Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:02
Tweakers,

ik heb een wds server.
deze draait binnen VMware.
het OS is server 2012, zo ver ik weet geen SP.

Bij de DHCP zijn optie 66,67 ingesteld.

(ik had dit eerder geedit maar waarschijnlijk niet op verzenden geklikt ofzo 8)7 )

deze hangt in het domain xxxx.nl
Wds is enige rol die geinstalleerd is.
ik log in met een domain admin, deze is ook admin op de server lokaal.

In de settings van de WDS heb ik ingesteld staan:

PXE boot moet reageren me F12
WDS maakt verbinden met DC.Domainxxxx.nl
PXE boot kan met known en unknown pc's gedaan worden.
ik heb Boot.wim voor Bootimage.

als ik de service probeer te starten dan krijg ik: "the service did not respond to the start or control requist in a timely fashion"

als ik in de event vieuwer ga kijken dan staat er:

error 257, error info: 0x3A.

oplossingen die ik gevonden heb maar niet werken:

http://social.technet.mic...0-4f47-a515-a40c1a342341/

als jullie meer info nodig hebben hoor ik dit graag

[ Voor 24% gewijzigd door Martin0 op 01-11-2012 10:25 ]

Twitch

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Iets meer infor over wat voor server je hebt draaien zou prettig zijn. Als ik in je link kijk lijkt dit een Windows Server 2003 probleem.

WDS werkt samen met AD. Mogelijk kan de WDS server niet een domain controller vinden (eventueel) met de global catalog rol. Je kan deze ook handmatig opgeven aan WDS. Zie hier voor de beschrijving hoe je dit handmatig toevoegd:

http://blog.augustoalvare...event-id-257-258-266-513/

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Zoals CMD-Snake ook aangeeft, iets meer info zou wenselijk zijn.
Ik heb de afgelopen tijd meerdere WDS omgevingen ingericht en ik heb ook een WDS welke door een oud collega in een beetje belabberde staat was ingericht weer "goed" draaiend weten te krijgen (uiteindelijk heb ik deze alsnog volledig opnieuw ingericht, maar dat had niets met het niet correct functioneren oid te maken).

Wat vooral handig is om te weten is :
- Welke versie van Windows Server gebruik je en welke servicepacks zijn er geinstalleerd?
- Service Packs geinstalleerd?
- WDS rol al geprobeerd te verwijderen en opnieuw toevoegen?
- Draait jouw DHCP server op de WDS server (DHCP optie 60) of redirect een andere DHCP server met optie 66 en 67 naar de WDS omgeving?

Ik heb bijvoorbeeld een keer gehad dat op 1 WDS waar ook de DCHP op draaide (waarbij je dus optie 60 moet configureren) de WDS er soms uit klapt en de service niet meer te starten is tenzij je de rol verwijderd, opnieuw toevoegt en de DHCP opties weer opnieuw instelt.

• Martin0
CMD-Snake schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:24:
Iets meer infor over wat voor server je hebt draaien zou prettig zijn. Als ik in je link kijk lijkt dit een Windows Server 2003 probleem.

WDS werkt samen met AD. Mogelijk kan de WDS server niet een domain controller vinden (eventueel) met de global catalog rol. Je kan deze ook handmatig opgeven aan WDS. Zie hier voor de beschrijving hoe je dit handmatig toevoegd:

http://blog.augustoalvare...event-id-257-258-266-513/
bedankt voor die link maar helaas heeft het niet geholpen.

Twitch

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Martin0 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:00:
[...]
bedankt voor die link maar helaas heeft het niet geholpen.
Kun je nu, zoals Killah_Priest al aangaf eens wat meer info geven over de omgeving en server?

Wij hebben nu geen enkel over welk OS we praten, met welk servicepack en hoe eea geconfigureerd staat. Het enige wat we eigenlijk weten is dat de server op VMWare draait, maar dat zegt nog niet zoveel. VMWare is een fabrikant van een aantal virtualisatieoplossingen, welke van hun produkten je gebruikt weten we hiermee nog steeds niet... Daarmee maak je het ons nu niet echt makkelijk om te helpen. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Martin0
Question Mark schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:52:
[...]

Kun je nu, zoals Killah_Priest al aangaf eens wat meer info geven over de omgeving en server?

Wij hebben nu geen enkel over welk OS we praten, met welk servicepack en hoe eea geconfigureerd staat. Het enige wat we eigenlijk weten is dat de server op VMWare draait, maar dat zegt nog niet zoveel. VMWare is een fabrikant van een aantal virtualisatieoplossingen, welke van hun produkten je gebruikt weten we hiermee nog steeds niet... Daarmee maak je het ons nu niet echt makkelijk om te helpen. ;)
ik moet u hierin gelijk geven, ik dacht dat ik hem geedit had, maar had blijkbaar op voorbeeld gedrukt en niet op verzenden, een veel voorkomende fout bij mij :)

Twitch

• Martin0
Probleem is opgelost.
ik heb de rol opnieuw geinstalleerd.
De WDS draait nu als stand alone server, eerder draaide hij in het domein en dat gaf de errors.

tweakers die er voor mij tijd in hebben gestoken, enorm bedankt!

Twitch

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Martin0 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:08:
Probleem is opgelost.
ik heb de rol opnieuw geinstalleerd.
De WDS draait nu als stand alone server, eerder draaide hij in het domein en dat gaf de errors.

tweakers die er voor mij tijd in hebben gestoken, enorm bedankt!
WDS kan ook gewoon in het domein draaien (zo configureer ik die bakken altijd). Is ook handiger in kader van toegang tot alle bronnen.

• Martin0
CMD-Snake schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:55:
[...]

WDS kan ook gewoon in het domein draaien (zo configureer ik die bakken altijd). Is ook handiger in kader van toegang tot alle bronnen.
klopt maar bij mij blijft hij errors geven en op stand alone krijg ik ook verbinding als ik PXE boot met een laptop, omdat de server nog steeds in het domein hangt.

als niemand meer reageert mag hier een slotje op :)

[ Voor 6% gewijzigd door Martin0 op 02-11-2012 15:25 ]

Twitch

Pagina: 1