Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
Sinds een tijdje heb ik een HTPC aan mijn Marantz hangen,die vervolgens het beeld uitstuurt op mijn TV. Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik iets vanaf mijn HTPC heb gekeken en dan vervolgens een andere uitgang op de Marantz selecteer (bijv Squeezebox touch via ingang 'CD') of gewoon TV wil gaan kijken (digi-tv kaart zit via CAM module rechtstreeks in TV), dan hapert het geluid. Het geluid valt om de zoveel seconden even weg.
Dit is op te lossen door de Marantz even uit te zetten en weer aan. Dit is dus nogal irritant...

Is dit een handshake issue tussen HTPC en Marantz? Hoe los ik dit op? Met de PS3 heb ik trouwens nog niks gemerkt...
Specs van de HTPC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 43,45€ 43,45
1Asrock A75 PRO4-M€ 61,-€ 61,-
1Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 88,70€ 88,70
1Streacom FC5OD Black€ 195,48€ 195,48
1Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening€ 21,95€ 21,95
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,50€ 29,50
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 22,51€ 22,51
1Streacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power Kit€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:15
Het lijkt me niet direct met je HTPC gerelateerd te zijn. Kun je die niet eens op een andere input plaatsen en zien of het probleem dan nog speelt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
dat is op zich wel een goed tip. Ik zal het eens proberen. Het is wel zo dat het probleem pas gekomen is bij het aansluiten van de HTPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dat kan natuurlijk toeval zijn, of misschien dat je bij het aansluiten een kabeltje er half uit hebt getrokken of iets dergelijks. Het is vrij onwaarschijnlijk dat de HTPC dit veroorzaakt namelijk. Deze sturen zonder additionele hardware namelijk alleen beeld en geluid over die kabel heen, maar geen stuur-signalen. Wil je het zeker weten, dan trek je even de HTPC helemaal van je receiver af, en als het dan goed gaat, is het toch iets in je pc (opvallend, maar niet onmogelijk)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Ik heb gisteravond even geprobeerd. Als ik op mijn HTPC een film gekeken heb en vervolgens TV ga kijken hapert het geluid. Als ik dan de HDMI kabel van de HTPC uit de Marantz trek is het weg. Sluit ik deze weer aan begint het weer te haperen.
Zojuist geprobeerd een andere HDMI ingang te proberen: Geen enkel probleem na schakelen van HTPC naar TV. Ik moet dit nog wat vaker testen om te kijken of het nu echt verholpen is, maar op zich ziet dit er goed uit.

Conclusie: Het ligt dus aan de HDMI ingang op de Marantz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Daar lijkt het inderdaad wel op. Probeer het eens op die input met de DVD-speler (of ander device met HDMI-output) ipv de HTPC. Gaat dat ook mis, dan is die input niet helemaal lekker

iRacing Profiel

Pagina: 1