lijkt nog steeds van kracht te zijn :'(

ff niets

Verwijderd

Topicstarter
vanavond (of vannacht) de eerste reviews.....

• Sundead
Joy!! hij komt.....hij komt.....
alleen die voeding wil niet echt lukken, heb nog ff gebeld met delta in engeland, maar resultaat is noppes, Micheal, als jij nog een delta voeding voor mij kan regelen, dan heel graag.....laat het maar ff weten of het kan of niet >:)

• Sundead
mooi, das dus duidelijk, ga maar lekker bestellen micheal en nog een voedinkje aub:)

• heuveltje
  • Laatst online: 15:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op zondag 03 juni 2001 17:11 schreef alo het volgende:
So do I. Lekker blazen met 3.4 ghz onder je kont. Die 1.4 AYHJA cores schijnen het probleemloos op 1.688 te doen namelijk. Goed voor je }:O .
alleen kun je met de thunder niet overklokken ......

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
wel, er is een beta bios met overclock mogelijkheden, en je kunt ook gewoon met de L2 bruggen aan de gang (of was het nu L1)

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er niet nog drie mensen meedoen, dan komen we niet aan de 1400 piek

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 20:56 schreef alo het volgende:
Jammer dat er niet nog drie mensen meedoen, dan komen we niet aan de 1400 piek
in je 1'tje kom je (met een beetje geluk) op 1800,-- (usa)http://www.zzqonline.com/main_2.htmlop pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/17943

Verwijderd

ik wil wel meedoen maar over welke gaat het?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog STEEDS zo'n thunder K7 dual athlon board over voor 1300 piek!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp echt niet dat er zo weinig interesse is: in het begin deden er twintig mensen mee en nu is vijhonderd piek onder de nieuwprijs niemand te porren voor dit top board!

Verwijderd

Heeej Alo, waarom doe je het dan weg?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik er zelf al een heb draaien en deze is over.
Pagina: 1