Nieuwe laptop 1000-1500euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480447

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen.

Waar gaat deze voor dienen?
Ik ga volgend jaar Informatica studeren dus ik moet er goed op kunnen programmeren.
Voor de rest zou ik graag een i7 processor willen, en een 15-17".
Een vriend heeft me ook aangeraden een 9-cel batterij te pakken...

Iemand suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 480447 op 29-10-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

De Asus N56VZ is op dit moment een goede optie. Het heeft een res. van 1920x1080, i7 en redelijke gpu GT650M. Je zou ook kunnen wachten op de nieuwe windows 8 laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Persoonlijk ben ik zéér tevreden over mijn BTO X-BOOK 17CL48-GTX660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Die klokt terug onder load, er is niets bekend over de bouwkwaliteit, en de fabrikant clevo heeft een reputatie van het maken van prutdingen. En sowieso: als je gaat studeren kun je beter geen 17" nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:18:
En sowieso: als je gaat studeren kun je beter geen 17" nemen
Als je wilt gaan programmeren is dit toch wel een vereiste.
Dan ligt het er maar net aan hoeveel/ver je moet reizen omdat 17" gewoon onhandig kan zijn.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokingAces schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:21:
[...]

Als je wilt gaan programmeren is dit toch wel een vereiste.
En daarom heb ik 3 jaar geleden één van de 2 15.6" laptops gekocht met een 1080p scherm. Exact dezelfde resolutie als de meeste duurdere 17.3"-ers. Maar wel mobiel. Een 17.3" bied voor mij geen enkel voordeel.

En * Anoniem: 303530 doet technische infomatica. Wat volgens mij de meest hardcore programmeeropleiding is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-10-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:18:
Die klokt terug onder load, er is niets bekend over de bouwkwaliteit, en de fabrikant clevo heeft een reputatie van het maken van prutdingen. En sowieso: als je gaat studeren kun je beter geen 17" nemen
Dat is niet waar, ik ben zelf al een tijd opzoek naar een nieuwe laptop (open daarover nog een topic) maar de 17CL48 kwam zeker bij mij op en hoor daar alleen maar positieve dingen over. Staan ook een aantal leuke reviews van online dus hoezo niets bekend over de bouwkwaliteit?

Dat terugclocken klopt sowieso niet, de turbo mode van de cpu ging uit. Dat is echter al lang aangepast. (scheelde volgens de users de de geupdate bios hebben overigens maar paar procent)
Ik heb je posts eens zitten lezen en het valt mij op dat je heel erg anti BTO / Clevo bent.

Heb jij de laptop al in je handen gehad?

De user waar jij op reageert blijkbar wel, lijkt mij dat hij dan een beter oordeel kan geven.
Ik volg je posts over de Dells altijd graag en twijfel nog over mijn aanschaf en je lijkt er veel vanaf te weten maar schrijf niet dingen af als slecht zonder dat je enige ervaring er mee hebt en het "probleem" wat je noemt al lang is opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 472487 op 31-10-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:51:
[...]

Dat is niet waar, ik ben zelf al een tijd opzoek naar een nieuwe laptop (open daarover nog een topic) maar de 17CL48 kwam zeker bij mij op en hoor daar alleen maar positieve dingen over. Staan ook een aantal leuke reviews van online dus hoezo niets bekend over de bouwkwaliteit?
De enige review tot nu toe is van notebookcheck. Notebookcheck heeft ongeveer precies de omgekeerde mening van wat anandtech, t.net en de gebruikers hier vinden over de clevo barebones.

En met gebruikers bedoel ik niet het type personen wat maar roept dat het goed is. Maar dat ook kan onderbouwen aan de hand van ervaringen met vergelijkbare laptops. En nee, ik reken mijzelf niet tot die groep.
Dat terugclocken klopt sowieso niet, de turbo mode van de cpu ging uit. Dat is echter al lang aangepast. (scheelde volgens de users de de geupdate bios hebben overigens maar paar procent)
Source?
Heb jij de laptop al in je handen gehad?
Een ouder model, maar dat is niet relevant. Ik doe mijn uitspraken op basis van reviews niet op basis van wat ik zelf vind van veel te kleine verzameling producten.
De user waar jij op reageert blijkbar wel, lijkt mij dat hij dan een beter oordeel kan geven.
Beter oordeel over wat? Dat de 17CL48 €300 meer waard is dan een notebook die hij niet heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:01:
[...]
De enige review tot nu toe is van notebookcheck. Notebookcheck heeft ongeveer precies de omgekeerde mening van wat anandtech, t.net en de gebruikers hier vinden over de clevo barebones.

En met gebruikers bedoel ik niet het type personen wat maar roept dat het goed is. Maar dat ook kan onderbouwen aan de hand van ervaringen met vergelijkbare laptops. En nee, ik reken mijzelf niet tot die groep.

[...]
Source?

[...]
Een ouder model, maar dat is niet relevant. Ik doe mijn uitspraken op basis van reviews niet op basis van wat ik zelf vind van veel te kleine verzameling producten.

[...]

Beter oordeel over wat? Dat de 17CL48 €300 meer waard is dan een notebook die hij niet heeft geprobeerd?
1:Positieve review toch?
http://www.notebookcheck....722-Notebook.80223.0.html

Hier nog een gevonden: http://www.notebookadvies.nl/viewtopic.php?p=13115
Met onderbouwing :)

En hier zelfs eentje van een tweaker:
Guillaume001 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

2: Jazeker, BTO heeft dit zelf gemeld dat ze een bios hebben waar de de Turbo mode gewoon ingeschakeld blijft bij 3D kaart gebruik.

Verder ook hier: http://forum.notebookrevi...ounge-18.html#post8859092

Kan de precieze post niet meer vinden maar probleem (zeker met Trotlestop) is weg.
Lees dat het daar overigens maar paar procent performance scheelt... dus waarom Clevo het doet? zou het wel willen weten. Temps zijn met Turbo ook in de -+ 70 graden reeks daar.

3: Is dat niet heel gevaarlijk? Volgens Jermey Clarkson is mijn auto namelijk ook totale troep. Ben er toch wel blij mee O+ Toch blij dat ik die proefrit ben gaan maken ;)

Goed, als 99.9% zegt dat iets niet goed is zal het wel, maar dat maakt dit forum zo mooi :) Je praat over dingen enzo en deelt ervaringen.

4: Doe jij niet precies het zelfde? Ik wil straks graag mijn aankoopadvies topic openen (twijfel tussen een BTO, Dell en MSI op dit moment) maar zou het jammer vinden als per defacto het advies merk x is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 472487 op 31-10-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazeker, ik lees/skim vrijwel alle reviews op notebookcheck.

Echter, als je bijoorbeeld een model pakt met meer ervaring, de W150HR. Notebookcheck vind hem goed. Anandtech vind hem een miskoop. En ik ken iemand die vorig jaar nog clevo's verkocht die vind dat een dell voor de consumentenprijs beter is dan de inkoopprijs dit model. En je wilt niet weten wat voor shit er voorbij is gekomen in het ervaringentopic.

Notebookcheck is een goede bron voor het halen van cijfers. Maar niet veel meer dan dat. Want vaak blijkt dat er onnauwkeurig getest is of de oordelen subjectief zijn. Het enige waar ik notebookcheck op vertrouw zijn de ervaringen over de speakers.
Hier nog een gevonden: http://www.notebookadvies.nl/viewtopic.php?p=13115
Met onderbouwing :)

En hier zelfs eentje van een tweaker:
Guillaume001 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Dat is nu niet bepaald een gebruiker die in mijn ogen een objectief oordeel kan vellen. Geldt voor beiden. Bovendien is het niet moeilijk om dezelfde ervaringen te vinden over de goedkoopste acer (generalisatie). Ja ja X is goed. Maar ten opzichte van Y?
2: Jazeker, BTO heeft dit zelf gemeld dat ze een bios hebben waar de de Turbo mode gewoon ingeschakeld blijft bij 3D kaart gebruik.
Dat had ik gelezen. Maar ik ben van het type eerst zien dan geloven. Ook lever BTO in nederland 90w (of alleen voor de modellen lager dan GTX 660m) adapters terwijl je in het buitenland 120watters krijgt. Dat kan ook een invloed hebben.

Bovendien maakt het geen zak uit of er een bios update is. Maar of die er ook standaard op zit. Zoals ik in een eerdere post schreef heb je geen garantie op bios updates...
Kan de precieze post niet meer vinden maar probleem (zeker met Trotlestop) is weg.
Iemand die throttlestop hanteert heeft genoeg kennis om een GT 650m over te clocken naar GTX 660m. Waardoor dat argument wegvalt.
3: Is dat niet heel gevaarlijk? Volgens Jermey Clarkson is mijn auto namelijk ook totale troep. Ben er toch wel blij mee O+ Toch blij dat ik die proefrit ben gaan maken ;)
De vraag is niet of hij dat vind, maar waarom.
4: Doe jij niet precies het zelfde? Ik wil straks graag mijn aankoopadvies topic openen (twijfel tussen een BTO, Dell en MSI op dit moment) maar zou het jammer vinden als per defacto het advies merk x is.
Niemand hier raad per defintie merk X aan. Behalve blackbird die altijd zijn eigen laptop aanraad... Maar vaak kom je gewoon uit bij hetzelfde merk. Je hebt zelf vast ook al gemerkt dat de keuze in het 17.3" segment eigenlijk nul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazeker, ik lees/skim vrijwel alle reviews op notebookcheck.
Maar we hadden het over dit model, wel ontopic blijven ;)
Heb ook goede en slechte ervaringen met Dell's dus dat hele riedeltje gaan we niet weer opnieuw oprakelen.
Dat is nu niet bepaald een gebruiker die in mijn ogen een objectief oordeel kan vellen. Geldt voor beiden. Bovendien is het niet moeilijk om dezelfde ervaringen te vinden over de goedkoopste acer (generalisatie). Ja ja X is goed. Maar ten opzichte van Y?
Ja wil je nou gebruikerservaringen of niet?
Want die notebookcheck reviews zijn dus ook niet goed? Wel fair blijven, ik probeer ook op eerlijke argumenten de discussie te voeren :)
Dat had ik gelezen. Maar ik ben van het type eerst zien dan geloven. Ook lever BTO in nederland 90w (of alleen voor de modellen lager dan GTX 660m) adapters terwijl je in het buitenland 120watters krijgt. Dat kan ook een invloed hebben.

