Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JavaScript] Variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu begonnen met het leren van JavaScript en het volgende script staat in de tutorial:
JavaScript:
1
2
3
4
5
var two = 2
var ten = 10

var result = two + ten
document.write(result)

Dit zag er nogal omslachtig uit, dus heb ik er dit van gemaakt
JavaScript:
1
2
var result = 2 + 10
document.write(result)

Hebben ze die omslachtige manier enkel gebruikt om te laten zien wat variabelen precies zijn of zit er een andere reden achter?

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 20:02
dat is om dat duidelijk te maken wat je er mee kan doen.

https://bettyskitchen.nl

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
document.write(12)

Het komt zelden voor dat je enkel 2 waardes bij elkaar optelt. Het geeft aan dat je een waarde kan "bewaren" in een var(iable) en deze later in je script kan oproepen.

Maar dit is wel heel basic...

[ Voor 84% gewijzigd door phex op 29-10-2012 16:31 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan nog minder omslachtig,
document.write(12);

;)

Waar het om gaat is dat je weet wat variabelen zijn. Variabelen zijn variabel, dus waar nu 2 of 10 gedefinieerd staat kan ook 11 en 49 zijn. En dan werkt jouw 2e stuk script al niet meer (die zal altijd 12 laten zien).

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Een belangrijk aspect wat je snel moet realiseren is dat eer een verschil is tussen jouw code en:
JavaScript:
1
2
3
4
5
var two = "2" ;
var ten = "10" ;

var result = two + ten ;
document.write(result) 

in jouw voorbeeld zijn je variabelen Integers, getallen en een plus betekent dat ze als getal opgeteld worden,
in het tweede voorbeeld zijn de variabelen Strings, de uitkomst van de som zal beide String #aan-elkaar-geplakt' zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Daarbij zijn variabelenamen als two en ten natuurlijk horrible; IRL gebruik je natuurlijk wat zinnigers als numberOfPeopleInClassroom en numberOfNewStudents ofzo. En document.write is a jerk (@9:36; even een paar minuten terugspoelen tot hier ofzo voor de hele context en zodat je begrijpt waarom)...

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 29-10-2012 18:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:26:
Ik ben nu begonnen met het leren van JavaScript
Het stukje code wat je hier hebt geplaatst komt overeen met gedeeltes van de tutorials van Tizag. Ga me alsjeblieft niet vertellen dat je via die website JavaScript aan het leren bent. Die troep is nog erger dan het beruchte w3schools, en daar is een complete interventie voor opgezet. (Tizag lijkt trouwens op het eerste gezicht ook nog delen van oude w3schools content geript te hebben...)

Als je JavaScript wilt gaan leren, neem dan een goed boek of een site met goede content zoals Mozilla's Developer Network.

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 15:31
Of deze: http://www.codecademy.com.. erg leuk!
Pagina: 1