• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:26
Hallo,

ik wil biinnenkort de bekabeling vernieuwen. Nu lees ik allerlei dingen over F connectoren die beter zijn dan de oude connectoren. ik heb hier een een aantal vragen over:

1. Moeten die f connectoren ook in de tv \ dvd recorder geplaatst worden? Pas dat?
2. voor tv en audio heb je een aparte aansluitpunt. gebruik je voor alllebei een 100 hz kabel en f connectoren?

alvast bedankt voor de antwoorden aan deze newbie

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Als je een f-connector bekijkt zie je dat je deze vast moet schroeven (er zit schroef draad aan de binnenzijde van de connector). Je kan ze dus niet zomaar in je tv steken. Er zijn echter verloopstekkers te koop zodat ze wel in je tv kunnen. Maar je kan net zo goed degelijke connectoren aanschaffen (geen plastic) en dan heb je aan de tv-zijde geen f-connector nodig.
En ook de aansluitpunten hebben geen schroefdraad, dus daar moet ook een gewone coax stekker in.

f-connectoren gebruik je wel bij multitaps, en bij de duurdere kabelversterkers. Daarnaast zie je f-connectoren ook bij decoders voor de schotel ontvangst.

100 hz kabels heb je echt niet nodig, leuke marketing term waar mensen in trappen.
Koop een kabel met een goede afscherming en een lage demping. Goede merken zijn belden en hirschmann. Misschien dat andere tweakers nog wat goede merken kunnen opnoemen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 29-10-2012 15:25 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 19:17
F-connectors die op een TV's zitten zijn vrijwel altijd voor DVB-S

Wanneer kabels, connectors en versterkers aan de zogenaamde kabelkeur (staat op de verpakking) voldoen, zou je ook veilig moeten zitten. Deze componenten zijn over het algemeen heel normaal geprijsd.

De hierboven genoemde merken zullen ook eventueel zonder de aanwezige kabelkeur goed zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Athome op 29-10-2012 21:08 ]