Bovendien maakt het geen zak uit of er een bios update is. Maar of die er ook standaard op zit. Zoals ik in een eerdere post schreef heb je geen garantie op bios updates...
Dat van die adapters zou ik niet weten, maar kan het haast niet geloven.
Lijkt me toch dat ze zoiets centraal inkopen? Zal het wel meenemen in mijn overweging, goed dat ik dat weet.

Verder wat de bios betreft, wat ik lees en hoor (zoek natuurlijk veel ervaringen) is hij er echt en staat hij er op. Zal mocht ik hem kopen (wat ik nog niet zeker weet...) wel laten weten in all fairness.
Iemand die throttlestop hanteert heeft genoeg kennis om een GT 650m over te clocken naar GTX 660m. Waardoor dat argument wegvalt.
Nee, helemaal niet. Want dat is ook de gebruiker die zich ergert aan die laatste 3 of 4% want meer dan dat is het niet. Of ga jij het verschil tussen 50 of 52 fps merken? Verder wil ik niet overclocken, dan koop ik wel een hogere cpu maar ik wil wel dat alles conform specs draait. Jij toch ook? :)
De vraag is niet of hij dat vind, maar waarom.
Omdat hij gek is, maar daarom houden we van hem :D
Niemand hier raad per defintie merk X aan. Behalve blackbird die altijd zijn eigen laptop aanraad... Maar vaak kom je gewoon uit bij hetzelfde merk. Je hebt zelf vast ook al gemerkt dat de keuze in het 17.3" segment eigenlijk nul is.
Weinig keuze maar zowel MSI, Dell en BTO hebben toch een leuke lineup in mijn budget.
Over blackbird, hij heeft blijkbaar goede ervaring (zie review) dus dan mag hij dat zeggen, net zoals ik graag hier op het forum lees over de populaire Asus op dit moment en de Dell :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 472487 op 31-10-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:40:
Ja wil je nou gebruikerservaringen of niet?
Want die notebookcheck reviews zijn dus ook niet goed? Wel fair blijven, ik probeer ook op eerlijke argumenten de discussie te voeren :)
Ik wil gebruikservaringen van mensen die weten wat ze doen. Een goede ervaring betekent niet dat het een goed product is. Een slechte ervaring betekent meestal dat het een slecht product is.
Dat van die adapters zou ik niet weten, maar kan het haast niet geloven.
Lijkt me toch dat ze zoiets centraal inkopen? Zal het wel meenemen in mijn overweging, goed dat ik dat weet.
Die fout heeft dell ook wel eens gemaakt. 90w icm een i7, RGBled scherm en HD 4670. Throtteling gegarandeerd. Uiteindelijk werd het opgelost, maar dat heeft bijna een jaar geduurd.
Nee, helemaal niet. Want dat is ook de gebruiker die zich ergert aan die laatste 3 of 4% want meer dan dat is het niet. Of ga jij het verschil tussen 50 of 52 fps merken?
Mijn punt is dat een laptop met fatsoenlijke koeling en GT 650m in principe hetzelfde presteert als een terugklokkende laptop met GTX 660m. Ik hoor vaak dat mensen de GTX 660m een voordeel vinden. Maar dat is dus niet zo. Het verschil is wel groter dan 3 of 4%. in guild wars 2 schaalt de framerate haast linair aan de CPU.

Terug naar de GT 650m: wat is het verschil met de GTX 660m? De kloksnelheid. Kan je ham overclocken? Jazeker. Heb je daar kennis voor nodig? Jazeker. Maar voor throttlestop ook. en met throttlestop draait hij eigenlijk buiten spec. De lagere clevo's (GT 650m en lager) klokken direct terug zelfs met throttlestop...

Vergeet niet dat veel games gebruik maken van 2 cores. Dan heb je plots een op 2.3Ghz draaiende dualcore tot je beschikking.
Verder wil ik niet overclocken, dan koop ik wel een hogere cpu maar ik wil wel dat alles conform specs draait.
Je kan de CPU niet overclocken tenzij je een:
• M17x met i7-3720QM of hoger koopt
• een laptop met een XM CPU met overclock support
• AMD CPU hebt.
• of een laptop 4 jaar oud (of je moet net die ene MSI hebben gekocht met turbo knop 3 jaar geleden)
De GPU overclocken kan meestal wel
Jij toch ook? :)
De koeling van mijn laptop is shit. Feit. Maar toch slaag ik erin om hem te undervolten en vervolgens nog eens 20-30% over te clocken en de temperaturen nog lager te houden dan stock. Dat zegt genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Ik raad inderdaad graag die BTO's aan, dat klopt en ik leg ook iedere keer weer graag uit waarom.

Het is namelijk ook dodelijk vermoeiend dat Darkstone het complete merk iedere keer weer compleet de grond in trapt.
De goede reviews die aangedragen worden vindt hij altijd niet representatief genoeg maar die enkele waar wat negatiefs is staat die spreekt meteen voor het complete merk.
Omdat ik dat iedere keer weer reuze vervelend vind reageer ik daar graag op, en gelukkig ben ik niet de enige.

Ik ben regelmatig bezig met videobewerking en het beestje blijft heerlijk snel, stil en amper extra warm.
Ook wordt hij vaak versleept en ook daar kan hij prima tegen.

Voor mijn werk programmeer ik dagelijks (PLC's) en ik zou absoluut geen kleinere laptop willen dan 17", dat ik dan dus continu rondloop met een 17" laptop neem ik zeer graag voor lief en dat went ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blackbird024 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 03:40:
Ik raad inderdaad graag die BTO's aan, dat klopt en ik leg ook iedere keer weer graag uit waarom.
Dat zie ik toch anders. Ik vraag vaak elke 2e post waarom jouw advies beter is dan dell/N56/Y580 en heb nog nooit antwoord gekregen. Dat jij er tevreden mee bent is geen onderbouwing. Dat is een mening. Een mening onderbouw je met argumenten en bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Ik heb al vaker uitgelegd dat ik alleen mijn mening geef over artikelen die ik ook echt daadwerkelijk zelf in mijn handen heb gehad.
Dat jij daar dus blijkbaar geen antwoord op heb gehad klopt dus als een bus ;)

Argumenten heb ik vaak genoeg aangedragen en de bron ook (zie de 1e regel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blackbird024 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 03:40:
De goede reviews die aangedragen worden vindt hij altijd niet representatief genoeg maar die enkele waar wat negatiefs is staat die spreekt meteen voor het complete merk.
Overdrijven is ook een vak..

En jij doet alsof ik alleen de reviews pak die mij goed uitkomen. Er zit gewoon een grote scheiding tussen een goede reviewsite en een slechte. Bijvoorbeeld de reviews van anantech zijn altijd repressatief tenzij duidelijk wordt dat er grote fouten zijn gemaakt in het reviewproces. Waar ik overigens maar een voorbeeld van weet: De http://www.anandtech.com/...-10-clevos-little-monster die in een 2e test opeens de helft van de accuduur bleek te halen...

Als ik aankom met een review van cnet vind jij het ook onzin. Niet meer dan terecht.
Ik ben regelmatig bezig met videobewerking en het beestje blijft heerlijk snel, stil en amper extra warm.
Ook wordt hij vaak versleept en ook daar kan hij prima tegen.
...net zoals de meeste andere notebooks in dit segment. Dat hij stil en koel blijft is trouwens niet zo gek als hij terugklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 18:59

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Een goede ervaring betekent niet dat het een goed product is. Een slechte ervaring betekent meestal dat het een slecht product is.
Wat een load of crap. Jouw glas is zeker altijd half leeg? Slechte info geloof je en goede niet, dan ben je een chagrijnige depressieve doemdenker.
Ik las al dat je slechte reviews over Clevo's meteen als Heilige schrift ziet terwijl iedereen die iets goeds zegt over Clevo's, ook al zijn het gerenommeerde sites, per definitie onbetrouwbaar en fout is.

Mijn eerste iPhone 4s ging na een maand al finaal stuk. Een zeer slechte ervaring dus want ik deed er niks raars mee. Volgens jouw redenering zou dit waarschijnlijk een slecht product zijn.
Mijn Samsung 27" 2560x1440 monitor vind ik bloedmooi en alles is er even goed aan. Maar mijn ervaringen en alle reviews hebben dus volgens jou geen enkele waarde en het is niet noodzakelijk een goed product, ook al zegt iedereen van wel.

