Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Na een lange tijd op internet te hebben gezeten , kijken , vergelijken , eisen aanpassen en weer veranderen van gedachte ,ben ik op het volgende setje terecht gekomen.
Zal ook even onderbouwen waarom de keuze , graag advies en ook waarom je dit advies geeft.

insteek : geheel XBMC openelec , geen windows , geen honderd updates, geen gezeur over registratie sleutels en vooral hoe minder troep erop hoe stabieler wat software betreft.

MIjn vrouw heeft last van een piep in de oren , zeer gevoelig voor brom , dus ventilator vrij.

ik zelf : moet goed , niet meteen na 1,5 jaar tekort aan kracht, heb een hekel aan langzame menu's.
moet toch ook niet uit de klauwen lopen met de centen.
Nu in het bezit van een Eminent 7080, doet het goed , behalve is het geluid niet AC3 of Dolby Digital.
Menu is niet echt meer om naar huis te schrijven anno 2012.(langzaam)
Hangt aan een Yamaha 650 receiver.

Gekozen :

MITX MSI FM2-A75IA-E53 AMD (bordje nog niet te koop trouwens in Nederland)
edit : De keuze gaat naar asrock , msi komt voorlopig niet nog en asrock ligt al in de winkel.
keuze : A75, 85 of 55. 85 heeft crosfire mogelijkheid met interne kaart maar is er nog niet in Mitx.(januarie) FM2 trinity , net allemaal even nieuwe dan de FM1.

AMD A8-5500 3.20GHz 4MB FM2 Box (AMD Radeon 7560D)
keuze : goed snel , laatste versie onboard GPU, 65W ivm koeling specs Streacom.

Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL8, Vengeance (rood)
keuze : 8-8-8-24 , beetje koeling van zichzelf.8GB een beetje over de top denk maar zit ook niet super veel prijs verschil in.

Streacom HTPC FC8 mITX, No PSU (zilver) Fanless.
keuze , juiste maat , mooi kastje , kaartjes voorin,en vooral fanless met koperen pijpjes.

Streacom Afstandsbediening IRRC Remote & Reciever voor HTPC.
keuze : gebruik straks de ipad denk maar een AB is altijd handig om er ook bij te hebben.

picoPSU-160-XT + 192W Adapter + Kabel + Slotblech / PCI bracket,
keuze : met een berekening aan watts op een website kwam ik toch op 140 watts, dit was degene die ik denk nodig te hebben , picopsu geen fan dus stil.

SSD haal ik uit andere PC .

Graag je ingeving / opmerking , wel iets onderbouwt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 18:23 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 16:17
Waarom kies je voor dit bord, en niet voor een bord met A85-chipset?? Niet dat de A75-chipset slecht is, maar de A85 is net effe meer toekomst-gericht imho

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik die A85 niet in FM2 MITX kon vinden.
want jah dan kan er nog eens een kaartje bij met crossfire.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de keuze net aangepast , Asrock FM2A75M-ITX is direct leverbaar , is wel een risico meer ivm geheugen en slot aan de transport kanten met dit kastje.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 22:08
kroegtijger schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:22:
Waarom kies je voor dit bord, en niet voor een bord met A85-chipset?? Niet dat de A75-chipset slecht is, maar de A85 is net effe meer toekomst-gericht imho
Wat is er zoveel beter aan de A85? Heb even zitten zoeken op internet maar het enige verschil lijkt mij 2 extra SATA poorten en Crossfire?

Verwijderd

Topicstarter
Snippo , dat is het ook wel . die 2 sata poorten op de 6 die al in de 75 zitten wordt er maar 1 van gebruikt , dus dat zit me ook wel ru,... crossfire was leuk geweest maar ook niet nodig voor deze config htpc en dan moet ie nog fanles ook . dus leuk als het er op zat , maar ze zijn nog niet in Mitx uitvoering fm2.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 22:08
Ok, ik wil zelf binnenkort ook iets samen gaan stellen op basis van FM2 dus ik vroeg me af wat het voordeel van A85 was (voor mij niets dus).

Voor de rest ziet het er allemaal goed uit. Die A8-5500 is waarschijnlijk niet eens nodig. Ik heb zelf een HTPC met een A4-3400 en die kan het ook allemaal makkelijk aan. De Trinity opvolger daarvan is dan ook nog eens een stukje sneller.

• kroegtijger
Snippo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:20:
[...]

Wat is er zoveel beter aan de A85? Heb even zitten zoeken op internet maar het enige verschil lijkt mij 2 extra SATA poorten en Crossfire?
De SATA-poorten zijn ook allemaal SATA-III, ipv een paar SATA-III en de rest SATA-III. Dat soort kleine details bij elkaar opgeteld geeft het 't gevoel dat het net effe dat volgende stapje doet. Ik heb nog weinig echt representatieve test-resultaten gezien helaas, dus het blijft voor nu nog even een gevoel, maar het voelt alsof het de chipset is waarmee de FM-socket écht volwassen wordt.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ben ook wel mee eens , natuurlijk wordt alles weer net even mooier. Maar de A75 van MSI gaat voorlopig nog niet komen laat staan de 85MITx, 4Launch geeft aan dat het MSI A75 FM2 Mitx nog niet bekend is bij importeur.
Misco geeft aan dat hij niet eens in Nederland komt , dus de A85 Mitx kunnen we wel voorlopig even op onze buik schrijven. Asrock is hier de enige van A75 FM 2 MITX , dus inmiddels die maar besteld.
Deze heeft wel last in de FC08 van de koperen pijpje gezien die naar de zij kant moeten.
Gebruik nu toch geen externe PCI-e kaart dus neem het op de koop toe.
Laat nog wel even weten of het uberaubt past,....

Verwijderd

Topicstarter
Het asrock bordje past zeker niet , past wel maar niet met de koperen pijpjes , geheugen is te hoog en kom je niet mee weg, andere kant op gaat niet , zit maar aan 1 kant koelribben.
nog getracht om de deksel een slag te draaien maar er zit een dikke en dunne kant aan.

had geen zin om kastje weer terug te sturen, heb de koeler maar gebruikt.
Bij films hield ie dit prima bij , rond 55 graden.
Bij games stikte hij erin , dus zelf nog maar een kast fan erin gebouwd.

Al met al niet de stille htpc gehaald die bedoeld was , maar heel veel herrie maakt ie ook niet.
Hij is wel supersnel met opstarten inclusief Windows 7.ultimate.

Nu nog XBMC helemaal verder puzzelen.

• kroegtijger
100% stil én een heel compacte behuizing gaat ook niet lukken. Je kan je machientje helemaal passief krijgen, zolang je er maar de ruimte voor hebt. Die warmte moet toch ergens heen.

iRacing Profiel

Pagina: 1