Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Miniatuurweergaven van foto's werken maar foto zelf niet

Pagina: 1
Acties:

• poezelx
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-11 21:57
Hoi

Ik heb een reeks foto's op een sd kaartje (fat16)staan en deze zijn mooi te zien via thumbs maar als ik de foto zelf open krijg ik 1 strook van 1 cm foto vanboven te zien en de rest is grijs.

Ik heb ongeveer hetzelfde topic gevonden op tweakers maar ik werd er niet veel wijzer uit dus misschien dat iemand hier nog een tip voor mij heeft. Foto's corrupt maar wel te zien.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Ik heb de foto al in andere programma's proberen te openen.
- Easeus data recovery, recuva, en wat photo repair tools geprobeerd maar niets werkt.
- De grootte van de foto's zijn normaal (tussen de 2 en 3MB) en het is maar 1 serie van de foto's die niet meer werkt. De rest op het kaartje werkt nog.
-Schijfcontrole

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan repareren?

• poezelx
niemand?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dat de thumbnails het wel doen komt omdat die niet hetzelfde zijn als de foto zelf, dat is een extra stukje informatie in het bestand, als je wil kan een thumbnail ook een hele andere afbeelding zijn dan de afbeelding zelf.

Wellicht dat je wat hebt aan deze laatste post in een topic met een soortgelijk probleem:
Savantas in "beschadigde fotos herstellen"

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik heb ooit ook een zoiets gehad, thumbnails deden het, de foto's laden alleen in voor de bovenste rand van 100 pixels. Geen enkel programma wilde toen de afbeelding tonen, alleen Microsoft Paint (!?). Ik heb toen van hieruit alle foto's opnieuw opgeslagen, en deze funtioneerde daarna norrmaal. Dit was wel in de tijd van de 2.0 en 3.2 megapixel foto's.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• poezelx
De eerste tip zal ik straks zeker proberen!
En in paint openen ze ook niet :(