Wordt je nooit moe van jezelf? Geloof je alles wat je zegt nou echt? Je doet in ieder geval goed je best om elk topic te vervuilen met je verkondigingen. Je technische informatica opleiding is je een beetje naar je hoofd gestegen lijkt wel en nu denk je dat je alles al weet en per definitie altijd gelijk hebt.
Je doet me echt denken aan een ouwe pastoor die door feiten en de tijd volledig is ingehaald en zijn uiterste best doet om zijn oogkleppen op te houden en zijn eigen mantra blijft herhalen 'Clevo is de duivel, Clevo is de duivel, Clevo is de duivel...'.

Mijn BTO 17CL47 is op alle fronten wat ik er van verwachte en zelfs meer omdat ik ook de azijnpissers zoals jij heb gelezen met hun rants tegen Clevo barebones alvorens ik hem kocht. Ik ben blij dat ik voor mezelf ben blijven denken en me niet door een enkele doemdenker omlaag laat praten.

[ Voor 28% gewijzigd door Tijgert op 05-11-2012 00:06 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:01:
Ik las al dat je slechte reviews over Clevo's meteen als Heilige schrift ziet terwijl iedereen die iets goeds zegt over Clevo's, ook al zijn het gerenommeerde sites, per definitie onbetrouwbaar en fout is.
Wijs mij, alsjeblieft, een gerenommeerde site die meldt dat een clevo een betere keuze is dan een concurrent. Dank u wel. Hoe meer hoe beter.
Mijn Samsung 27" 2560x1440 monitor vind ik bloedmooi en alles is er even goed aan. Maar mijn ervaringen en alle reviews hebben dus volgens jou geen enkele waarde en het is niet noodzakelijk een goed product, ook al zegt iedereen van wel.
De term 'goed' is nietszeggend. Net als de term troep, trouwens. De vraag is vergeleken waarmee het goed is.

Antwoord op de vraag is dat de U2711 over het algemeen de betere keuze is. Onderbouwing op aanvraag. En nee, ik zou de U2711 niet kopen. Maar wat mijn persoonlijke mening is zal diegene die om advies vraagt aan zijn reet roesten.
Mijn BTO 17CL47 is op alle fronten wat ik er van verwachte en zelfs meer omdat ik ook de azijnpissers zoals jij heb gelezen met hun rants tegen Clevo barebones alvorens ik hem kocht. Ik ben blij dat ik voor mezelf ben blijven denken en me niet door een enkele doemdenker omlaag laat praten.
Misschien doet de M17x wel nóg meer? Who knows? Jij? Ik zeg dat de M17x mijlenver voor ligt op clevo en clevo daarom troep is. Nee wacht. Dat zeg ik niet. ik verwijs naar reviewsite X die dat zegt. Jij zegt dat je tevreden bent met je clevo en dan de bewering dat het troep is onzin is. Maar hoe kan jij die bewering maken op basis van de ervaring met 1 laptop?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-11-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wijs mij, alsjeblieft, een gerenommeerde site die meldt dat een clevo een betere keuze is dan een concurrent. Dank u wel. Hoe meer hoe beter.
Ik zeg volgens mij nergens dat Clevo beter is en dat sites dat ook beweren, enkel dat Clevo wel degelijk goed is, wat sites dus wel beweren. Dat je mij uit daagt om iets te bewijzen wat ik niet beweer vind ik wat raar.
De term 'goed' is nietszeggend. Net als de term troep, trouwens. De vraag is vergeleken waarmee het goed is.
In mijn wereld zegt dat je iets 'troep' of 'goed' vindt juist heel duidelijk wat de mening van een persoon is over iets. Ik begrijp nu dat je of zegt dat jouw mening niks waard is, of dat je altijd een stok achter de deur wilt houden over wat je referentiekader is, voor het geval je gracieus de aftocht wilt blazen en je je flanken wilt dekken of zo.
Misschien doet de M17x wel nóg meer? Who knows? Jij?
Dat je een AW fanboy bent blijkt wel. Ik heb het niet over welke van de twee beter is. Ik heb het zelfs niet over de AW gehad, dus waarom je de aandacht daar weer op wilt vestigen...
Dat gezegd hebbende, de AW had ik vast ook fantastisch gevonden. Wie weet 105% zo fantastisch, of 110%, of 120%. Feit is dat ik heel tevreden ben met mijn Clevo en de prijs die ik er voor betaalde (wat is die truc nou?)
Ik zeg dat de M17x mijlenver voor ligt op clevo en clevo daarom troep is.
'mijnlen ver' is al een hele boute uitspraak, de performance scheelt amper en beide ziet het er goed uit en werkt het (als het goed is) naar behoren. Maar zelfs al zou AW beter zijn, dan is Clevo niet automatisch troep. De wereld is niet zwart/wit, niet goed/fout, niet heet/koud. Soms is het precies goed, goed genoeg of net iets minder of meer dan wat anders. Een Audi A6 is geen troep vergeleken met een Porsche Cayenne. Een Cessna is geen troep vergeleken met een Learjet. De allerslechtste auto die je vandaag nieuw in de winkel kunt kopen is nog steeds geen troep.
Leer te accepteren dat er meerdere niveau's bestaan en dat zelfs al is iets het slechtste wat er is, het nog steeds geen troep hoeft te zijn.
Jij zegt dat je tevreden bent met je clevo en dan de bewering dat het troep is onzin is. Maar hoe kan jij die bewering maken op basis van de ervaring met 1 laptop?
Simpel, juist omdat ik er in mijn ervaring tevreden mee ben, op ALLE fronten, ondanks jouw bangmakerij.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:48:
Simpel, juist omdat ik er in mijn ervaring tevreden mee ben, op ALLE fronten, ondanks jouw bangmakerij.
En wat als ik nu beweer dat XPS 15z (skip door naar de conclusie) een goede laptop is omdat ik er op alle fronten tevreden mee ben. En piet doet hetzelfde met zijn packard bell. Precies. Dan zitten we uurvast.
Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:48:
Een Audi A6 is geen troep vergeleken met een Porsche Cayenne
Nee. Precies. Want er zijn situaties waarbij de Audio de betere keuze is. Er zijn reviewers die tot de conclusie komen dat je de A6 koopt in situatie X en Z en de porsche de beste keuze is voor persoon Y. Probleem: Jouw laptop heeft dat niet. Er zijn _geen_ punten (vooruit. Als je goed zoekt vind je er misschien 1) waarop jouw laptop beter is dan de M17x behalve de onwetendheid dat dat apparaat bestaat. En hij is nog goedkoper ook. Maar ik ben er tevreden mee dus de persoon die zegt dat het slecht is is gek. Ja, zo komen we ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
Hallo Tweakers,

Over een weekje ben ik ook in het bezit van de BTO 17CL48. Ik zal dan gelijk een revieuw samenstellen die waarschijnlijk een deel van Darkstone's argumenten waar maakt maar hopelijk een heleboel weg smijt.

Waar ik mee kan beginnen is dit: YouTube: Sager NP6370 (Clevo W370ET) Video Review by XOTIC PC

BTO 17CL48 = Clevo W370ET

Succes met het bekijken van het filmpje ;)

Mvg, Dountoun

[ Voor 3% gewijzigd door Dountoun op 05-11-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij van XOTIC PC adviseren.... drumroll XOTIC PC! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:55

Quad

Doof

Verschrikkelijk... Dat scherm..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Quad schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:31:
Verschrikkelijk... Dat scherm..
Zal dat ook zo zijn als die aan staat? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:08:
[...]

Wij van XOTIC PC adviseren.... drumroll XOTIC PC! :/
Het is een voobeeld, snap het dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dountoun schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:24:
[...]

Zal dat ook zo zijn als die aan staat? O-)
Als hij aanstaat zie je meer van wie erachter zit dan wat er op het scherm staat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Dountoun schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:06:
Hallo Tweakers,

Over een weekje ben ik ook in het bezit van de BTO 17CL48. Ik zal dan gelijk een revieuw samenstellen die waarschijnlijk een deel van Darkstone's argumenten waar maakt maar hopelijk een heleboel weg smijt.

Waar ik mee kan beginnen is dit: YouTube: Sager NP6370 (Clevo W370ET) Video Review by XOTIC PC

Mvg, Dountoun
Je hebt de laptop een week en dan denk je al een review te kunnens schrijven waarbij je darkstone helemaal de argumentatie kan geven dat hij ongelijk of gelijk heeft? -,-
Dus na een week ken je alle in en outs al en weet je ook precies hoe goed de slijtage, bouwkwaliteit en de koeling is op de langere duur?

Modbreak:Hier stond een stom plaatje. De HK zit verderop.

