Windows 7 32 bit => windows 8 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Ik heb op dit moment een laptop met daarop een installatie van Windows 7 32 bit. De fabrikant had deze standaard geïnstalleerd. Daarbij zit een dvd set met Windows 7 64 bit.

Ik wil nu graag overstappen naar Windows 8 64 bit maar ik heb begrepen dat als ik de upgrade op de huidige installatie uitvoer ik de 32 bit versie van Windows 8 krijg en ook niets anders kan kiezen. Ik ga Windows 8 "Schoon" installeren en kies dus bij de upgrade assistent voor later/iso.

Is er een mogelijkheid, zonder dus nu eerst de 64 bit versie van Windows 7 op mijn laptop te moeten installeren, toch de 64 bit versie van Windows 8 te ontvangen?

? door win7 te installeren in vm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eerst of je cpu x64 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Er zit gewoon officieel Windows 7 64bit bijgeleverd en het is een C2D.
(dus bij de laptop zit Window 7 32 & 64 bit met dvd's, de 32 bit versie was standaard geïnstalleerd en die heb ik tot nu toe ook in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Volgens mij is een serial voor zowel de 32 als 64 bits versie.
Wat betreft installatie, volgens mij werkt de 64 bit versie met een compleet andere kernel, dus zul je een verse installatie uit moeten voeren. Zowiezo vind ik een verse installatie altijd beter dan een upgrade. Alsof je een net te grote motor in een klein autootje bouwt, dat niet berekent is op die grotere motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Gymaroe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:51:
Is er een mogelijkheid, zonder dus nu eerst de 64 bit versie van Windows 7 op mijn laptop te moeten installeren, toch de 64 bit versie van Windows 8 te ontvangen?
Voor zover ik weet: nee. Upgrade gaat altijd over dezelfde uitvoering. Als ik jou was zou ik er gewoon een uurtje extra voor uit trekken en dan eerst even Win7 64b er op knallen.

Desktop | Server | Laptop