Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiseger
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-07 13:18
Ik heb IPTV van XS4all (KPN). De setup is als volgt, vanuit poort 4 van de Fritzbox (DSL 35 down / 4 up) loopt er een cat 5e kabeltje naar een Sitecom 5 ports switch 10/100Mbps. Vanaf de switch gaat er een cat 5e kabeltje rechtstreek naar de Motorola Vip 1853 tv ontvanger (in HD mode). Een tweede kabel loopt van de switch naar een TP-LINK 411 500 mps powerline adapter. In een andere kamer, ongeveer 10 meter verder, zit de tweede TP-LINK 411 in de muur. Deze is weer aangesloten op de tweede 1853 ontvanger (in SD mode) met een cat 5e kabeltje.

Helaas kan ik maar één van de twee TV's tegelijkertijd bekijken. Heb ik ze beiden aan, dan bevriest het beeld tenzij ik hetzelfde kanaal bekijk in SD.

Heb het volgende al geprobeerd:
1) twee decoders direct op de switch in de huiskamer naast elkaar op twee tv's zonder de TP-Link, werkt allemaal prima, zelfs in HD.
2) Met een sniffer op de switch gemonitord terwijl ik 12 Mbps dataverkeer op de TP-Links heb gezet, ging uitstekend. Data kwam prima door, switch bleef netjes in 100Mbps mode staan.

Wat zou een oorzaak kunnen zijn dat het niet werkt?