Ik ben ook al een review aan het schrijven over de Vaio Z, maar deze zal ik waarschijnlijk over een maand pas plaatsen en afmaken omdat ik pas ongeveer 4/5 maanden toch echt betrouwbaar kan zeggen hoe goed de duurzaamheid, bouwkwaliteit en hoe goed het apparaat daadwerkelijk is... (heb het ding nu al bijna 3 maanden)

[ Voor 5% gewijzigd door DaMarcus op 05-11-2012 14:49 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Dountoun schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:06:
Hallo Tweakers,

Mvg, Dountoun
Goed initiatief. Houd dit even als voorbeeld aan, dan ben ik erg benieuwd naar de resultaten. Met name puntje 4: Prestaties, koeling, warmte-ontwikkeling e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je praat express je eigen straatje schoon en ja manoeuvreert je kundig.
En wat als ik nu beweer dat XPS 15z (skip door naar de conclusie) een goede laptop is omdat ik er op alle fronten tevreden mee ben. En piet doet hetzelfde met zijn packard bell. Precies. Dan zitten we uurvast.
Er hoeft niet altijd een enkele winnaar te zijn en de anderen als verliezer te vernederen.
Er kunnen prima meerdere goede producten naast elkaar bestaan waar een klare hierarchie in kwaliteit in zit, zonder dat de ‘minste’ meteen de grootste troep of bagger is (zoals je zelf wel elke keer zegt).
Ik weet niet waarom, maar je denkt wel degelijk heel zwart/wit, of om in jouw opeidingsrichting te blijven, binair. Dat werkt zo niet in de wereld.

Als je twee goede laptops (auto's, vliegtuigen, taartjes) hebt hoeft er niet een de hemel ingeprezen te worden en de ander troep te zijn. Zelfs al is er een duidelijk beter dan de andere is de mindere nog steeds niet noodzakelijk troep, de andere is gewoon beter en daar is niks mis mee.
Het KAN wel troep zijn, denk maar aan de vele Chinese geheugenkaartjes en zo met maar een fractie van de capaciteit, maar dat is het niet automatisch enkel omdat het niet het beste is.

Je manier van denken (en uitdragen) is elke keer erg overdreven, in dat soort superlatieven denken jongeren vaker dan ouderen en jeugdige verbale onstuimigheid is hier niet nuttig en brengt geinteresseerden enkel op een dwaalspoor omdat een mens nou eenmaal geneigd is om naar de hardste schreeuwer te luisteren (denk maar aan 70 jaar ofzo terug).

Er zijn mensen hier die serieus een onderbouwde mening willen hebben over of een laptop goed (genoeg) is voor wat ze willen (betalen) of niet en enkel iets volledig afkraken omdat er iets anders beter is zet mensen op het verkeerde been en kan geen enkel doel dienen anders dan je eigen voorkeur als standaard naar voren te willen schuiven.

Elk merk heeft een percentage slechte units, zowel Dell als Clevo, en hoe meer units je verkoopt hoe meer ontevreden klanten je hebt, zo simpel is het. Verkoop je in de marge dan zijn je klagers ook marginaal vergeleken met de grootverkoper. Dan lijkt het product uit de marge beter, maar is het niet noodzakelijk.
Clevo verkoopt scheepsladingen tegelijk van die barebones over de hele wereld terwijl Dell Alienware eerst nog als miskoop zag omdat het te weinig omzet genereerde. AW is de marge, het niche product en daar hoor je dan ook weinig slechts over (vast ook omdat het een erg goed product is, maar daar betaal je gewoon extra voor als je geen trucen toepast... die blijkbaar wel goed doekoes besparen heb ik vandaag geleerd).

Maar eerlijk is eerlijk, ook voor mij. Ik ben blij met mijn Clevo (helemaal met de deal die ik heb en mijn chiclet toetsenbord waar ik nog veel te lang op moet wachten voor het aan komt), maar voor hetzelfde geld of ietsje meer had ik waarschijnlijk ook een AW gekocht als ik de keus had. Maar die had ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Omni schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:07:
[...]
Goed initiatief. Houd dit even als voorbeeld aan, dan ben ik erg benieuwd naar de resultaten. Met name puntje 4: Prestaties, koeling, warmte-ontwikkeling e.d.
Dat zal ik zeker doen. Mijn doel is ook voornamelijk om de maximale prestatie eruit te halen. Dus ook overclocken :P
Vinand schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:05:
[...]

Je hebt de laptop een week en dan denk je al een review te kunnens schrijven waarbij je darkstone helemaal de argumentatie kan geven dat hij ongelijk of gelijk heeft? -,-
Dus na een week ken je alle in en outs al en weet je ook precies hoe goed de slijtage, bouwkwaliteit en de koeling is op de langere duur?

[afbeelding]

Ik ben ook al een review aan het schrijven over de Vaio Z, maar deze zal ik waarschijnlijk over een maand pas plaatsen en afmaken omdat ik pas ongeveer 4/5 maanden toch echt betrouwbaar kan zeggen hoe goed de duurzaamheid, bouwkwaliteit en hoe goed het apparaat daadwerkelijk is... (heb het ding nu al bijna 3 maanden)
Yes I am kidding you :O

Natuurlijk kan ik niet alles vanaf dag 1/week 1/maand 1 in een review stoppen. Maar ik kan uiteraard wel dingen zoals prestatie, eerste indruk, etc dat soort dingen beoordelen.

Ik ga de laptop vergelijken met mijn vorige MSI GT780 qua kwaliteit. Ik ga hem niet vergelijken qua prestatie omdat er een generatie verschil in zit. Maar ik let zowizo op beeld, toetsenbord en bouw kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
jou msi gt780dx heeft 1 van de beroerdste notebook schermen die er bestaan (met matte 17 inch full hd chi-mei scherm)
dat scherm is de grootste faal op de laptop markt, en de reden dat ik een alienware heb gekocht, en geen gt780dxR..

je referentie matteriaal is al brak.. bouwkwaliteit van die msi is ook plastic fantastic..
klopt dat je bto beter is als jou ex-msi notebook, want dat was ook een faal ding..

pak nou eens een kwalitatief prima notebook, en kijk dan eens naar het verschil of kom een keer hier langs.. kan je een middagje met een alien spelen, zet jij je bto ernaast.. zet ik mijn bto ernaast.
neem je je msi mee..

hebben we 2x bto, 1x AW, 1x msi..

dan mag je zelf hier, de conclusie trekken.

en je liegt als je zegt dat het clevo keyboard beter is als je msi zijn steelseries keyboard :+

[ Voor 6% gewijzigd door aron225 op 05-11-2012 13:30 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acer toch? Ik wist niet dat jij een msi had. maar then again ik ken jou Nauwelijks..
aron225 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:29:
en je liegt als je zegt dat het clevo keyboard beter is als je msi zijn steelseries keyboard :+
Kan best hoor. Op .net wordt de aanslag slechts als matig beoordeeld en de layout is imho crap...

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-11-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:30:
[...]Dat had ik gelezen. Maar ik ben van het type eerst zien dan geloven. Ook lever BTO in nederland 90w (of alleen voor de modellen lager dan GTX 660m) adapters terwijl je in het buitenland 120watters krijgt. Dat kan ook een invloed hebben.
was het niet bevestigd door een gebruiker dat dit uitgeschakeld is wegens zwakke koeling, en met throttlestop dat ding loeiheet werd??

kijk hoe die koeling in elkaar zit... kan toch niet goed gaan zo?

Afbeeldingslocatie: http://i1086.photobucket.com/albums/j447/DGDXGDG/650m47.jpg

u zei koelpasta??
zo zit koelpasta op bijna elke clevo machine, inclusief de mijne, en zijn er ZAT tweakers van hier die ook hun gpu zo onder gesmeert zijn... allemaal overhitten ze na verloop van tijd... en mijn koelpasta was net kauwgom:

Afbeeldingslocatie: http://i1086.photobucket.com/albums/j447/DGDXGDG/gt650m3.jpg

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hoe lang denk je dat professionele reviewers bezig zijn met een enkel product, maanden?

Als je goed test en er tijd in stopt kan je in een week het meeste goed beoordelen. Als je minder tijd hebt daarvoor, of je doet het voor de lol dan neem je er langer voor.
Een aantal van Darkstone's argumenten zijn ook in relatief korte tijd heel goed te bevestigen of te ontkrachten met een grondige test (heeft Darkstone ervaring met de de P370EM's?).
Sommige dingen echter zijn idd erg tijdsintensief en dat zal wat lastig zijn om daar zo snel een goed onderbouwd oordeel over te vellen, maar weinig reviews kunnen echt een oordeel geven over slijtage anders dan van vorige modellen uit dezelfde serie.

4 maanden gebruikerservaring zegt ook niet veel over duurzaamheid, dat is echt langere termijn werk denk ik.Volgens mij is het ook je eigen laptop dus hoe veel gooi en smijtwerk was je nou van plan om er mee te doen voor de volledigheid van je review?
Als jij zuinig bent op je spulletjes ga je ook niet de hele dag over je trackpad heen en weer schuiven om te zien of het stuk gaat.
en je liegt als je zegt dat het clevo keyboard beter is als je msi zijn steelseries keyboard
Dit hoor ik graag :) Ik kan niet wachten op mijn SS keyboard! (kom maar Sintje, kom maar)
By the way: wat voor keyboard heeft de AW? Heeft dat een merkje?
Kan best hoor. Op .net wordt de aanslag slechts als matig beoordeeld en de layout is imho crap...
Ik dacht dat de SS de Windows knop ook aan de debiele kant had zitten...
zo zit koelpasta op bijna elke clevo machine, inclusief de mijne, en zijn er ZAT tweakers van hier die ook hun gpu zo onder gesmeert zijn... allemaal overhitten ze na verloop van tijd... en mijn koelpasta was net kauwgom:
Zal het wellicht toch zin hebben om die paar extra centen er aan uit te geven als je hem besteld (bij XNB een stuk of zes keuzes.. ook weer overpriced overkill).
Uiteraard doet een Tweaker het zelf (ik zeg Indigo Xtreme! :P )

[ Voor 16% gewijzigd door Tijgert op 05-11-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:30:
[...]

