Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Electrisch piepend geluid uit laptop tijdens het scrollen

Pagina: 1
Acties:

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 09:07
Ik heb nu een tijdje dat als ik scroll in mn browser of als er wat dan ook op het beeldscherm beweegt dat er een nare electrisch klinkende piep uit de laptop komt. Een piep een beetje alsof iemand een kreitjeop het schoolbord krast, maar dan wat lager qua geluid. soms begint het echt storend te worden.

Ik heb online wel wat meer topics hierover kunnen vinden, maar nergens werd duidelijk waar het nou echt door komt en wat je eraan kan doen. Ergens las ik iets over interference met interface device oid.

Ik heb de piep ook met geluid uit. Ik dacht eerst de piep alleen te hebben als de oplader in mn Sony S15 laptop zit, maar dit klopt niet, ook zonder oplader hoor ik het.

Weet iemand wat dit is en wat je eraan kan doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de mogelijkheid om je notebook geaard aan te sluiten? Dat wil soms de problemen nog wel eens verhelpen.

• Badname2
TERW_DAN schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:52:
Heb je de mogelijkheid om je notebook geaard aan te sluiten? Dat wil soms de problemen nog wel eens verhelpen.
Hij is geaard aangesloten in het stopcontact, maar zoals ik schreef ook zonder oplader heb ik dit geluid, dus dat lijkt niet het probleem te zijn.

Is er iets met het scherm? Of weet iemand wat dit is?

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:34
Test het scherm eens op de hoogste helderheid. Ik heb hier een Samsung 2443BW die als ie niet op z'n helderst staat geluid maakt. Naar horen zeggen ligt dit aan de voeding van het scherm..

• Pinkman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 14:03
Raling schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:18:
Test het scherm eens op de hoogste helderheid. Ik heb hier een Samsung 2443BW die als ie niet op z'n helderst staat geluid maakt. Naar horen zeggen ligt dit aan de voeding van het scherm..
Dit zelfde probleem heb ik ook, met ook datzelfde scherm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:34
Pinkman schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:40:
[...]
Dit zelfde probleem heb ik ook, met ook datzelfde scherm!
Grappig, ik heb 'm al eens omgewisseld met een 2443bw op het werk. Thuisgekomen bleek ie precies hetzelfde te hebben (niet kunnen horen op het werk). De elektro-technische man heeft er al eens eentje opengeschroefd, maar het blijkt erg lastig om bij de voeding te komen. Zijn theorie is dat het geluid komt door trillende onderdelen op de print: een dot hot glue zou het dus al oplossen...

• Badname2
Ook op de helderste stand blijft je het horen. Het geluid komt idd uit de laptop behuizing en niet uit het scherm zelf lijkt het.

Enige andere theorien? Blijft gek hoe je overal iets anders hierover leest en is er nou echt een naam voor dit probleem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou goed coilwhine kunnen zijn, hoewel het bij notebooks niet zo vaak voor zou moeten komen, omdat je daar niet veel spoelen in hebt zitten. Maar dat is het enige dat ik zo zou kunnen bedenken.

• Badname2
TERW_DAN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:06:
Het zou goed coilwhine kunnen zijn, hoewel het bij notebooks niet zo vaak voor zou moeten komen, omdat je daar niet veel spoelen in hebt zitten. Maar dat is het enige dat ik zo zou kunnen bedenken.
Wat kan je daar aan doen dan of moet je hem dan terug sturen? Is het wel genoeg reden om onder garantie te laten vallen?

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:50
Grappig dat ik dit lees... mijn laptop heeft dit inderdaad ook. Als je hem op de lader aansluit dan heeft ie het. Ik heb een keer opgezocht waar het aan lag kan me zo even niet herinneren waar het precies door kwam. Hij heeft het niet altijd gehad overigens, maar hij werkt nu al zeker 6 jaar probleemloos.
Pagina: 1