Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Paypal-alternatieven voor webshop-betalingen?

Pagina: 1
Acties:

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:23
Voor mijn (zelf gebouwde) webshop maak ik gebruik van Paypal voor betalingen.
Echter is niet iedereen zo'n fan van paypal en dus ben ik op zoek naar een beetje vergelijkbaar alternatief.

Het moet de volgende functies hebben:
- Directe creditcard betalingen mogelijk voor klanten via een soort van 'send money' structuur (voor als iemand wil betalen voor services buiten de webshop om)
- Mogelijkheid tot integratie (dus een soort van API waarmee het in de shop kan geïntegreerd worden)

Het gaat hierbij om redelijk kleine volumes betalingen (~ 100 eur per maand op het moment), dus een groot bedrijf aanspreken of iets met maandelijkse kosten gaat het hem niet worden.

Ik heb wat rondgezocht, en wat ik tegenkom ziet er vaak veelbelovend uit maar blijkt dan vaak alleen maar beschikbaar te zijn voor personen/bedrijven in de USA (bijvoorbeeld wepay), of het is een volledig order systeem met de bijbehorende hoge kosten (bv Fastspring).

Ik wil dus niet vastzitten aan een maandelijks bedrag wat ik moet betalen om lid te zijn, hoge opzetkosten of weet ik veel wat, gewoon een vast percentage van de transactie ofzo (bij paypal is dit 2.9%).

Ik heb gekeken naar Skrill (voormalige moneybookers), maar daar lukt het niet om direct met creditcard te betalen (vind de site zelf ook nogal vaag, heb ze een emailtje gestuurd maar vooralsnog geen reactie).

is er iemand die iets vergelijkbaars kent?
De klanten komen trouwens over het algemeen vanuit het buitenland.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

iDEAL? Virtuemart? Buckaroo is ook nog een optie. Zie http://www.buckaroo.nl/zakelijk/klanten/voor-webshops.aspx

Ook nog even de titel verduidelijkt :)

LinkedIn
Instagram

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:17
Multisafepay biedt ook creditcardbetalingen aan. Bij Fast checkout betaal je eenmalig en daarna geen maandkosten. Meen alleen wel dat je klanten zich moeten registreren daar om te kunnen betalen, weer een hindernis.

Ook willen psp's soms losse acceptatie voor creditcards hebben die je ook nog aan mag vragen.

Wat dat betreft is PayPal wel de makkelijkste online betaalmogelijkheid om te regelen.

• Gtoniser
Multisafepay zou inderdaad een optie zijn, 75 euro setup kosten zijn te overzien.
Buckaroo is echter een stuk duurder (150 euro setup + minimaal 30 euro per maand is nogal overdreven bij mijn omzet). iDeal werkt alleen voor Nederlandse klanten, en Virtuemart is een extensie voor Joomla (ik gebruik geen Joomla).

Kreeg zojuist een mailtje van moneybookers, even kijken of ik daar het een en ander opgezet kan krijgen, lijkt vooralsnog toch het handigste.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Maak zelf gebruik van de dienst van Mollie (https://www.mollie.nl/).

In tegenstelling tot vele andere PSP's kun je bij Mollie kiezen voor geen abonnements kosten. De prijs wordt dan per transactie berekend, die je in je kostprijs kunt meenemen.

Er is o.a. API uitwisseling mogelijk met iDeal, Paypal en Creditcards.

[ Voor 13% gewijzigd door Loadichus op 30-10-2012 16:08 . Reden: zinsopbouw :( ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik wil je in dit kader ook even op http://www.icepay.nl/ wijzen.
Meer dan genoeg API's voor eigenlijk elk platform en kan zelfs gratis (dan wel alleen iDeal / Paypal) :)

Edit: zie ook http://www.webwinkelsucce...nt-providers-vergelijken/

[ Voor 24% gewijzigd door The Eagle op 30-10-2012 10:41 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 21:27
Ik kan Sisow van harte aanraden. Zeer goedkope PSP, betaal rond de 40 cent per iDeal betaling. Biedt veel andere mogelijkheden aan, heeft een uitgebreide API en vele gratis plugins. Je hebt geen zakelijke bankrekening nodig zoals bij Mollie het geval is. Je moet echter wel veel documentatie naar hun opsturen, maar dit is eenmalig.

Voor de rest geen opstartkosten of maandelijkse kosten.

http://www.sisow.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Dannydekr op 08-11-2012 09:26 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Gtoniser
Bedankt.

@Loadichus
Mollie ondersteunt geen credit cards

Ik heb voor MultiSafePay gekozen uiteindelijk, omdat deze geen maandelijkse kosten hebben en creditcard betalingen ondersteunen.
Moneybookers kan ook met de merchant gateway, maar als je even googled kom je al snel tientallen negatieve reviews tegen, en het kost ook 20 euro per maand voor de gateway (wat op het moment niet rendabel is voor mijn webshop).

Verwijderd

Paypal is niet te doen als webshop.
Veel te veel valse claims.
Paypal is goed voor kopen, maar verkopen, nee doe mij dan maar perfecte Targetpay of het beter bekende Mollie.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 21:27
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:01:
Paypal is niet te doen als webshop.
Veel te veel valse claims.
Paypal is goed voor kopen, maar verkopen, nee doe mij dan maar perfecte Targetpay of het beter bekende Mollie.
Mollie is relatief gezien erg duur en veeleisend. Targetpay is ook erg goed, maar Sisow is in mijn optiek net wat beter, sowieso omdat ze heel veel gratis plugins hebben voor vrijwel alle webwinkelsoftware en simpelweg de meest goedkope zijn. Tot nu toe geen enkele storing gehad, ze betalen netjes op tijd uit en de rapportages zijn overzichtelijk. Je kunt tevens handelen onder je bedrijfsnaam (omschrijving die de klant ziet is dan "Stiching blabla namens Bedrijfsnaam". Nadelen van dit platform nog niet kunnen ontdekken, hoewel ik zelf alleen het iDeal gedeelte gebruik.

Met Paypal heb ik nooit problemen opgemerkt. Ontvangen dagelijks betalingen via Paypal en heb nog geen vreemde spooktransacties opgemerkt. Wel vind ik ze tamelijk duur qua percentages als je geld overschrijft naar de bank. Het scheelt dat alles dat wordt ingekocht met Paypal wordt betaald, dus dat is in mijn geval geen probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Dannydekr op 12-11-2012 11:43 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Misschien is Paymill nog een optie?

Zelf geen ervaring mee, maar zag deze toevallig vandaag voorbij komen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 22:17
Zelf gebruiken we http://www.buckaroo.nl/ werkt zeer fijn.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1