Acer toch? Ik wist niet dat jij een msi had. maar then again ik ken jou Nauwelijks..

[...]

nee, meneer boven die ik een uitnodiging stuurde heeft een msi gt780..
weet je nog dat ik die wou kopen.. maar dit niet heb gedaan.. omdat de bouwkwaliteit en scherm totaal ruk waren.. toen voor AW gegaan..

ik vond het steelseries bord, en de audio, een goed punt op de gt780.. maar keyboard kan oook persoonlijk zijn.. gister een heel verslag geschreven op een asus ux54 (bij vriendin).. ik weet niet hoe die teboek staat.. maar wat een klereding was dat!!

ik schreef trouwens ook: zet ik mijn bto ernaast.
neem je je msi mee..

[ Voor 4% gewijzigd door aron225 op 05-11-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:37:

Dit hoor ik graag :) Ik kan niet wachten op mijn SS keyboard! (kom maar Sintje, kom maar)
By the way: wat voor keyboard heeft de AW? Heeft dat een merkje?

[...]

Ik dacht dat de SS de Windows knop ook aan de debiele kant had zitten...
ik bedoelde de msi gt780 die meneer boven ons aandraagde als zijn vorige notebook, die heeft ook een steelseries bord..

desktop planken is ook smaak afhankelijk.. ik heb op kantoor een mechanisch bord met cherry black switches.. ik vind dat heerlijk, een collega van me haat dat ding..

alienware heeft een eigen keyboard.. het beste keyboard dat ik ooit heb gevoeld..

het msi gt780 kbd heeft inderdaad aan de linkerkant geen windows knop..

niet alleen de steelseries heeft een iets debiele layout. maar het keyboard in mijn 17cl35 slaat alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
jou msi gt780dx heeft 1 van de beroerdste notebook schermen die er bestaan (met matte 17 inch full hd chi-mei scherm)
dat scherm is de grootste faal op de laptop markt, en de reden dat ik een alienware heb gekocht, en geen gt780dxR..

je referentie matteriaal is al brak.. bouwkwaliteit van die msi is ook plastic fantastic..
klopt dat je bto beter is als jou ex-msi notebook, want dat was ook een faal ding..

pak nou eens een kwalitatief prima notebook, en kijk dan eens naar het verschil of kom een keer hier langs.. kan je een middagje met een alien spelen, zet jij je bto ernaast.. zet ik mijn bto ernaast.
neem je je msi mee..

hebben we 2x bto, 1x AW, 1x msi..

dan mag je zelf hier, de conclusie trekken.

1. Het is geen GT780DX maar een GT780. Klein verschil.
2. Die MSI IS GEEN BRAK als je het mij vraagt. Vooral niet voor de prijs. Niet iedereen heeft AW geld. Begrijp het dan eens een keer :O
3. Scherm slecht? Geen idee wat jij vind, maar voor mij als reguliere scholier/gamer was het meer dan goed genoeg eigenlijk.
4. Toetsenbord, ik hoop dat het net zo lekker typt als de GT780 maar ik denk dat ik meer een extern toetsenbord ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Niet iedereen heeft AW geld. Begrijp het dan eens een keer
Ik denk ook dat we hier een overdaad hebben aan rijke Tweakers of aan mensen met totaal verkeerde financiele prioriteiten en toekomst visie. Maarja, verantwoordelijk zijn is nou eenmaal niet altijd de leukste keuze :)
3. Scherm slecht? Geen idee wat jij vind, maar voor mij als reguliere scholier/gamer was het meer dan goed genoeg eigenlijk.
Er heerst hier een hele nare 'als het niet het beste van het beste is dan is het troep' sfeer... dat heb ik al vaker aangekaart. Komt de correctheid van de bewering niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:45:
[...]

Ik dnek ook dat we hier een overdaad hebben aan rijke Tweakers of aan mensen met totaal verkeerde financiele prioriteiten en toekomst visie. Maarja, verantwoordelijk zijn is nou eenmaal niet altijd de leukste keuze :)

[...]
Er heerst hier een heel groot 'als het niet het beste van het beste is dan is het troep' sfeer... dat heb ik al vaker aangekaart. Komt de correctheid van de bewering niet ten goede.
Troep is iets dat niet werkt naar mijn zien. Maar het scherm werkt, dus troep? Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hoe lang denk je dat professionele reviewers bezig zijn met een enkel product, maanden?
Anandtech gebruikt het ding meestal een week. Maar in sommige gevallen langer. Ik denkt dat ongeveer een kwart een testsessie van een maand doorloopt. Hell, ik zal laatst na 3 maanden nog een update op een review. Maar het gros van de sites doet dat inderdaad niet. Naar die sites moet je dan ook niet kijken wat de bouwkwaliteit betreft.
neem je je msi mee..
De msi GT serie was wel lange tijd Dé keus tussen de XPS 17 (~€800) en de M17x (€1500) in, hoor. Het is zeker geen perfecte notebook (scherm, accuduur, keyboard, plasticy), maar zeker acceptabel voor de prijs en hardware die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
1: zelfde barebone.. bto en nbt en xnb leveren deze systemen ook gewoon, met andere sticker

2: de msi is gammel gebouwd, van glanzend goedkoop hard plastic dat snel krast, de overall bouwkwaliteit is niet goed te noemen.... niet iedereen AW geld?? ga toch weg.. mijn alienware is goedkoper als vergelijkbare msi / bto / xnb .. noem maar op (1600 euro voor een i7 / gtx680m)

3: ja, het 17 inch chimei mat scherm is 1 van de slechtste schermen op de laptopmarkt. de korrelige coating, fale kleuren, lage helderheid.. zijn enkele argumenten.. gezien je bto exact hetzelfde panel heeft (waarschijnlijk) ben ik benieuwd naar je review.

4 het backlit keyboard van clevo is beter als de non backlit versie.. ik typ al een jaar ofzo nu op mijn 17cl35 die hetzelfde kbd heeft.. ik vind het een drama plank.. mijn acer 6530 is beter, de alienware VEEL beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aron225 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:49:
1: zelfde barebone.. bto en nbt en xnb leveren deze systemen ook gewoon, met andere sticker
Maar zonder steelseries toetsenbord en X-honderd euro duurder..
2: de msi is gammel gebouwd, van glanzend goedkoop hard plastic dat snel krast, de overall bouwkwaliteit is niet goed te noemen.... niet iedereen AW geld?? ga toch weg.. mijn alienware is goedkoper als vergelijkbare msi / bto / xnb .. noem maar op (1600 euro voor een i7 / gtx680m)
En wie zegt dat hij niet de GT780 van €1099 heeft gekocht? Misschien moet je eerst eens vragen wat hij precies heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:48:

[...]

De msi GT serie was wel lange tijd Dé keus tussen de XPS 17 (~€800) en de M17x (€1500) in, hoor. Het is zeker geen perfecte notebook (scherm, accuduur, keyboard, plasticy), maar zeker acceptabel voor de prijs en hardware die je krijgt.
de laatste series waren gewoon erg hoog geprijst, toen kwam de m17x met gtx660, die bijna net zo snel was als de gtx570 in de gt780.. dat was de tijd dat ik zocht..
daarvoor is voor mijn tijd en kan ik niet over oordelen..

ik knaptte af op het slechte scherm en te plasticke gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:51:
[...]

[...]
En wie zegt dat hij niet de GT780 van €1099 heeft gekocht? Misschien moet je eerst eens vragen wat hij precies heeft ;)
MSI GT780-235NL van €1150 ;)

Thx for the support ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
het ging mij er meer om dat er een vergelijking word gemaakt met een bto notebook van enkele 100-den euro's meer.
en dat je voor dat geld een m17x had gehad met minimaal dezelfde specs,

een 1150 euro msi met een 1700 euro bto of m17 vergelijken is appels en peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
aron225 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:59:
het ging mij er meer om dat er een vergelijking word gemaakt met een bto notebook van enkele 100-den euro's meer.

een 1150 euro msi met een 1700 euro bto of m17 vergelijken is appels en peren.
Vergelijk ze dan ook niet met elkaar a.u.b. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik vergelijk ze niet met elkaar.. ik draag enkel het punt aan, dat het scherm identiek is..
die was al niet best in je msi... en hoort mijn inziens niet thuis in deze prijsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
[...]

Als je goed test en er tijd in stopt kan je in een week het meeste goed beoordelen. Als je minder tijd hebt daarvoor, of je doet het voor de lol dan neem je er langer voor.
Een aantal van Darkstone's argumenten zijn ook in relatief korte tijd heel goed te bevestigen of te ontkrachten met een grondige test (heeft Darkstone ervaring met de de P370EM's?).
Sommige dingen echter zijn idd erg tijdsintensief en dat zal wat lastig zijn om daar zo snel een goed onderbouwd oordeel over te vellen, maar weinig reviews kunnen echt een oordeel geven over slijtage anders dan van vorige modellen uit dezelfde serie.

