Ja, het is bij mij te bestellen, mits ik de kwaliteit goed keur zodra mijn bestelling binnen is. Het is niet goedkoop helaas, maar dat komt mede omdat elk bord gemodificeerd moet worden om te passen in een P170EM barebone en het uit de US komt.
De review op Anandtech wijdt niet uit over of het de Chi Mei N173HGE-L11 of de L21 is en of daar veschil tussen is, maar op de ChIMei site zelf schaart men beide modellen ook onder hetzelfde kopje.
Welke paneel er in de geteste AW zit zeggen ze niet, maar tenzij AW ook bekende baggerpanelen heeft en ze net dat allerslechtste paneel getest hebben valt de ChiMei in de P170EM dus reuze mee.
Het lijkt mij vanzelfsprekend dat Anandtech op de native resolutie test.
zoek maar een review van de 3d alienware r4 dat is het scherm dat ik nu heb (de samsuing sec5044)
ik verwacht geen slechte berichten.. maar heb er nog geen reviews van gelezen of gezocht..
Ik verwacht er ook geen enge berichten over.
Wat ik wel denk is dat men niet het AW 3D scherm vergeleken heeft met een 2D scherm, dat is een beetje appels en peren. Het zal een normaal goed scherm van AW zijn geweest... en daar steekt de P170EM op een anatal punten boven uit en dat is geen schande voor AW want de waardes zijn nog steeds goed.
Met alle respect, ik ben hier niet jouw 3D scherm aan het afkraken dus reviews daarvan zoeken hoeft niet echt voor mij. Het is echter wel jij en je collega die 'mijn' scherm afkraakt en net zoals elke andere keer research ik eerst waar ik over praat en dan corrigeer wat er is gezegd door anderen met de nodige verwijzingen als onderbouwing. (al weerhoudt dat er blijkbaar niemand van om dat alsnog uit zijn verband te rukken en de vermoorde onschuld te spelen).
En dat is een van de heel weinige puntjes waar ik het niet eens met anandtech ben.
Tja, tenzij je een betere review hebt of weet met ondebouwde feiten kan je nog zo hard ‘nietes’ roepen, maar tot die tijd heb ik meer vertrouwen in Anandtech. No offense.
Wat een prachtmonitor!! Oh wat mooi...

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt; je ‘neemt de review’?
Dat HWI er ‘onterecht’ awards aan wil hangen is hun probleem, ik ga toch al niet over 1 nacht ijs en zoek gewoon eerst een stuk of 10 gelijk gezinde reviews op. Maar waar begon het ‘award probleem’ ook alweer? Volgens mij was het helemaal geen onderwerp?
Het nadeel is dat het nooit duidelijk word of iets goed is of niet.
Ze hebben ook negatief commentaar hoor, ze sabelen het enkel niet genadeloos neer omdat het niet het beste is, mogelijk om te voorkomen dat mensen te veel gewicht hangen aan superlatieven.
De XPS 15z is volgens notebookcheck een goed (83%) product en volgens anandtech een wanproduct. De XPS 15 scoort 81% op notebookcheck en is volgens anandtech de beste notebook die ze daar in 6 jaar (and counting. Vermelde hij er nog bij. Inmiddels staat de teller op 8 jaar) hebben gezien.
Een review is niet zaligmakend. Het hoeft ook niet correct te zijn. Het kan een kneusje zijn, een chagrijnige reviewer zelfs of wie weet is het wel een Golden Sample. Wie weet krijgt Notebookcheck wel enkel Golden Samples. Je moet op meerder plekken je raad zoeken en zelf destileren wat je belangrijk vindt, mede om partijdigheid er uit te filteren waar bijvoorbeeld vroeger TomsHardware vaak van werd beticht.
En sowieso -even ranten hoor- wanneer houd notebookcheck nu eens op met standaard pluspunten toekennen aan hdmi en matte schermen?
HDMI kan enkel handig zijn. Beter hebben en niet gebruiken dan nodig hebben en missen.
Mat is inderdaad een voorkeur en ik vind ook dat daar geen standaard pluspunt voor hoort te worden gegeven. Wel voor de optie, glans of mat.
[
Voor 37% gewijzigd door
Tijgert op 05-11-2012 16:42
]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.