Goedemiddag!
Vandaag maar is naar E-ON gebeld, we hadden geld terug gehad, een meterstandenkaart binnen en een verhaal dat we over zouden gaan naar een flexibel tarief.
Echter wisten we de beginstand van toen we abbonnee werden ook niet. Onze oud huisgenoot had ooit het abbo afgesloten maar was vergeten de standen op te schrijven.
Ik kreeg van e-on te horen dat we zo'n 9000 kWh hadden verbruikt en rond de 1100 m3 gas.
Van het gas schrok ik niet echt, echter de energie standen wel!
Qua apparatuur in ons huis is het niet echt denderend. Maar alsnog een lijst:
2 vaste pc's
2 koelkasten
2 laptops
4 telefoons
magnetron
oven
tv
nas
PS3 (staat praktisch altijd uit)
Xbox (idem)
upc router en tv box
12 lampen
wasmachine (rond de 1400 watt)
droger (rond de 1000 watt)
2x 5.1 logitech speakersetjes
1x stereo installatie
1 2.1 setje
CV ketel
Lijkt mij niet echt een denderende lijst, toen ik bij m'n ouders woonde hadden we veel meer electronica in huis, een vijfvoud lampen (spotjes
) 2 cv ketels, 2 vriezers, 2 koelkasten en ga zo maar door...
Nu mijn 2 vragen:
-Klopt dit gebruik? Ik vind 9000 kwh bijzonder veel! Helemaal als je bekijkt wat je hiervoor zou moeten betalen
-Als dit zou kloppen, waar in vredesnaam zouden we nog meer op kunnen besparen? Stekkers uit de stopcontacten van de opladers doen we al
Vandaag maar is naar E-ON gebeld, we hadden geld terug gehad, een meterstandenkaart binnen en een verhaal dat we over zouden gaan naar een flexibel tarief.
Echter wisten we de beginstand van toen we abbonnee werden ook niet. Onze oud huisgenoot had ooit het abbo afgesloten maar was vergeten de standen op te schrijven.
Ik kreeg van e-on te horen dat we zo'n 9000 kWh hadden verbruikt en rond de 1100 m3 gas.
Van het gas schrok ik niet echt, echter de energie standen wel!
Qua apparatuur in ons huis is het niet echt denderend. Maar alsnog een lijst:
2 vaste pc's
2 koelkasten
2 laptops
4 telefoons
magnetron
oven
tv
nas
PS3 (staat praktisch altijd uit)
Xbox (idem)
upc router en tv box
12 lampen
wasmachine (rond de 1400 watt)
droger (rond de 1000 watt)
2x 5.1 logitech speakersetjes
1x stereo installatie
1 2.1 setje
CV ketel
Lijkt mij niet echt een denderende lijst, toen ik bij m'n ouders woonde hadden we veel meer electronica in huis, een vijfvoud lampen (spotjes
Nu mijn 2 vragen:
-Klopt dit gebruik? Ik vind 9000 kwh bijzonder veel! Helemaal als je bekijkt wat je hiervoor zou moeten betalen
-Als dit zou kloppen, waar in vredesnaam zouden we nog meer op kunnen besparen? Stekkers uit de stopcontacten van de opladers doen we al