4 maanden gebruikerservaring zegt ook niet veel over duurzaamheid, dat is echt langere termijn werk denk ik.Volgens mij is het ook je eigen laptop dus hoe veel gooi en smijtwerk was je nou van plan om er mee te doen voor de volledigheid van je review?
Als jij zuinig bent op je spulletjes ga je ook niet de hele dag over je trackpad heen en weer schuiven om te zien of het stuk gaat.
Ik heb inderdaad vaak kritiek op veel laptop reviews waar bijvoorbeeld zelfs Anandtech veel te kort door de bocht is geweest over het toetsenbord van de Vaio Z. In 4 maanden tijd kun je hoe dan ook een hele hoop meer vertellen over de laptop dan in 1 week. Maar ik geef je natuurlijk wel gelijk dat je ook moet kijken naar de intensiviteit van het gebruik in de tijdsduur, maar als je een review wilt gaan schrijven dan ga je er toch ook vanuit dat dat toch ook gebeurd? Daarnaast moet je zeer zeker ook kijken naar de reviewer zelf. De ene is gewoon heel erg kritisch (bijv: Anandtech) en de ander juist helemaal niet (Notebookcheck). De ene is een fanboy die een merk flink wat pluspunten geeft (bijvoorbeeld: Engadget), en de ander maakt onprofessionele fouten in een review, kent de markt niet goed en trekt op basis daarvan een totaal irrelevante uitspraak. (tweakers.net en hw.info bijvoorbeeld)

Ik gebruik mijn laptop dagelijk ruim een uur of 3/4. Neem het elke dag heen en weer, en ben inderdaad niet het meest vriendelijk persoon met ICT producten. Maar op basis daarvan kan ik wel een hoop claimen over de bouwkwaliteit ten opzichte van mijn huidige Alienware, en de Asus pro50 series, Macbook Pro, Samsung x360, HP Elitebook en een hoop andere laptops waarvan ik een lange tijd mee heb gewerkt. Als je maar 1 enkele referentie punt hebt om een review over te schrijven dan zal dat de review ook een hoop irrelevante gegevens creëren. Na 4/5 maanden gebruik en veel ervaring met verschillende laptos kun je absoluut een conclusie trekken over de slijtage gevoeligheid en duurzaamheid van een laptop. (Bijvoorbeeld de Asus N55 had al na enkele maanden sporen van slechte bouwkwaliteit en slijtage ten opzichte van de concurrentie daartegen: Iets waar alleen de gebruikers die deze laptop rond de 3/4 maanden hadden konden vertellen, de gebruikerservaringen van bijvoorbeeld de personen die de laptop maar een week hadden gaven een behoorlijk vertekend beeld.)

Daarnaast kun je na 4 maanden zeker ook iets zeggen over de "kwaliteit/duurzaamheid" van de koeling van het desbetreffende laptop model. Je kunt dan het verschil in koelen dus wel zien of juist helemaal niet. Je kunt 4/5 maanden ook perfect waarnemen wat de tijdsduur gedaan heeft met de airflow en de koelingspasta. Kijk bijvoorbeeld naar de hoeveelheid mensen die klagen over de HP DV/G series omdat de koeling gewoon zo enorm slecht is uitgewerkt dat die op de lange duur de geest zal gaan geven. En de mensen die klagen hadden de laptop een flink langere duur. De meeste reviews hadden daar namelijk geen antwoord op, aangezien ze maar in een week of 2 geschreven hadden, wederom werd er hier een vertekend beeld op gegeven. Hetzelfde zal gebeuren met elke review die in een week of 2 geschreven is. Die zal positiever zijn dat deze zou moeten zijn. En het punt is dat we al een hele hoop, hele hele hoop slechte ervaringen over BTO laptops hebben van mensen die de laptop al enkele jaren in bezit hebben. Kwaliteit problemen, koeling problemen, slijtage problemen, slechte assemblage problemen (koelinpasta op behoorlijk onprofessionele wijze geplaatst) en daarnaast behoorlijk wat reviews die dat ding de grond in stampen. Dat zegt toch een hele hoop meer dan de gebruikerservaringen van een week oud van een persoon die gewoon niet veel ervaring heeft met de markt van laptops. Dat geeft gewoon een vertekend beeld. Daarom wil ik zeggen dat zo een gebruikservaring absoluut niks kan zeggen over de uitspraken van Darkstone.

Anandtech
Effe een speciaal kopje over Anandtech:
Anandtech is een van de weinige review sites die juist WEL de laptops voor een lange duur test en daarbij de reviews constant update. Een mooi voorbeeld is de Dell XPS15z die een prachtige eerste indruk geeft maar een achteraf gezien (na enkele maanden gebruik) behoorlijk slechte bouwkwaliteit heeft omdat er heel veel spanning staat op de behuizing.

http://www.anandtech.com/...5z-sincerely-flattering/7

Update, 1/18/2012: In case anyone still reads this, I have to really stress that over the past four months, the build quality of the 15z has really started to bother me. It has been my laptop of choice during that time, but it's not without issues. The chrome trim around the palm rest has come loose on two corners, and one corner actually got ripped up/bent when it brushed against my backpack at CES 2012. I think some of the issues were exacerbated by opening up the laptop and upgrading to an SSD (and taking pictures), but really, I can't stress enough how it feels like Dell cut a few corners and the result is a laptop that doesn't hold up as well as I'd like over the long haul. To make matters worse, my LCD recently cracked while I was typing on the laptop--like, I was literally looking at the LCD when the fracture appeared. That may have just been random bad luck, or the aftereffects of the stress of CES, but when the inevitable Ivy Bridge update of the 15z comes out, you can bet I'm going to pound on it a little more.

8 maanden na datum hebben ze deze update geplaatst...

Edit:
Dountoun schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:01:
[...]

Vergelijk ze dan ook niet met elkaar a.u.b. |:(
Dat was zijn intentie ook niet. Hij zegt alleen dat jij een punt aandraagt die niet relevant is in deze BTO vs AW discussie. De AW is namelijk helemaal niet duurder dan de BTO... Integendeel juist.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
en juist dat is het hele probleem..
TE veel mensen schrijven een heel positief verhaal over hun eigen laptop (logisch dat je er blij mee ben)
terwijl ze hem net hebben..
er zijn weinig users objectief en kritisch over hun eigen dure notebook, ik ben een nuchter iemand, en ben dat wel... na 2 maanden gebruik van een m17x heeft deze ook zo zijn puntjes hoor.. hij is niet PERFECT, want perfecte notebooks zijn er niet. als ik heel hard op de k druk zit er iets flex in (bij normaal typen is dat niet waar te nemen, alleen bij niet normaal en te hard gebruik, dus absoluut niet storend)
hij is zwaar en groot..
op vol vermogen hoor je de fan.. niet verwonderlijk met dergelijke hardware, maar hij is goed hoorbaar.
het glas voor het scherm zal snel vuil worden..
mijn toetsenbord liet een afdruk achter op het scherm (verholpen door een monteur door plaatsen nieuw rubber lang het scherm)..

dat zijn mijn inziens allemaal hele kleine dingen, die je met normaal gebruik niet zal opvallen..

mijn bto daarentegen..

touchpad kapot versleten.. werkt nog wel.. maar de coating is eraf.. en werkt gewoon slecht nu.
het keyboard heeft bij bijna alle toetsen een andere feedback / travel, heel irritant.
ding werd 100 graden en viel uit.. door kauwgom koelpasta, en teveel koelpasta

daar til ik een stuk zwaarder aan, en mag gewoon niet gebeuren bij een 850 euro laptop m.i.

daarbij, vele positieve reviews en verhalen zijn geplaatst van notebooks aangekocht bij notebook totaal.. bij deze fotos door users, staat heeeel vaak de website van notebook totaal open.. dat geeft mischien aan in hoeverre deze verhalen echt objectief zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Daarbij de restwaarde van de Alienware is over twee jaar veel hoger als de BTO laptop.

Mijn Medion is in Mei twrr jaar oud. Een zelfde Dell of Asus met deze specs en die leeftijd levert meer op als de Medion in tweedehands verkoop. Heb ik rekening mee gehouden en ingecalculeerd.

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 05-11-2012 14:43 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Quad schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:35:
Daarbij de restwaarde van de Alienware is over twee jaar veel hoger als de BTO laptop.
En bij een macbook of mijn Vaio Z nog veel hoger dan een AW, dus dat vind ik best wel echt een non argument...
aron225 schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:23:

daarbij, vele positieve reviews en verhalen zijn geplaatst van notebooks aangekocht bij notebook totaal.. bij deze fotos door users, staat heeeel vaak de website van notebook totaal open.. dat geeft mischien aan in hoeverre deze verhalen echt objectief zijn
Een sterke observatie. Dat viel me ook behoorlijk op, zeker omdat ik ook verhalen hoorde van mensen die gevraagd werden om snel een review te schrijven. Als het goed is staan er ook enkele comments van enkele kopers daarover...

