Hallo ,
Na een lange tijd op internet te hebben gezeten , kijken , vergelijken , eisen aanpassen en weer veranderen van gedachte ,ben ik op het volgende setje terecht gekomen.
Zal ook even onderbouwen waarom de keuze , graag advies en ook waarom je dit advies geeft.
insteek : geheel XBMC openelec , geen windows , geen honderd updates, geen gezeur over registratie sleutels en vooral hoe minder troep erop hoe stabieler wat software betreft.
MIjn vrouw heeft last van een piep in de oren , zeer gevoelig voor brom , dus ventilator vrij.
ik zelf : moet goed , niet meteen na 1,5 jaar tekort aan kracht, heb een hekel aan langzame menu's.
moet toch ook niet uit de klauwen lopen met de centen.
Nu in het bezit van een Eminent 7080, doet het goed , behalve is het geluid niet AC3 of Dolby Digital.
Menu is niet echt meer om naar huis te schrijven anno 2012.(langzaam)
Hangt aan een Yamaha 650 receiver.
Gekozen :
MITX MSI FM2-A75IA-E53 AMD (bordje nog niet te koop trouwens in Nederland)
edit : De keuze gaat naar asrock , msi komt voorlopig niet nog en asrock ligt al in de winkel.
keuze : A75, 85 of 55. 85 heeft crosfire mogelijkheid met interne kaart maar is er nog niet in Mitx.(januarie) FM2 trinity , net allemaal even nieuwe dan de FM1.
AMD A8-5500 3.20GHz 4MB FM2 Box (AMD Radeon 7560D)
keuze : goed snel , laatste versie onboard GPU, 65W ivm koeling specs Streacom.
Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL8, Vengeance (rood)
keuze : 8-8-8-24 , beetje koeling van zichzelf.8GB een beetje over de top denk maar zit ook niet super veel prijs verschil in.
Streacom HTPC FC8 mITX, No PSU (zilver) Fanless.
keuze , juiste maat , mooi kastje , kaartjes voorin,en vooral fanless met koperen pijpjes.
Streacom Afstandsbediening IRRC Remote & Reciever voor HTPC.
keuze : gebruik straks de ipad denk maar een AB is altijd handig om er ook bij te hebben.
picoPSU-160-XT + 192W Adapter + Kabel + Slotblech / PCI bracket,
keuze : met een berekening aan watts op een website kwam ik toch op 140 watts, dit was degene die ik denk nodig te hebben , picopsu geen fan dus stil.
SSD haal ik uit andere PC .
Graag je ingeving / opmerking , wel iets onderbouwt.
Na een lange tijd op internet te hebben gezeten , kijken , vergelijken , eisen aanpassen en weer veranderen van gedachte ,ben ik op het volgende setje terecht gekomen.
Zal ook even onderbouwen waarom de keuze , graag advies en ook waarom je dit advies geeft.
insteek : geheel XBMC openelec , geen windows , geen honderd updates, geen gezeur over registratie sleutels en vooral hoe minder troep erop hoe stabieler wat software betreft.
MIjn vrouw heeft last van een piep in de oren , zeer gevoelig voor brom , dus ventilator vrij.
ik zelf : moet goed , niet meteen na 1,5 jaar tekort aan kracht, heb een hekel aan langzame menu's.
moet toch ook niet uit de klauwen lopen met de centen.
Nu in het bezit van een Eminent 7080, doet het goed , behalve is het geluid niet AC3 of Dolby Digital.
Menu is niet echt meer om naar huis te schrijven anno 2012.(langzaam)
Hangt aan een Yamaha 650 receiver.
Gekozen :
MITX MSI FM2-A75IA-E53 AMD (bordje nog niet te koop trouwens in Nederland)
edit : De keuze gaat naar asrock , msi komt voorlopig niet nog en asrock ligt al in de winkel.
keuze : A75, 85 of 55. 85 heeft crosfire mogelijkheid met interne kaart maar is er nog niet in Mitx.(januarie) FM2 trinity , net allemaal even nieuwe dan de FM1.
AMD A8-5500 3.20GHz 4MB FM2 Box (AMD Radeon 7560D)
keuze : goed snel , laatste versie onboard GPU, 65W ivm koeling specs Streacom.
Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL8, Vengeance (rood)
keuze : 8-8-8-24 , beetje koeling van zichzelf.8GB een beetje over de top denk maar zit ook niet super veel prijs verschil in.
Streacom HTPC FC8 mITX, No PSU (zilver) Fanless.
keuze , juiste maat , mooi kastje , kaartjes voorin,en vooral fanless met koperen pijpjes.
Streacom Afstandsbediening IRRC Remote & Reciever voor HTPC.
keuze : gebruik straks de ipad denk maar een AB is altijd handig om er ook bij te hebben.
picoPSU-160-XT + 192W Adapter + Kabel + Slotblech / PCI bracket,
keuze : met een berekening aan watts op een website kwam ik toch op 140 watts, dit was degene die ik denk nodig te hebben , picopsu geen fan dus stil.
SSD haal ik uit andere PC .
Graag je ingeving / opmerking , wel iets onderbouwt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 18:23 ]