Hierbij zie je dus ook weer veel van die "1 weeks" gebruik reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

3: ja, het 17 inch chimei mat scherm is 1 van de slechtste schermen op de laptopmarkt. de korrelige coating, fale kleuren, lage helderheid.. zijn enkele argumenten.. gezien je bto exact hetzelfde panel heeft (waarschijnlijk) ben ik benieuwd naar je review.
Ik heb idd dat scherm en het beste is het zeker niet. De coating merk je in het begin zeker, maar na een tijdje niet meer. Het vervult de antiglare rol uitstekend want in volle zon is het prima zichtbaar.
De helderheid van het scherm is de hoogste die ik ooit heb gezien, het geneest gewoon mijn vriendins winterdepressie. Fale kleuren kan ik ook zeker niet thuis brengen. Wat voor kneusje heb jij wel niet onder ogen gehad? Het zou goed kunnen dat de kwaliteit van die schermen erg fluctueerd, dat wel.
Ik heb niet echt een review erover, maar de kleuren zijn goed en niet oververzadigd, de helderheid is top en onder alle omstandigheden kan ik er mee werken. De coating is marginaal groffer dan mijn Samsung, maar dat maakt het geen slecht scherm, enkel anders.

Als je toch een slechte review-iets wilt horen van me dan idd over het keyboard, dat is erg mooi maar niet super goed bij mij. Ik mis met te grote regelmaat toetsaanslagen. Ik hoop dat die SS vervanging het beter doet.

Zo kan ik ook zeggen dat het geluid van mijn BTO rondweg akelig is in vergelijking met wat ik er van verwachte (hoopte), helemaal vergeleken met mijn mooie oude m1710 met subwoofer, dat klonk nog tenminste gewoon vol en goed. De BTO heeft ook een subwoofer, maar dat is meer een slappe zachte speaker en zeker geen Onkyo ervaring met THX waar men mee boast. Het is gelukkig niet storend omdat ik als gamer een G35 op heb en dan niks hoor van die slappe speakers of die 'harde' fan, die voor mijn verwachting opvallend stil is voor wat voor hitte het verzet.
Zet ik er aftermarket in, daar was jij toch ook zo’n voorstander van? Dan kan je nu niet net doen alsof het een nadeel is.
Ik krijg dat niet voor elkaar, hoe vaak je het ook zegt... kon dat maar elke dag zo ipv met jouw mazzeltje.
In 4 maanden tijd kun je hoe dan ook een hele hoop meer vertellen over de laptop dan in 1 week. Maar ik geef je natuurlijk wel gelijk dat je ook moet kijken naar de intensiviteit van het gebruik in de tijdsduur, maar als je een review wilt gaan schrijven dan ga je er toch ook vanuit dat dat toch ook gebeurd?
Als een goede site een review schrijft dan heb ik ongezien vertrouwen in hun testmethodiek. Als een lokale Tweaker ‘even voor de lol’ een review schrijft heb ik dat beduidend minder. Maar er zijn wel degelijk zeer goede amateur reviews hier te vinden, dus ik hou mijn ogen open.
Voorlopig heb jij voor mij meer dan gemiddelde geloofwaardigheid als ik je zo hoor praten.
TE veel mensen schrijven een heel positief verhaal over hun eigen laptop (logisch dat je er blij mee ben) terwijl ze hem net hebben..
Is ook wel een beetje de reden dat ik wel ten strijde trek tegen de overdreven afkrakers, maar daarmee niet gelijk hem zelf ophemel, maar meer in het midden laat. Ik weet nog niet genoeg van mijn BTO.
Een sterke observatie.
Dat op zich wel, maar als je 'troep' verkoopt dan vraag je ook niet om reviews, dan wil je liever doodgezwegen worden. Het spreekt dus eerder VOOR dan TEGEN de BTO laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:09:
[...]

Ik heb idd dat scherm en het beste is het zeker niet. De coating merk je in het begin zeker, maar na een tijdje niet meer. Het vervult de antiglare rol uitstekend want in volle zon is het prima zichtbaar.
De helderheid van het scherm is de hoogste die ik ooit heb gezien, het geneest gewoon mijn vriendins winterdepressie. Fale kleuren kan ik ook zeker niet thuis brengen. Wat voor kneusje heb jij wel niet onder ogen gehad? Het zou goed kunnen dat de kwaliteit van die schermen erg fluctueerd, dat wel.
Ik heb niet echt een review erover, maar de kleuren zijn goed en niet oververzadigd, de helderheid is top en onder alle omstandigheden kan ik er mee werken. De coating is marginaal groffer dan mijn Samsung, maar dat maakt het geen slecht scherm, enkel anders.
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Voor de duidelijkheid, we hebben het over dat scherm.
Zet ik er aftermarket in, daar was jij toch ook zo’n voorstander van? Dan kan je nu niet net doen alsof het een nadeel is.
Het punt is dat dezelfde laptop met een minder toetsenbord bij MSI meer koste dan bij BTO.

Kan dat trouwens? Een steelseries in een clevo stoppen?
Ik krijg dat niet voor elkaar, hoe vaak je het ook zegt... kon dat maar elke dag zo ipv met jouw mazzeltje.
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
dr staat een complete sheet die het voor je uitrekent.
Als een goede site een review schrijft dan heb ik ongezien vertrouwen in hun testmethodiek. Als een lokale Tweaker ‘even voor de lol’ een review schrijft heb ik dat beduidend minder. Maar er zijn wel degelijk zeer goede amateur reviews hier te vinden, dus ik hou mijn ogen open.
Voorlopig heb jij voor mij meer dan gemiddelde geloofwaardigheid als ik je zo hoor praten.
Er zijn zeker tweakers die goede reviews schrijven. Maar dat zijn er maar heel weinig.
Dat op zich wel, maar als je 'troep' verkoopt dan vraag je ook niet om revieuws, dan wil je liever doodgezwegen worden. het spreekt dus eerder VOOR dan TEGEN de BTO laptops...
HWI beloont de ergste shit met awards. Reviews? Kom maar, kom maar. Anandtech is super kritisch. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat hij een laptop van clevo onder handen kreeg met het nieuwe toetsenbord en HD 7970m driver issues. Notebookcheck review er elke week een. Dat komt omdat notebookcheck in de regel altijd positief is. Het is inmiddels zo lang geleden dat iets van clevo goed werd gerevierd dat ik weiger het spul aan te raden voordat het bij anandtech is langsgeweest. Getuige de hoeveelheden die notebookcheck onder handen krijgt zitten ze niet om reviewexemplaren verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor de duidelijkheid, we hebben het over dat scherm.
De Chi Mei N173HGE? Ik kan enkel niet vinden of dat een L11 of L21 is…
Van Anandtech leer ik dat dit richting de 80% Gamut gaat met hoge contrast waardes en diep donker zwart. Het presteert zelfs zo goed dat het in 3 van de 5 tests de AW R4 voor blijft. Ik zeg dat niet om af te zeiken, maar ik stel er wel vraagtekens door aan een ieder die zo kotst van dit scherm en hun R4 de hemel in prijst.
http://www.anandtech.com/...-amds-hd-7970m-got-game/7
Kan dat trouwens? Een steelseries in een clevo stoppen?
Jazeker! Bij mij kan je hem los bestellen ;)
Er zijn zeker tweakers die goede reviews schrijven. Maar dat zijn er maar heel weinig.
Men wil inderdaad nog wel eens gebruikerservaringen met reviews verwarren en dat is toch niet altijd hetzelfde.
HWI beloont de ergste shit met awards.
Biedt NBT rewards? XNB? BTO? Zij verkopen juist dingen, HWI niet...
Dat komt omdat notebookcheck in de regel altijd positief is.
Ze zijn niet vaak overmatig negatief nee. Het mooie is wel dat bij een directe vergelijking van twee goede laptops je alsnog de (voor jou) betere er uit kan halen zonder er een eerst als troep of bagger weg te zetten. Het is net alsof men denkt dat mensen ook zelf een beslissing kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
bij jou bestellen?

werkt het keyboard verlichting e.d. dan ook? en hoe zit dat met de software?
het nieuwe clevo backlit bord kan trouwens niet in de oudere (zoals mijn 17cl35) notebooks..
dit schijnt niet te passen...

daarom ben ik verbaast dat het steelseries bord wel in sommige clevo's past??

het scherm was voor mij de reden om niet voor de msi gt780dxr te gaan..
evenals de hard plastic afwerking..

je praat over het scherm.. wat voor panel is er getest? want er zijn er nog al wat..
1600x900 / 1080 / 1080 120hz..

zoek maar een review van de 3d alienware r4 dat is het scherm dat ik nu heb (de samsuing sec5044)
ik verwacht geen slechte berichten.. maar heb er nog geen reviews van gelezen of gezocht..

de r3 met 3d had een panel van lg (zelfde als de dell xps17 3d) ook dat waren puike schermen (zoek wederom maar reviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
aron225 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:14:
bij jou bestellen?

werkt het keyboard verlichting e.d. dan ook? en hoe zit dat met de software?
het nieuwe clevo backlit bord kan trouwens niet in de oudere (zoals mijn 17cl35) notebooks..
dit schijnt niet te passen...
Daar kan ik op antwoorden. Het keyboard verlichting werkt niet wanneer er geen aparte aansluiting voor is op het moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:03:
[...]

De Chi Mei N173HGE? Ik kan enkel niet vinden of dat een L11 of L21 is…
Van Anandtech leer ik dat dit richting de 80% Gamut gaat met hoge contrast waardes en diep donker zwart. Het presteert zelfs zo goed dat het in 3 van de 5 tests de AW R4 voor blijft. Ik zeg dat niet om af te zeiken, maar ik stel er wel vraagtekens door aan een ieder die zo kotst van dit scherm en hun R4 de hemel in prijst.
http://www.anandtech.com/...-amds-hd-7970m-got-game/7
Dat klopt. En dat is een van de heel weinige puntjes waar ik het niet eens met anandtech ben. De samsung 7 heeft hetzelfde paneel en het contrast met de meningen die ik hier soms op het forum tegenkom is zo groot dat ik me soms af vraag of het wel over hetzelfde paneel gaat.
Biedt NBT rewards? XNB? BTO? Zij verkopen juist dingen, HWI niet...
Neem deze review:
http://nl.hardware.info/r...ng-s27a850-monitor-review
Ik neem deze review niet omdat jij het scherm hebt, maar omdat ik de schrijver ken. Aan het einde trekt de auteur de conclusie dat blalabla de U2711 op bepaalde punten flink beter presteert. En trekt een silver award uit.

Probleem: de auteur heeft dat stuk waar het award wordt gegeven helemaal niet geschreven. De auteur vond het geen award waard. Maar nee, HWI moet het een award geven. Schijnbaar omdat dat views trekt ofzo...
Ze zijn niet vaak overmatig negatief nee. Het mooie is wel dat bij een directe vergelijking van twee goede laptops je alsnog de (voor jou) betere er uit kan halen zonder er een eerst als troep of bagger weg te zetten. Het is net alsof men denkt dat mensen ook zelf een beslissing kunnen maken.
Het nadeel is dat het nooit duidelijk word of iets goed is of niet. De XPS 15z is volgens notebookcheck een goed (83%) product en volgens anandtech een wanproduct. De XPS 15 scoort 81% op notebookcheck en is volgens anandtech de beste notebook die ze daar in 6 jaar (and counting. Vermelde hij er nog bij. Inmiddels staat de teller op 8 jaar) hebben gezien.

En sowieso -even ranten hoor- wanneer houd notebookcheck nu eens op met standaard pluspunten toekennen aan hdmi en matte schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, het is bij mij te bestellen, mits ik de kwaliteit goed keur zodra mijn bestelling binnen is. Het is niet goedkoop helaas, maar dat komt mede omdat elk bord gemodificeerd moet worden om te passen in een P170EM barebone en het uit de US komt.

De review op Anandtech wijdt niet uit over of het de Chi Mei N173HGE-L11 of de L21 is en of daar veschil tussen is, maar op de ChIMei site zelf schaart men beide modellen ook onder hetzelfde kopje.
Welke paneel er in de geteste AW zit zeggen ze niet, maar tenzij AW ook bekende baggerpanelen heeft en ze net dat allerslechtste paneel getest hebben valt de ChiMei in de P170EM dus reuze mee.

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat Anandtech op de native resolutie test.
zoek maar een review van de 3d alienware r4 dat is het scherm dat ik nu heb (de samsuing sec5044)
ik verwacht geen slechte berichten.. maar heb er nog geen reviews van gelezen of gezocht..
Ik verwacht er ook geen enge berichten over.
Wat ik wel denk is dat men niet het AW 3D scherm vergeleken heeft met een 2D scherm, dat is een beetje appels en peren. Het zal een normaal goed scherm van AW zijn geweest... en daar steekt de P170EM op een anatal punten boven uit en dat is geen schande voor AW want de waardes zijn nog steeds goed.

Met alle respect, ik ben hier niet jouw 3D scherm aan het afkraken dus reviews daarvan zoeken hoeft niet echt voor mij. Het is echter wel jij en je collega die 'mijn' scherm afkraakt en net zoals elke andere keer research ik eerst waar ik over praat en dan corrigeer wat er is gezegd door anderen met de nodige verwijzingen als onderbouwing. (al weerhoudt dat er blijkbaar niemand van om dat alsnog uit zijn verband te rukken en de vermoorde onschuld te spelen).
En dat is een van de heel weinige puntjes waar ik het niet eens met anandtech ben.
Tja, tenzij je een betere review hebt of weet met ondebouwde feiten kan je nog zo hard ‘nietes’ roepen, maar tot die tijd heb ik meer vertrouwen in Anandtech. No offense.
Wat een prachtmonitor!! Oh wat mooi... ;)
Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt; je ‘neemt de review’?
Dat HWI er ‘onterecht’ awards aan wil hangen is hun probleem, ik ga toch al niet over 1 nacht ijs en zoek gewoon eerst een stuk of 10 gelijk gezinde reviews op. Maar waar begon het ‘award probleem’ ook alweer? Volgens mij was het helemaal geen onderwerp?
Het nadeel is dat het nooit duidelijk word of iets goed is of niet.
Ze hebben ook negatief commentaar hoor, ze sabelen het enkel niet genadeloos neer omdat het niet het beste is, mogelijk om te voorkomen dat mensen te veel gewicht hangen aan superlatieven.
De XPS 15z is volgens notebookcheck een goed (83%) product en volgens anandtech een wanproduct. De XPS 15 scoort 81% op notebookcheck en is volgens anandtech de beste notebook die ze daar in 6 jaar (and counting. Vermelde hij er nog bij. Inmiddels staat de teller op 8 jaar) hebben gezien.
Een review is niet zaligmakend. Het hoeft ook niet correct te zijn. Het kan een kneusje zijn, een chagrijnige reviewer zelfs of wie weet is het wel een Golden Sample. Wie weet krijgt Notebookcheck wel enkel Golden Samples. Je moet op meerder plekken je raad zoeken en zelf destileren wat je belangrijk vindt, mede om partijdigheid er uit te filteren waar bijvoorbeeld vroeger TomsHardware vaak van werd beticht.
En sowieso -even ranten hoor- wanneer houd notebookcheck nu eens op met standaard pluspunten toekennen aan hdmi en matte schermen?
HDMI kan enkel handig zijn. Beter hebben en niet gebruiken dan nodig hebben en missen.
Mat is inderdaad een voorkeur en ik vind ook dat daar geen standaard pluspunt voor hoort te worden gegeven. Wel voor de optie, glans of mat.

[ Voor 37% gewijzigd door Tijgert op 05-11-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:28:
De review op Anandtech wijdt niet uit over of het de Chi Mei N173HGE-L11 of de L21 is en of daar veschil tussen is, maar op de ChIMei site zelf schaart men beide modellen ook onder hetzelfde kopje.
Voor zover ik weet is dat ook praktisch onmogelijk om te zien zonder je laptop open te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor zover ik weet is dat ook praktisch onmogelijk om te zien zonder je laptop open te trekken.
Maar wat is het verschil als ChiMei ze zelfs beide als 1 model neer zet? Het bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik weet is dat identiek. Maar er zijn bijvoorbeeld een behoorlijk aantal mensen wat klaagt over een blauwe gloed. En ik weet zeker dat anandtech dat soort dingen niet mist.
Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:28:
HDMI kan enkel handig zijn. Beter hebben en niet gebruiken dan nodig hebben en missen.
Mat is inderdaad een voorkeur en ik vind ook dat daar geen standaard pluspunt voor hoort te worden gegeven. Wel voor de optie, glans of mat.
HDMI is best handig. Maar bij bijvoorbeeld een thinkpad als minpunt vermelden dat er geen HDMI op zit maar vergeten als puspunt te melden dat er displayport aanwezig is is gewoon totaal absurd. Jouw scherm kan je niet eens aansturen zonder displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat ook zo zot is is om de Zenbook een minpunt te geven dat er een USB dongle nodig is voor een netwerkpoort terwijl de laptop niet eens dik genoeg is voor een fysieke netwerkpoort. Wat wil je nou? Dun of niet? Computer totaal! prutsers. Doen ze ook enkel omdat ze iets moeten verzinnen wat 'slecht' is.
Maar zo zie je, reviews zijn heel erg subjectief, ook al zijn sites als Anandtech er wel erg goed in om toch subjectief te praten maar objectief te oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:56:
Wat ook zo zot is is om de Zenbook een minpunt te geven dat er een USB dongle nodig is voor een netwerkpoort terwijl de laptop niet eens dik genoeg is voor een fysieke netwerkpoort. Wat wil je nou? Dun of niet? Computer totaal! prutsers. Doen ze ook enkel omdat ze iets moeten verzinnen wat 'slecht' is.
Maar zo zie je, reviews zijn heel erg subjectief, ook al zijn sites als Anandtech er wel erg goed in om toch subjectief te praten maar objectief te oordelen.
Ach ja, er zijn zat ultrabooks in dat gewicht segment die dat wel hebben. (Toshiba protege z, Vaio Z hebben het dus bijvoorbeeld wel een fullsize Lan poort en wegen zelfs dan ook nog eens een stuk lichter). En daarnaast heeft de zenbook maar 2 usb poorten, dus als je al 1 ervan voor je internet in gebruik is hou je er nog maar een enkele over wat ik dus eigenlijk ook als een vervelend nadeel zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het gaat niet zo zeer om het gewicht segment en de karakteristieken per ultrabookbouwer. Het gaat om dat als de laptop fysiek niet dik genoeg is om een lanpoort te hebben ingebouwd, dat dat meer een feature is vanwege hoe dun het is dan een ontwerp keuze van de fabrikant en daarom maar met een minpunt bestraft moet worden.

Is de laptop niet dik genoeg voor een lanpoort dan IS er geen keuze om het er in te bouwen of niet en dan kan je het moeilijk als een ontwerp keuze bestraffen. Dat vond ik niet sterk van CT, die zochten gewoon iets om over te mekkeren.

Pagina: 1